آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

بازداشت یک «سردار سپاه» در جریان افشاگری تخلفات پرونده هلدینگ یاس/ پای «قالیباف» در میان است؟



بازداشت یک سردار سپاه،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
خبرهای رسیده حاکی از این است که سردار (محمد ق) نماینده حقوقی هلدینگ یاس در زمان مدیریت سعید محمد طی روزهای اخیر بازداشت شده است.

به گزارش دیده بان ایران، خبرهای رسیده حاکی از این است که سردار (محمد ق) نماینده حقوقی هلدینگ یاس در زمان مدیریت سعید محمد طی روزهای اخیر بازداشت شده است.

 

از دلیل بازداشت این سردار سپاه اطلاعاتی در دست نیست اما شنیده شده است که وی با شکایت احتمالی محمدباقر قالیباف بیش از ۲ ماه است که در بازداشت موقت است و هنوز اجازه دسترسی به وکیل را ندارد.

 

گفتنی است تخلفات هلدینگ یاس یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد در ایران است که پرونده آن ۵ سال پیش در قوه قضاییه باز شد. از حکم پرونده می‌دانیم که عیسی شریفی به ۲۰ سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی محکوم شده و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از او به بیت المال برگشت داده شده است. همچنین محمود سیف به ۳۰ سال حبس تعزیری، همچنین محمود خاکپور به ۵ سال و شش ماه و مسعود مهردادی ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

 

به جز این هیچ اطلاعی از سیر پرونده که گفته می‌شود بیش از ۱۸۵ جلد کیفرخواست داشته وجود ندارد؛ چراکه پرونده در دادگاه نظام مورد رسیدگی قرار گرفته و همین موضوع دلیلی است که هیچ اطلاعاتی از مهمترین پرونده‌های فساد در تاریخ ایران در اختیار افکار عمومی قرار نگیرد.

 

تابستان سال گذشته یود که سردار محمدقائمی، نماینده حقوقی هلدینگ یاس در زمان مدیریت سعید محمد در مناظره توییتری با محمدسعید احدیان  دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی  اطلاعاتی جدیدی از این پرونده افشا کرد. او در توئیت های خود علاوه بر یکسری نکات خبری سئوال های مطرح کرد که ابعاد این پرونده را عجیب تر کرد. برای نمونه از فروختن  بوستان جوانمردان به عنوان یکی از موارد این پرونده سخن گفت.

 

بازگشایی دوباره‌ پرونده یاس در فضای مجازی از یک توییت آغاز شد؛ عبدالرضا یعقوبی، فعال رسانه‌ای علاقه‌مند به سعید محمد در توییتر نوشت فساد هولدینگ یاس بزرگ‌ترین فساد مالی در تاریخ ایران بوده؛ فسادی که توسط باندهای صاحب لابی و نفوذ در بالاترین سطوح سیاسی و نظارتی پشتبانی شد. به همین خاطر سعید محمد با حکم رهبر انقلاب مامور  به بررسی و بازگشت مال شد. عملیاتی که موفقیت‌آمیز بود، ولی برای محمد تاوان سنگینی داشت.او کمی بعد توییت  خود را اینگونه اصلاح کرد که طبق تذکر دفتر دکتر محمد باید اصلاح کنم که حکم بررسی پرونده‌ی یاس از طرف فرمانده وقت سپاه برای دکتر محمد صادر شده.

 

بلافاصله پس از این توئیت  محمدسعید احدیان دستیار سیاسی و رسانه ای رئیس مجلس در رشته توییتی به یعقوبی پاسخ داد و نوشت: چهار دروغ در چند کاراکتر؛ اولا حکم رهبری را به دروغ گفتید که بابت آن تذکر هم گرفتید، ثانیا پرونده‌ یاس طبق حکم دادگاه و گزارش تحقیق تفحص شورای اصلاح‌طلب به شهرداری ربطی نداشت؛ یعنی دروغ دوم. ثالثا دادگاه رقم فساد را 480 میلیارد گفت که گرچه بزرگ، اما بزرگ‌ترین فساد تاریخ هم دروغ بعدی می‌شود. این همه دروغ برای اثبات ادعای تاوان آقای محمد گفته شده است که آن را دیگر خودتان قضاوت کنید.

