آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بعضی از وزرای رئیسی پشیمانند، برای پایان دولت لحظه‌شماری می‌کنند! + عکس

فعال سیاسی اصولگرا نوشت: ‏جمع کوچکی از وزرا هم پشیمان از حضور در دولت،لحظه شماری می‌کنند تا دولت تمام شود! به گزارش اعتماد، محمد مهاجری،…

علیرضا بهشتی: هیچ مقامی نیست که نتوان از او پاسخ خواست



اخبار,اخبار سیاسی,علیرضا بهشتی

علیرضا بهشتی گفت: ‌آرمانگرایی، تندروی و افراط‌گرایی نیست چون آرمان‌ها می‌تواند دارای رنگ و بوی مختلف باشند.

علیرضا بهشتی استاد علوم سیاسی در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به مناظرات انتخابات سال ۸۸ گفت: در یکی از مناظرات انتخاباتی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، شرکت کردم. از هر سه کاندیدا یک نماینده حضور داشت. قرار شد هر کسی ۵ دقیقه قبل از مناظره صحبت کند. من بهترین مبحث را تمایز خود در نقد نسبت به وضعیت موجود دیدم و گفتم به دنبال انقلاب تحولات بنیادین نیستیم و یک مشکل داریم که فکر می‌کنیم در آن چهار سال گذشته باید با تنوع و تعدد موضوع با جامعه چگونه رفتار کنیم و با الگوی زیستی مختلف چگونه برخورد شود.

 

این استاد علوم سیاسی گفت: اگر فکر شود کسانی که مثل ما فکر می‌کنند خودی هستند و دیگران ناخودی محسوب شوند این راهش نیست و قانون اساسی با تمام مشکلاتی که دارد بستری فراهم می‌کند که در آن می‌توانیم به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز و متفاوت باشیم و همه حرف ما همین بود.

 

وی افزود: وقتی که هویت‌های مختلف در کنار هم قرار گرفت مطالبه اصلی این است که فرآیندهای تصمیم‌گیری در جامعه شفاف و پاسخگو باشد لذا در زمان غیبت معصوم به تعبیر شهید بهشتی هیچ مقامی نیست که نتوان از او پاسخ خواست و هیچ کس هم مصون از خطا و فساد نیست. باعث تاسف است که انتخاباتی پر از پرسش و ابهام برگزار شد. شفافیت یک خواسته و مطالبه بنیادین و اساسی است.

 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دانشجویان باید با گفت‌وگو از خود سوال کنند که آیا جنبش دانشجویی قرار است آرمان‌زدایی شود و با عمل‌گرایی و حرکت به سوی حرکت مطلوب به دنبال آرمان‌ها بروند. معتقدم آرمانگرایی، تندروی و افراط‌گرایی نیست چون آرمان‌ها می‌تواند دارای رنگ و بوی مختلف باشد و همه ما مردم ایران در عین حال که ایرانی هستیم تفاوت‌هایی با یکدیگر داریم و می‌توانیم تشکیل دهنده رنگین کمان باشیم و باید حرمت این رنگین کمان جامعه حفظ شود.

 

وی تاکید کرد:‌ از خداوند متعال خواستارم که در شرایط بحرانی که در کشور ما قرار دارد و به یک همبستگی نیازمندیم تنگ‌نظری‌های گذشته کنار رود و ما بار دیگر بتوانیم با همه تفاوت‌هایی که داریم نسبت به هر زمان دیگر در کنار هم راه برویم. لذا امروز ایران نسبت به هر زمان دیگری نیازمند همبستگی است تدبیر و همدلی و به احترام برای همه کسانی که متفاوت از ما فکر می‌کنند.

 

ایسنا

 

،

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------