آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

رئیسی: امروز تحول درکشور ضرورت است/ بزودی جهاد سازندگی برای تحول در روستاها احیا می‌شود



ابراهیم رئیسی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رئیس جمهور با بیان اینکه در وضعیت کنونی کشور تحول یک ضرورت است، گفت: تحول باید به نظریات علمی متکی باشد و لذا بهترین جایی که می تواند تحول را اجرا و مدیریت کند، مراکز علمی و دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش فارس، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه همه مدیران اجرایی کشور مکلف به همراهی مراکز علمی و دانشگاهی کشور با مسیر تحول هستند، افزود:حلقه مفقوده محرومیت استان غنی و توانمند کهگیلویه و بویراحمد استفاده نکردن از ظرفیت های استان به صورت صحیح است.

 

رئیسی با بیان اینکه موضوع استفاده صحیح نکردن از ظرفیت های استان برای آبادانی و پیشرفت به درستی مطرح و برررسی نشده است، گفت: این مساله نمی تواند و نباید دغدغه دائمی مردم باقی بماند و باید پاسخ داده شود که چرا استانی با چنین ظرفیت هایی در حوزه های کشاورزی، گردشگری، صنعتی، نفت و گاز و پتروشیمی نتوانسته از مواهب آنها به درستی بهره مند شود.

 

رئیس جمهور عدالت اجرایی را از ویژگی های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: مطالعات و بررسی های انجام شده در حوزه موانع پیشرفت استان و آسیب های اجتماعی ناشی از آن مبنای آغاز کار است و از سوی دیگر اساس حرکت برای پیشرفت و آبادانی باید آمایش سرزمینی و توجه عمیق به عدالت باشد.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه همه اقدامات و کارهای دولت باید پیوست عدالت داشته باشد،گفت: حرکت دولت برای تحول و پیشرفت بر علم، عدالت و آمایش سرزمینی متکی خواهد بود.

 

رئیس جمهور رفع بیکاری و موانع تولید را از اولویت های کاری و اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی هایی که قبل از سفر به استان انجام شده است، ظرفیت های معطل یا تعطیل زیادی در استان در حوزه های مختلف تولیدی، صنعتی و عمرانی وجود دارد که باید هر چه سریع تر آنها را فعال یا احیا کرد.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: دولت توسعه صنایع پایین دستی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل سدها و پروژه های نیمه تمام و احیای صنایع غیرفعال در کهگیلویه و بویراحمد را با جدیت دنبال خواهد کرد.

 

رئیس جمهور توجه به روستاها را از دیگر محورهای رویکرد تحولی دولت نام برد و گفت: روستاها ظرفیت های اقتصادی و تولیدی زیادی دارند که اگر فعال شود، شاهد توقف روند مهاجرت روستائیان به شهرها خواهیم بود. دولت سیزدهم در راستای ایجاد سازوکاری مناسب برای تحول در روستاها، به زودی جهاد سازندگی را با محوریت سامان دادن به انگیزه ها و عزم و اراده جهادی جوانان مخلص و کارآمد کشور، احیا خواهد کرد.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی کشور بدون استفاده از همه ظرفیت ها ممکن نیست، گفت: دولت سیزدهم تاکید دارد که همه مردم باید در مسیر ایجاد تحول و پیشرفت در کشور مشارکت داشته باشند وتجربه نشان داده که هر جا مردم در کنار دولت بوده اند، موفقیت حاصل شده است.

 

آیت الله رئیسی همچنین تاکید کرد که همه مدیران اجرایی کشور، از ظرفیت های جامعه زنان و دختران در روند ایجاد تحول در کشور بهره بگیرند.

 

رئیس جمهور با اشاره به روحیه سلحشوری مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم این استان همواره در میادین دفاع از انقلاب، نظام و ارزش ها و نیز تکلیف مداری پیشگام بوده اند و لذا خدمت به این مردم وظیفه همگانی برای همه کارگزاران دولت است.

 

رئیسی در پایان به ظرفیت های بالای استان اشاره کرد و گفت: همه باید به گونه ای کار و تلاش کنیم که مردم کهگیلویه و بویراحمد احساس کنند واقعا رویکرد و عملکرد متفاوتی را شاهد هستند که متناسب با آرمان ها و اهداف انقلاب است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------