آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

آئین‌نامه پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی ابلاغ شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
هیات دولت آئین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را برای اجرا به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران به منظور پیشگیری و مقابله با تقلب علمی در سطوح مختلف و برخورد قاطع با مواردی از قبیل فروش پایان نامه، مقالات علمی و امثال آنها، آئین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را در جلسه بیست و سوم مرداد ۱۳۹۸ تصویب کرد.

 

براساس این آئین‌نامه، پیشنهاده (پروپوزال)ها، رساله‌ها و پایان‌نامه‌های فاقد طبقه‌بندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید پس از تصویب در مؤسسه، در ایرانداک ثبت شود. همچنین، تمامی رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها قبل از دفاع باید در ایرانداک مشابهت‌یابی شود و ارایه گزارش مشابهت‌یابی برای کسب مجوز دفاع الزامی است.

 

کارگروه اخلاق در پژوهش تشکیل می‌شود

همچنین، به منظور سیاست‌گذاری و انجام اقدامات پیشگیرانه، تدوین استانداردها و راهنماهای اخلاق در پژوهش، نظارت، اعتباربخشی، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین کارگروه‌های اخلاق در پژوهش مؤسسات، تدوین استانداردهای تهیه آثار علمی از قبیل رساله، کتاب، پایان‌نامه، مقاله، طرح پژوهشی و مانند آنها و رسیدگی به اعتراضات نسبت به تصمیمات کارگروه اخلاق در پژوهش مؤسسات، کارگروه وزارتی اخلاق در پژوهش در سطح وزارت و با ترکیب معاون پژوهشی وزیر (رئیس)، معاون آموزشی وزیر، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر، رئیس ایرانداک، دو نفر پژوهشگر صاحب‌نظر عضو هیات علمی، و یک نفر عضو هیات علمی رشته حقوق و دو نفر صاحب‌نظر در حوزه اخلاق در پژوهش تشکیل می‌شود.

 

به موجب آئین‌نامه مذکور، افرادی که با ارائه پایان‌نامه جعلی موفق به دریافت مدرک تحصیلی شده‌اند، حتی پس از فراغت از تحصیل، مدرک تحصیلی حاصل از تقلب آنان ملغی‌الاثر خواهد شد.

 

آئین‌نامه فوق با هدف برخورد با مراکز فروش پایان‌نامه، مقالات علمی و امثال آن و نیز با رویکرد پیشگیری و مقابله با تقلب علمی در سطح مؤسسه تهیه و تدوین شده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------