آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

ادعای صیانت با طعم خیانت به ملت!



طرح صیانت،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

انطباق نوشت: طرح‌های بی‌فایده، وعده‌های توخالی، ژست‌های پوشالی، ادعاهای فراوان و سایر مباحث این چنینی را این روزها به وفور می‌توانیم در عملکرد و منش برخی مسئولان ببینیم. مسئولانی که حرف‌ها فراوان می‌زنند ولی عمل زیر صفر است!

 

این طیف با توجه به دست‌های خالی که در قبال وعده‌های فراوان دارند همواره کوشیده‌اند تا جامعه را به حاشیه بکشانند تا بتوانند خود را پشت سایه این حاشیه‌بازی پنهان کنند و با پرت کردن حواس مردم از واقعیت‌هایی که در حال رخ دادن است، به زیست خود ادامه دهند.

 

این بار نیز نوبت فضای‌مجازی است که در واقعیت مچ‌ها‌گرفته، حقایق را افشا کرده، واقعیت‌هایی را بر ملا ساخته، دزدی‌ها را به تصور کشیده، ظلم‌ها را فریاد زده و بسیاری برکات دیگر که مردم بیشتر از هر نعمت دیگری در این سال‌ها قدر بودن آن را دانسته‌اند.

 

حال دقیقا بعد از افشاگری‌ها درباره فسادها، ظلم‌ها و بی‌کفایتی‌ها و … ۱۸ فرد که در میان آن‌ها نیز افراد حاشیه‌دار حضور دارند در یک گعده چند نفره برای ۸۵میلیون ایرانی که بیشترشان این جماعت بهارستان نشین را اصلا قبول ندارند تصمیم گرفتند که حقوق‌شان را با گرفتن حق آزادی تضییع کنند.

 

ماجرا از این قرار است که اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح  موسوم به صیانت از کاربران فضای مجازی روز گذشته در فاصله تعطیلی میان دو نوبت صبح و عصر مجلس شورای اسلامی آن هم در بحبوحه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱،‌ به صورت غیرمنتظره تشکیل جلسه داده و کلیات نسخه جدید طرح صیانت را با نام طرح «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» به رأی گذاشتند. این کلیات با ۱۸ رای موافق و فقط یک رای مخالف به تصویب رسید.

 

این اقدام سبب جوشش اعتراضات مردم و نخبگان آزاده کشور شد؛ اقدامی که بی‌شک به دوری بیشتر مسئولان و مردم کمک می‌کند و بی‌پاسخ و هزینه نخواهد بود.

 

البته فراموش نشود بی‌شک این افرادی که دست به تصویب این طرح مذکور زده‌اند نه حد و اندازه این تصمیم‌گیری هستند و نه توانایی این اقدام را دارند آن‌ها عوامل بازیگردانان اصلی در پشت‌صحنه هستند؛ آن‌هایی که سال‌ها به علت سیلی که از افشاگری‌ها و آگاهی‌سازی‌های فضای‌مجازی خورده‌اند امروز سعی در تسویه‌حساب با این فضا یا بهتر بگوییم خفه‌کردن فضای‌مجازی دارند.

 

این طرح حتی برخلاف منویات بنیانگذار جمهوری‌اسلامی نیز هست؛ بعد از این اقدام مساله‌دار عده‌ای در مجلس، فیلمی از اظهارات امام‌خمینی منتشر شد که در آن به اینگونه خودسری‌ها انتقاد کرده و می‌گوید اگر مردم مخالف یک طرحی بودند نباید آن را تصویب کنید، شما وکیل مردم هستید نه قیم آن‌ها…

 

نکته جالب توجه این است که برخی موافقان این نوع اقدامات با پنهان شدن پشت این چند نفر سعی دارند خود را مخالف محدودیت آزادی مردم نشان دهند که شاید ملت بازی پلیس خوب و بد این حضرات را باور کنند ولی خیال‌باطل‌شان بی‌اساس است زیرا به برکت همین فضای‌مجازی و برنامه‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و واتساپ مردم آگاهی‌های فراوانی کسب کرده‌اند و دیگر فریب این نوع سیاست‌بازی‌ها را نمی‌خورند.

