آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

سلحشوری: نقد نکنیم به خاطر اینکه بیگانه استفاده نکند؟!



اخبار,اخبار سیاسی,سلحشوری
نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید: واقعا حضور داشتن در برنامه‌های صداوسیما ارزش آن را دارد که اطلاعات غلط دریافت کنند یا به مردم اطلاعات درستی ارایه ندهند؟

پروانه سلحشوری در پاسخ به این پرسش که چرا اغلب مشاوران رسانه‌ای مسئولان از بین افرادی که سابقه حضور در صدا‌و‌سیما دارند، انتخاب می‌شوند، گفت: من به مسئولانی که این افراد را به عنوان مشاوران خود انتخاب می‌کنند، می‌گویم که متاسفم. واقعا جای تاسف دارد، چراکه صداوسیما به کرات ثابت کرده که نه مقبولیت جامعی دارد و نه اطلاع‌رسانی درست و بیطرفانه‌ای. البته شاید هم به این مسئولان توصیه می‌شود که این گروه را به عنوان مشاور رسانه‌ای برای خود انتخاب کنند.

 

وی درباره این احتمال که مسئولان به دلیل رفت‌وآمد به آنتن صداوسیما از مشاورانی که در این رسانه نفوذ دارند، استفاده می‌کنند، اظهار داشت: این احتمال که برخی دوستان برای اینکه از آنها در صداوسیما مرتب دعوت شود، این اقدام را انجام می‌دهند، درست است اما سوال این است که آیا اساسا چنین مشاورانی خودشان مجری سیاست‌ها هستند یا معتقد به سیاست‌ها؟ اگر مجری سیاست‌ها هستند، حرف دیگری‌ست، اما اگر به سیاست‌گذاری‌های صداوسیما اعتقاد دارند، این مشکل پیش می‌آید که مسئولان هم از آن پس نمی‌توانند آنطور که باید با مردم ارتباط بگیرند.

 

این نماینده مجلس درباره اعتقاد بخشی از جامعه رسانه‌ای کشور که معتقد است نیازی نیست همه اطلاعات را به مردم ارایه داد، اظهار داشت: تقصیر این موضوع به گردنِ خود مسئولان است. واقعا حضور داشتن در برنامه‌های صداوسیما ارزش آن را دارد که اطلاعات غلط دریافت کنند یا به مردم اطلاعات درستی ارایه ندهند؟

 

سلحشوری گفت: وقتی من می‌گویم سیاست‌گذاری با خبرنگاری و مجری بودن متفاوت است، به همین دلیل است. در سیاست‌گذاری کلان کشور حتی به من نماینده می‌گویند چه لزومی دارد که شما این مسائل را از تریبون اعلام کنید. لازم نیست پشت تریبون بگویید، این موارد را به کسانی که نسبت به آنها معترض هستید، بگویید ولی از تریبون صحبت نکنید. این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: سال‌هاست گرفتار یک پارادوکس شده‌ایم که واقعا آسیب‌زننده به کلیت کشورمان شده است و آن اینکه دایم گفته‌ایم بیگانه استفاده نکند. نمی‌شود که ما خودمان را نابود کنیم؛ نقد نکنیم به خاطر اینکه بیگانه استفاده نکند. هر چیزی را مطرح نکنیم، چون ممکن است که بیگانه‌ها استفاده کنند؛ پس ما هیچ نگوییم.

 

وی گفت: یکی از خطاهای فاحشی که واقعا در نگاه ما وجود دارد این است که خودمان نقدپذیر نیستیم. اگر این نقدپذیری در ما وجود داشت، خیلی راحت مشکلاتمان را حل می‌کردیم. مردم بالاخره متوجه واقعیت ماجرا شدند، خب اگر از روز اول این واقعیت به مردم گفته می‌شد، بهتر بود یا اینکه از رسانه‌های دیگر و توسط نخست‌وزیر کشور دیگری اعلام موضوع شود؟ یا یک هیئت خارجی از ایران درخواست کند که واقعیت را بگوییم؟

 

سلحشوری در ادامه بیان کرد: جای تاسف بسیاری دارد که مثلا در حال حاضر که صداوسیما خود با دولت رویکرد تعاملی خوبی ندارد اما هنوز بخشی از مدیران در دولت ترجیح می‌دهند از همین افراد به عنوان مشاور رسانه‌ای استفاده ببرند.

 

بهارنیوز

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------