آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: باید در مراسم عزاداری اربعین و ماه صفر نظارت‌ها تشدید شود/ برای مقابله با موج بعدی کرونا برنامه داریم



اخبار,اخبار سیاسی,حسن روحانی
رئیس جمهور تاکید کرد که دولت از ابتدای شیوع بیماری کرونا، فارغ از همه تنگناها و محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تامین نیازهای بخش سلامت و کادر درمان را به عنوان رزمندگان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا، در اولویت قرار داده است و این سیاست همچنان تداوم خواهد یافت.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: اگر چه ممکن است برخی طرحها در این حوزه با تاخیر یا با تنگناها اجرا شود اما مردم و به‌ویژه کادر درمان مطمئن باشند دولت اجازه نخواهد داد در این حوزه، کادر سلامت کشور تحت فشار قرار گیرند.

 

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد که تامین نیازهای کادر درمان وظیفه فوری سازمان برنامه و بودجه است و در مقابل، مردم نیز شایسته است دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از فرسودگی کادر درمانی کشور، به طور دقیق رعایت کنند.

 

روحانی با توجه به شیوع مجدد بیماری در برخی مناطق کشور اظهارداشت که این روند نشان می‌دهد متاسفانه انتظار کادر درمان فداکار از برخی مردم عزیز کشورمان برای رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برآورده نشده است.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان طبق ارزیابی‌ها، سفرهای تابستانی برون شهری، ترددهای غیرضروری درون شهری و فشار بر سیستم حمل و نقل عمومی به‌ویژه خطوط مترو و عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله دلایل شیوع بیماری کرونا است، گفت: کمیته‌های درمان و امنیتی و اجتماعی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا، ضروری است که با جدیت و قاطعیت برای اجرای دقیق پروتکل‌ها در حوزه اجتماعی، درمانی و اطلاع‌رسانی اقدامات موثری انجام دهند.

 

روحانی به کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای کشور و با یک برنامه‌ریزی دقیق آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها و تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا، وارد عمل شود.

 

رئیس جمهور همچنین از کمیته‌های امنیتی- اجتماعی و درمان نیز خواست با تشدید نظارت‌ها، برای کسانی که عامدا و علیرغم تذکرات چند باره همچنان از عمل به دستورالعمل های بهداشتی طفره می‌روند و سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند، اعمال مجازات و از جمله معرفی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند.

 

روحانی با تاکید بر نظارت دقیق‌تر کمیته امنیتی – اجتماعی بر سیستم حمل و نقل در سفرهای درون و برون شهری گفت: دریافت نقدی و ایجاد صف های طولانی پرداخت عوارض در اتوبان‌ها و آزاد راه‌ها می‌تواند در کنار تلف کردن وقت مردم در صف‌های ایجاد شده برای پرداخت عوارض، روند شیوع بیماری را هم تشدید کند که به طور جدی لازم است در این روند، تجدید نظر شود.

 

رئیس جمهور در ادامه اظهارداشت: با وجودی که تمامی کشورها در روند مقابله با بیماری کرونا به این نکته کلیدی رسیده اند که ایجاد محدودیت نه تنها تضمین‌کننده مصونیت نیست بلکه می‌تواند زندگی مردم را دچار اختلال کند اما چنانچه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دچار موج‌های جدید این بیماری در جامعه بشویم، ناچار به اعمال برخی محدودیت ها خواهیم بود.

 

روحانی با تاکید بر نقش اصلی و محوری مردم در مقابله با کرونا گفت: با همه آمادگی‌های ستاد مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌هایی که برای مقابله با موج های بعدی این بیماری در کشور انجام شده، این نکته نباید فراموش شود که در کنار مجریان و مسوولان، مردم محور اصلی مقابله با کرونا هستند.

 

رئیس جمهور با اشاره مجدد به اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها بویژه در فصل کنونی و احتمال همزمانی بیماری کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا گفت که عامل اصلی مصونیت، رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی است و استفاده از واکسن تنها می‌تواند یک مصونیت نسبی ایجاد کند.

 

روحانی در ادامه به گزارش‌هایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند نقطه محدود از سوی شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: این عدم رعایت، روند شیوع بیماری را سرعت می‌بخشد که باید در مراسم عزاداری اربعین و ماه صفر نظارت‌ها در این عرصه تشدید شود.

 

رئیس جمهور همچنین کمیته امنیتی و اجتماعی را موظف کرد با تحرک افراد خاطی و معدودی که با وجود ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب، متأسفانه عازم مناطق مرزی با عراق شده‌اند، برخورد کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------