آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

دستور روحانی به بانک مرکزی: تورم را کنترل کنید/ رئیس جمهور: پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره کرونا رعایت شود



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی
رئیس جمهور به رئیس بانک مرکزی دستور داد با استفاده ازهمه ظرفیت ها و ابزار حقوقی و همکاری وزارت امور خارجه تلاش برای دسترسی به منابع ارزی خود در بانک های خارجی را تداوم بخشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با رئیس کل بانک مرکزی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت روند تامین ارز واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور، بر تلاش مضاعف بانک مرکزی و سایر دستگاه های اجرایی برای کنترل تورم تاکید کرد.

 

رئیس بانک مرکزی نیز در این گفت و گو با اشاره به احیاء تدریجی صادرات به کشورهای همسایه که به خاطر شیوع کرونا افت کرده بود، از رشد میزان عرضه ارز درسامانه نیما و واردات درمقابل صادرات خبر داد.

 

"عبدالناصر همتی" همچنین گزارشی از روند پیگیری دسترسی به منابع ارزی درخارج کشورارائه کرد و چارچوب هدف گذاری تورمی در سیاستگذاری نوین پولی بانک مرکزی را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

 

روحانی: فقط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توان زنجیره شیوع کرونا را قطع کرد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه در گفت و گو با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استانها و چند شهر کشور که به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تاکید کرد: مردم این استانها و شهرها باید توجه داشته باشند که اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت ها شویم.

 

وی به وزیر کشور دستور داد به استانداران استان‌ها و مسئولان شهرهایی که در روزهای اخیر شاهد رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بوده اند، ابلاغ کند که مراقبت‌ها را افزایش داده و با توجیه افکار عمومی و اطلاع رسانی دقیق، مردم را به رعایت کامل اصول بهداشتی دعوت کنند.

 

رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از مردم بخاطر رعایت نکات و مقررات بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر در مساجد، با بیان اینکه فقط با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می توان زنجیره شیوع ویروس را قطع کرد، اظهار داشت: با این شرایط و همکاری خوب مردم می توانیم به تداوم روند بازگشایی اماکن و بقاع متبرکه و حرم‌های شریف امیدوار باشیم.

 

روحانی با بیان اینکه با بازگشایی‌های اخیر در برخی مراکز و کسب و کارها، نباید هشدارها درمورد رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم کمرنگ شود، افزود: بخش‌های اطلاع رسانی بویژه صدا و سیما و فضای مجازی در زمینه آگاهی بخشی به جامعه و اطلاع رسانی مضاعف و فراگیر باید فعالیت خود را افزایش دهند.

 

وی با اشاره به اینکه رسیدن به مرز کنترل بیماری کووید 19 و مهار ویروس کرونا بدلیل همکاری مردم و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده است، گفت: به هیچ وجه نباید این تلقی در افکار عمومی بوجود آید که مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی اهمیت سابق را ندارد و لذا رعایت نکات بهداشتی و مراقبت همچنان باید در دستور کار مردم باشد.

 

"عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور نیز در این تماس تلفنی، گزارشی را از وضعیت رشد تعداد مبتلایان در یک یا دو استان و چند شهر کشور به خاطر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند، برگزاری نماز عید فطر در مساجد با رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و همچنین وضعیت تردد در جاده‌های بین شهری در تعطیلات آخر هفته و عید سعید فطر، ارائه کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------