آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

عضو سابق شورای شهر مشهد: عبور از گیت های حرم با سلاح سرد کار سختی نیست/ پاشیدن اسپری فلفل به صورت زنان هتک حرمت بود



خلیل موحد،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
عضو سابق شورای شهر مشهد در واکنش به حادثه روز گذشته در مشهد به گفت: باید بازرسی و مسائل امنیتی در حرم امام رضا بسیار شدیدتر شود. از سویی دیگر باید هوشیاری مردم و ما بسیار بالاتر برود. این جماعت از این به بعد نمی‌توانند تا این حد دست به این جنایات بزنند. مردم باید برای جلوگیری از کشته شدن روحانیون به ما کمک کنند.

همین چندوقت پیش بود که خبر کشته شدن دو طلبه اهل سنت در گنبدکاووس به ضرب گلوله فضای رسانه‌ای کشور و شبکه های اجتماعی را درگیر خودش کرد. با این حال روز گذشته در حرم امام رضا در مشهد یک کودک 14 ساله (برخی او را 21 ساله معرفی کرده اند) که کاملاً مشخص بود توسط افراد تکفیری و تندرو آموزش دیده بود، با ضرب چاقو سه روحانی جهادی اهل تشیع را کاردآجین کرد که این حمله به شهادت یکی از این روحانیون منجر شد.

 

خلیل موحدی محصل، عضو سابق سپاه و یکی از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری و فعال سیاسی ساکن در مشهد در مصاحبه‌ای با دیده‌بان ایران به همین موضوع پرداخته که شرح کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

 

*آقای موحدی! نظر شما در رابطه با حمله روز گذشته به سه روحانی در حرم امام رضا چیست؟ به اعتقاد شما آیا این اتفاق بدون هیچ منظور خاصی بوده است؟

تقریبا برای من روشن و مسجل است که این اتفاق یک حرکت برنامه‌ریزی‌شده و برای دامن زدن بر اختلافات قومی و مذهبی است. کاملا مشخص است دو نفری که در شمال کشور از اهل تسنن به شهادت رسیدند و حادثه دیروز مشهد یک مسئله کاملا اعتقادی بود. از سویی دیگر؛ فضای رسانه‌ای که در کشور به وجود آمده نظیر دزدیدن بچه‌ها توسط داعش هدف نهایی و مهم آن ناامن کردن فضای میان افغانستان و ایران است. البته اینگونه حوادث در گذشته هم تکرار شده است اما تفاوتش این بود که روابط ایران و عراق را مورد هدف قرار داده بودند. بنده قاطعانه می‌گویم که حادثه دیروز مشهد برنامه‌ریزی شده بود و هدف آن برهم زدن آرامش کشور و دامن زدن به اختلافات مذهبی بوده است.

 

*شما در بخشی از صحبت‌هایتان گفتید که برخی کودکان توسط نیروهای داعشی داخل ایران ربوده می‌شوند؛ آیا این اتفاق در مشهد افتاده است؟

خیر؛ این‌ها اخباری است که در فضای مجازی بدون هیچ سندی منتشر می‌شود و به نوعی برخی شروع به شایعه پراکنی می‌کنند. بنده هیچ سندی دال بر دزدیدن کودکان‎ توسط داعش ندارم. برخی گروه‌های مشخص این اخبار دروغ را در جهت بر هم زدن آرامش مردم عنوان می‌کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------