 

پس از این توئیت محمد قائمی وارد مناظره با احدیان شد قائمی مدیر تسویه یاس و شرکت رسا تجارت بوده است. قائمی  در دفاع از یعقوبی  و در پاسخ به این سخنان احدیان نوشت: هیچ تذکری در کار نبوده. برادر! به این شایعات دامن نزنید. پرونده یاس هیچ ربطی به سپاه ندارد و تمام تخلفات آقایان در مقام معاون شهردار تهران رخ داده و اسناد آن هم وجود دارد.  کاری نکنید که لب به سخن بگشایم و آن وقت هیچ یک از آقایان نتوانند از خانه‌هایشان بیرون بیایند.

 

پاسخ مشاور رییس مجلس به این دفاعیه این بود که  حکم دادگاه، اظهارات سخنگوی قوه قضائیه و میرلوحی (عضو پیشین شورای شهر که در اختیار اصلاح طلبان بود) نشان می دهد در تمام این سال‌ها تاکنون حتی یک نفر از مسوولین شهرداری به دادگاه حتی احضار هم نشده، همه و همه نشان‌دهنده‌ کذب‌گویی بی‌مبنا است. دلیل این کذب‌گویی را هم شاید بتوان در پاسخ به این سوال پیدا کرد که چرا شما از این پرونده کنار گذاشته شده‌اید! اسکرین شات این توئیت سخنانی به نقل از سخنگوی قبلی قوه قضائیه و میر لوحی بود که گفته بودند در پرونده عیسی شریفی اتهامی متوجه محمد باقر قالیباف نیست.

 

پس از این توییت احدیان، محمد قائمی که وکیل پرونده‌ هولدینگ یاس نیز بوده است در رشته توییتی اعلام کرد که شخصا در تیرماه 99 استعفا داده و هرگز کنار گذاشته نشده و اسناد این ادعا نیز موجود است. او خطاب به احدیان گفته است که فقط شخص بنده به عنوان مدیر تسویه‌ی یاس و شرکت رساتجارت ده‌ها مورد از املاک نجومی را از شما و برخی اعضای شورای اسبق پس گرفتم.

 

او در توئیت سوم نوشت: چرا از دوستان خود نمی‌پرسید که چرا گزارش خلاف واقع دادن اعلام کردند املاک نجومی دروغ بوده و فقط شش میلیارد تومان بوده است و آن را پس گرفتیم؛ درحالی‌که آن املاک که به دستور معاون شهردار تهران به نورچشمی‌ها واگذار شده بود، یا املاک آنها را چند برابر خریده بودند، حدود چند هزار میلیارد تومان است. چرا از دوستان بزرگوارتان نپرسیدید چطور چند باب مغازه‌ تجاری در مجتمع تیراژه تهران به نام آقای ... برادر ... می‌شود! تا چشم بر تخلفات بپوشند. الله سمیع بصیر. مرد و مردانه بیایید در یک برنامه زنده تلویزیونی در محضر ملت ایران و به‌صورت مستند حرف بزنید و قضاوت را به ملت واگذار کنید. او در پایان، ادعای تازه‌ای نیز مطرح کرده و خطاب به احدیان گفته است: راستی بوستان جوانمردان را به که فروختند؟ سند به نام کیست؟ 209 میلیارد تومان پول کمی نیست.

 

قائمی در یک توئیت دیگر هم اعلام کرده پرونده یاس 185 جلد است و فقط کیفرخواست 5 جلد اول صادر شده و کیفرخواست مرحله‌ی دوم در راه است. همچنین در کیفرخواست مرحله اول فقط یک نفر از 14 متهم محکوم به برگرداندن 480 میلیارد تومان ردمال و 20 سال حبس شد. حکم 13 نفر دیگر که یک نفر 30 سال حبس هست و ردمال 1500 میلیارد و...

 

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ هرچند تا به این لحظه اخبار کاملی درباره جزییات بازداشت «م-ق» در دسترس نیست اما گفته شده است که پشت پرده این بازداشت طیف نزدیک به قالیباف حضور دارد و به نظر می رسد این طیف به دنبال به حاشیه راندن ماجرای «سیسمونی گیت» است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------