آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

نماینده مجلس: اگر حکمرانی آب ما دچار یک تحول بنیادین نشود، بحث بحران آب می‌تواند منجر به فجایع امنیتی شود



معین‌الدین سعیدی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
از مدت‌ها قبل هشدار دادیم که عدم بازنگری در حکمرانی آب، منجر به فجایع امنیتی خواهد شد. روحانیت مطالبات کشاورزان را به طریق احسن به حاکمیت منتقل کند.

به گزارش ایلنا، "معین‌الدین سعیدی" عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ، در رابطه با اعتراضات اخیر کشاورزان اصفهانی به مساله کمبود آب و وقایع روزهای اخیر، گفت: من از ابتدای شروع کارم در مجلس شورای اسلامی نسبت به وقوع اتفاقاتی نظر این هشدار داده بودم و مشخصا عرض کرده بودم که با این شرایطی که اکنون کشور در حال تجربه آن است، از جمله شرایط خشکسالی و کاهش بارش‌ها؛ ما پیش‌بینی می‌کنیم اگر حکمرانی آب ما دچار یک تحول بنیادین نشود، بحث بحران آب می‌تواند منجر به فجایع امنیتی شود.

 

وی ادامه داد: واقعیت امر این است که در این موضوع تردیدی نیست که حکمرانی آب ما اشکالات جدی داشته است، فلات مرکزی ایران دارای اقلیم خشک و نیمه خشکی است و طبیعتا باید ساز و کار مدیریتی ما هم براساس این شرایط باشد.

 

نماینده چابهار همچنین بیان کرد: این باعث اعتراض کشاورزان شده است و من فکر می‌کنم که باید این حق را به کشاورزان داد که در یک چارچوب قانونی بیایند و اعتراضات خود را عنوان کنند؛ اما اگر قرار باشد که موازین قانونی رعایت نشود، سوءاستفاده افرادی را خواهیم داشت که اصل موضوع اعتراض را به حاشیه خواهند برد.

 

وی افزود: از عزیزان ما و کسانی که دچار مشکل هستند، این خواهش را داریم که حتما در اعتراض خود سعی کنند مجوزهای قانونی اخذ شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه آزادی اعتراض حق مردم است، گفت: نظام ما و انقلاب ما یکی از مشخصه‌هایش آزادی است و آزادی اعتراض در چارچوب قانون جزو حقوق حقه مردم می‌شمارد.

 

سعیدی در پایان به نقش پررنگ و پراهمیت روحانیت در این موارد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اینجا رسالت روحانیون خیلی برجسته است، روحانیت شیعه همواره یک نقش پررنگ در این زمینه ایفا کرده و ملجاء مظلومان بوده است. این انتظار را داریم که روحانیت هم بیاید در اینجا ورود کند و سعی کند که مطالبه کشاورزان را به طریق احسن به حاکمیت منتقل کند. من تا الان هیچ فعالیتی در این جهت مشاهده نکردم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------