آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

امام جمعه موقت اصفهان: خواسته‌های کشاورزان منطقی است/ حل مشکل آب به دست خداست



امام جمعه موقت اصفهان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کشاورزان طلبکار هستند و دولت‌های قبل به خواسته‌های مسالمت‌آمیز و منطقی آنها نرسیده‌اند، گفت: این غم، غم بزرگی برای ما است، متأسفانه آب نیست و به نظر می‌رسد حل این مشکل به دست خداست، امیدواریم باران رحمت الهی‌، همه مشکلات را حل کند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی میردامادی ظهر امروز _جمعه ۱۲ آذرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، اظهار کرد: انسان هنوز قادر به تعریف روح نیست و پیامبر گرامی اسلام نیز بر این موضوع تاکید کرده‌اند؛ در داستان حضرت سلیمان و ملکه سبا نیز شاهد قدرت روح و قدرت خداوند هستیم و این چنین مواردی مربوط به جسم نیست.

 

وی افزود: توان روح نسبت به جسم بسیار بیشتر است و خداوند تبارک و تعالی نیز در قرآن کریم بر این موضوع تاکید مؤکد فرموده؛ زنده کردن مرده‌ها به اذن الهی بر اساس آنچه که در قرآن آمده یکی از معجزات حضرت مسیح (ع) است و زنده کردن مرده‌ای که بیش از ۷۰۰ سال بود از دنیا رفته بود نیز از معجزات حضرت مسیح است.

 

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه نباید زندگی را هیچ و پوچ فرض کنیم، تصریح کرد: آنقدر زندگی ما زیر ذره‌بین است که اگر به اندازه ذرات معلق بین زمین و هوا کار خوب یا بد بکنیم، به نتیجه آن خواهیم رسید. دنیا نباید هدف ما باشد بلکه باید وسیله‌ای برای رسیدن به آخرت جاودانه و توأم با سعادت و رستگاری باشد.

 

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهاد در راه خداوند قطعاً رستگاری را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: اهمیت نماز جمعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و در این زمینه روایتی موجود است که تاکید دارد کارفرمایان باید اجازه شرکت در نماز جمعه را به کارگران خود بدهند و حدیث دیگری در این زمینه نیز تاکید می‌کند که هر کس سه جمعه پی در پی بدون عذر موجه نماز جمعه را ترک کند، نام او به عنوان منافق ثبت می‌شود.

 

وی با اشاره به روز نیروی دریایی، ادامه داد: نیروی دریایی در روزهای اول جنگ پیروز شد و دشمن را به زانو درآورد و نیروی دریایی عراق را ساقط و نابود کرد؛ بحمدالله نیروی دریایی امروز جرأت تجاوز را از دشمن گرفته و از مفاخر اسلام و این مملکت است.

 

کشاورزان طلبکار هستند و دولت‌های قبل به خواسته‌های مسالمت‌آمیز و منطقی آنها نرسیده‌اند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خواسته مشروع و به حق کشاورزان، خاطرنشان کرد: کشاورزان طلبکار هستند و دولت‌های قبل به خواسته‌های مسالمت‌آمیز و منطقی آنها نرسیده‌اند. زندگی این افراد کشاورزی است و شاید الان نان برای خوردن نداشته باشند؛ در این زمینه رئیس جمهور جلساتی با نمایندگان اصفهان و ستاد احیای زاینده‌رود برگزار کرده و قول‌هایی در این زمینه داده شده است.

 

میردامادی افزود: این غم بزرگی است برای ما و امیدواریم این حق، هرچه زودتر محقق شود. همه آرزو دارند این مشکل حل شود، اما متأسفانه آب نیست و به نظر می‌رسد حل این مشکل به دست خداست؛ ما نمی‌گوییم مسئولان کاری و تلاش نکنند، اما به بعضی از آیات قرآن نیز باید توجه داشته باشیم و توجه به خدا و دعا نیز باید در دستور کار باشد.

 

امیدواریم باران رحمت الهی‌، همه مشکلات را حل کند

وی یادآور شد: آن کسانی که به اسم دین می‌خواهند برعلیه دین و پیامبر (ص) اقدام کنند، موفق نمی‌شوند؛ نماز استسقا یکی از نمازهایی است که در این زمینه توصیه می‌شود و خود پیامبر گرامی اسلام نیز این نماز را خوانده‌اند. در زمان امام سجاد (ع) نیز خشکسالی شد و حضرت فرمودند در بیابان نماز استسقا خوانده شود. دعای کسی مستجاب می‌شود که تلاش کند و دستورات خداوند متعال را در همه موارد اجرا بکند؛ امیدواریم باران رحمت الهی‌، همه مشکلات را حل کند.

 

اختلاف میان قشرهای مختلف جامعه، یک بلا است

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه امروز جنگ دشمن دیگر جنگ نظامی نیست و این نوع از جنگ هشت سال مورد آزمون قرار گرفت و دشمن متوجه شد که استقامت این ملت، شکست ناپذیر است، تصریح کرد: تدبیرهای امام (ره) و مقام معظم رهبری امروز مملکت ما را به عنوان یک قدرت جهانی درآورده است. کسی جرأت نمی‌کند به کشور چپ نگاه بکند و چشم کسی که چپ به کشور نگاه بکند را کور خواهیم کرد؛ اگر دستی به سمت کشور دراز بشود آن دست را از مچ قطع خواهیم کرد.

 

میردامادی اضافه کرد: ایجاد دشمنی و اختلاف میان قشرهای مختلف یک بلا برای جامعه است و زمانی که به ما گفتند گوشتان به زبان رهبر باشد، یعنی کسی حق ندارد، راه دیگری را انتخاب کند. نیروی انتظامی عاشقانه جلوی کسانی که قصد دارند آشوب راه بیاندازند را گرفته است و نهایت تشکر را از افرادی که برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی آماده هستند را داریم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------