 

در همین راستا برخی رسانه‌های معلوم‌الحال مانند تسنیم و نورنیوز و … یا افرادی که سابقه‌شان مشخص است با گرفتن ژست مخالفت سعی می‌کنند افکارعمومی را به سمتی ببرند که گویا این اقدامات مورد حمایت اهالی قدرت نیست و آن افراد معدود خود همچین تصمیمی گرفتند. در همین حال تسنیم در مطلبی با عنوان”این نوع برخورد با فضای مجازی چه نسبتی با تدبیر دارد؟”نوشته: فرض کنیم این طرح اساساً هیچ عیب و ایرادی هم در متن و جزییات ندارد و ایده پخته‌ای برای ساماندهی فضای مجازی است؛ حتی اگر چنین باشد – که نیست – باز هم این شیوه از مدیریت روند مربوط به تصویب آن هیچ نسبتی با درایت ندارد.در چنین شرایطی، عقلانیت ایجاب می کند که دیالوگ و گفتگوی بیشتری با جامعه برقرار شود، بررسی و دقت نظر بیشتری روی طرح صورت بگیرد و نهایتاً یک مشارکت سیاسی قابل توجه برای چنین ایده هایی شکل بگیرد. شما «نماینده» مردم هستید؛ غیر از آنکه باید به حقیقت و مصلحت واقعی کشور توجه کنید، حتماً باید به اقناع مردم و رضایت آنها نیز بیندیشید.در همان هفته های اول مطرح شدن چنین طرحی، برخی منتقدان نکات قابل توجهی درباره آن مطرح کردند؛ یک حرف بسیار درست آن بود که بسیاری از دغدغه های بعضی آقایان برای مثلاً تقویت پیام رسان‌ها یا پلتفرم‌های داخلی و امثال‌هم، الان نیاز به قانون هم ندارد؛ اگر شما معتقدید که میتوان پلتفرم‌های داخلی یا مشترک با برخی کشورهای دیگر ساخت که محبوب هم باشد و مشکلات و دیکتاتوری‌های برخی پلتفرم.های فعلی را هم نداشته باشد، کار پیچیده‌ای نیست و نیاز به آسمان ریسمان هم ندارد؛ بفرمایید و انجام دهید.

 

این نمایش دو حالت دارد یا اینکه طیف مذکور به دنبال آن هستند که مردم را به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند و پس از بازی که به راه انداختند طرح کمیسیون را کنار زده و یک طرح فرمایشی دیگر را به مردم قالب می‌کنند یا اینکه دنبال آن هستند که بگویند ببینید ملت ما هم مانند شما ناراضی هستیم ولی به نظر نمایندگان باید احترام گذاشت!

 

این نوع بازی‌ها در راستای خیانت به ملت برای تحدید و تهدید آزادی است؛ بله آزادی، شعاری که سال‌هاست سر داده شده و از افتخارات پسا انقلاب است. حال عده‌ای بخاطر واهمه از روشنگری‌ها و آگاه شدن‌ها سعی در نابودی آن‌ دارند.

 

اقدامی محکوم و منفور که بی‌شک مانند سایر اقدامات این چنینی از پیش شکست خورده است و عاقبتی مبارک ندارد و فقط انرژی، وقت و سرمایه اجتماعی را بر باد می‌دهد و مبدعان آن برای مدتی می‌توانند بی‌کفایتی‌های خود را پشت آن پنهان کنند ولی راه به جایی نخواهند برد زیرا آن‌هایی که دلواپس این فضا هستند بیشتر برای افشای فساد است تا درمان مصائب آن چرا که محاسن فراوانی که این فضا دارد را نمی‌بینند و دنبال نقاط سیاه آن‌ هستند و دلیل این واهمه را می‌‌توان در سخنان آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید و استاد اخلاق جستجو کرد که فرمودند:”اگر ما آدم هاي درستی باشيم و با طهارت زندگي كنيم از دنيا مجازی باكی نيست”.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------