آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: مردم در شب‌های قدر همه پروتکل‌ها را رعایت کردند/ در روز قدس، راهپیمایی برگزار نمی‌شود



روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رییس جمهوری گفت: هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی به ویژه به مراکز صنعتی متصل کند تا به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد هستیم که اطراف دانشگاه‌ها، مراکز علمی فناوری و نوآوری شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در شصت و ششمین آیین به برداری از طرح‌های ملی که به دو وزارتخانه علوم، فناوری تحقیقات و آموزش و پرورش اختصاص داشت، گفت: بسیار خوشحالم که در شصت و ششمین پنجشنبه افتتاحیه‌ها در بیست و سوم ماه رمضان شاهد افتتاح‌های بسیار خوبی در بخش آموزش عالی بوده ایم. در این باره گزارش‌های بسیار خوبی در بخش‌های مختلف کشور و استان‌ها ارائه شده است که بسیار امیدبخش بود.

 

رییس‌جمهوری افزود: این گزارش‌ها نشان می‌دهد کشور در این ۸ سال حرکت و پیشرفت بسیار خوبی در زمینه علم و دانش داشته است و توانسته‌ایم از رتبه بیست و یکم به رتبه پانزدهم برسیم و این یعنی دانشجوها، دانشگاه‌ها و فضاهای تحقیقاتی و پارکهای علمی و فناوری ما همه فعال بوده‌اند و اساس هدف دولت از روز آغاز این بود که دانشگاه‌ها را به مراکز تولیدی به ویژه به مراکز صنعتی متصل کند و همچنین دانشگاه‌ها به طور مداوم با مراکز تحقیقاتی و پردیس‌ها در ارتباط مستقیم باشند و امروز شاهد آن هستیم اطراف دانشگاه‌ها، مراکز علمی فناوری و نوآوری شکل گرفته است و این تحول بزرگی است.

 

روحانی اضافه کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد در زمینه نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، علم و دانش شاهد یک تحول بسیار بزرگ هستیم اما چون برخی چیزها در این هشت سال به خاطر فضای سیاسی بزرگ‌تر معرفی شده است. این موارد کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته می‌شود که مسوولان در این دولت برای علم و دانش تحقیقات و فناوری یک توجه ویژه‌ای قائل بودند که ما می‌بینیم در استان‌های مختلف یک سال هزار کلاس درس افتتاح شده است و این یعنی روزانه چه مقدار کلاس درس و مراکز آموزشی در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

 

رییس جمهوری گفت: در زمینه بخش‌های مربوط به آزمایشگاه‌های مرتبط با دانشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد تا دانشجویان بتوانند رتبه‌های علمی را بادقت و با لمس کردن اثر علم در عمل و تولید و فناوری کاملاً ببینند و برای آنان محسوس باشد. برخی دانشگاه‌ها و مراکز علمی بدون آزمایشگاه نمی‌تواند پیشرفت کنند و به اهداف مدنظر دست یابد.

 

روحانی اظهار کرد: دولت در سال‌های سخت ۹۸ و ۹۹ برای بازسازی، نوسازی و ایجاد فضاهای آزمایشگاهی جدید توجه ویژه‌ای کرد و این یعنی تحولی که امروز در علم و دانش شاهد آن هستیم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیار خوشحالم در این ایام بسیار مبارک رمضان و شبهای قدر که در رحمت خداوند باز است، این بهره برداری‌ها انجام شد.

 

رییس‌جمهوری در توصیف شبهای قدر گفت: این روز چون روز ملی هر کشوری که در آن مراسم برگزار می‌شود، خداوند بزرگ هم شب رحمتی برای همه مسلمانان و همه انسان‌ها مقدر کرده است که دیگران هم می‌توانند از این شب استفاده کنند. اما مسلمانان از آن شب یعنی شب قدر بیشتر استفاده می‌کنند و مسلما آنچه از قرآن به دست می‌آید شب قدر در ماه رمضان است.

 

وی افزود: قرآن از یک طرف می‌گوید شهر رمضان، یعنی قرآن در ماه رمضان نازل شده و از طرفی هم می‌خوانیم قرآن در شب قدر نازل شده است پس هم قرآن در ماه رمضان نازل و هم شب قدر در ماه رمضان واقع شده است.

 

روحانی ادامه داد: اینکه شبهای قدر کدام شب‌های ماه رمضان است، مشخص نیست و سه شبی که بیشتر به شب قدر معروف است یعنی شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم را پاس می‌داریم و در آن شب احیا برگزار می‌کنیم تا صبح بیدار می‌مانیم و در حال مناجات با خداوند هستیم.

 

رییس جمهوری گفت: مردم در شرایط کرونایی در شبهای قدر در مراکز مذهبی و دینی حاضر شدند و خوشبختانه همه پروتکل‌ها را رعایت کردند و چه افرادی که به دلیل همین شرایط در منزل ماندند و با مراسمی که در مراکز دینی برگزار می‌شد هم نوا شدند که این جای بسیار تشکر دارد.

 

وی افزود: مردم ما بسیار خوب، معتقد و متدین هستند و با دل پاک خود، حتماً یک شستشوی کامل روحی را در این سه شب داشته‌اند.

 

روحانی خاطرنشان کرد: وقتی این پاکی و این صفای دل با علم، دانش و تحقیقات و تلاش برای پیشرفت کشور و فناوری توام باشد، می‌توانیم شاهد تحول بسیار بزرگ در کشور باشیم و خواهیم بود.

 

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه با گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: مردم فردا جمعه روز قدس به یاد ملت فلسطین و عزیزانمان که هفتاد و چند سال است از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند و در خیابانها کشورهای مختلف در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند را گرامی خواهند داشت. جامعه جهانی به آنان (مردم فلسطین) توجه ندارد و غاصبان همچنان به غصب خود ادامه می‌دهند.

 

وی اضافه کرد: ملت بزرگوار ما جمعه آخر ماه مبارک رمضان را در یادآوری از حقوق ملت فلسطین و باز پس گیری قدس عزیز به دست مسلمانان مورد توجه قرار می‌دهند و این مورد توجه همه مسلمانان بوده است و امیدوارم مردم فلسطین در این جهاد خود به پیروزی دست یابند تا مسلمانان هم به آرزوی دیرینه خود برسند.

 

روحانی افزود: ما هم فردا روز قدس را پاس می داریم اما رعایت پروتکل پروتکل‌های بهداشتی به گونه‌ای است که راهپیمایی برگزار نمی‌شود اما برای آزادسازی قدس دعا می‌کنیم و همه از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------