آخرین اخبار سیاسی

جعفرزاده,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

جعفرزاده: نفت را به‌ قیمتی می‌فروشیم که انگار مال‌دزدی را به حراج گذاشته ایم/وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است ما چطور می توانیم زیر این قیمت بفروشیم؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی از قیمت پایین فروش نفت ایران انتقاد کرد و گفت: وقتی روسیه تا ۶۰ دلار معاف است، ما چگونه می‌توانیم زیر قیمت ۶۰ دلار او…

رئیسی: در دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها دقت کامل نشد



ابراهیم رئیسی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رئیس جمهور با بیان اینکه از مشکلات معیشتی و سفره های مردم مطلع هستیم، گفت: هر لحظه در فکر رفع مشکلات معیشتی مردم هستم ما در کنار مردم هستیم و این همراهی بزرگ مردم در ناکام گذاشتن معاندین مثال زدنی است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم تبریز با تبریک ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) ‌به همه دختران کشور اظهار داشت: ‌آذربایجان مهد دلیران است و تاریخ این سرزمین نشان داده که بزرگترین دلیل صدق این همان 10 هزار شهید است که نام کوچه و برزن مزین به نام آنهاست. 

 

وی با بیان اینکه ‌آذربایجان مردم زمان‌شناس و مقاوم است؛ این استان چه از نظر مادی و چه از نظر نیروی امسانی کار و آمد زن و مرد تحصیل کرده دارای ظرفیت بزرگی است، افزود: فرهنگ مردم آذربایجان و مدنیت استان به عنوان تمدن ایرانی-اسلامی مدنیتی ارائه کرده است که همراه در خود خداپرستی، توجه به دیگران، عدالت، اخلاق و غیره دارد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت کار خود را با  2 موضوع مهم که یکی اهمیت جان مردم و صیانت از آن ها و دومی معیشت، اقتصاد و نان مردم است، پیگیری می‌کند، اظهار داشت: دولت تمام اهتمام خود را برای تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی در حوزه های مختلف در جامعه گذاشته است و در این راستا بودجه 1401 را با محوریت عدالت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است، گفت: امروز دولت آماده است گام هایی در جهت اصلاح امور اقتصادی بردارد که این اصلاح به عدالت اجتماعی بینجامد و به قطع کردن  دست مفسدان و رانت خواران منجر شود.

 

رئیسی، ابراز امیدواری کرد تا اقدامات دولت در اصلاحات اقتصادی به طور واقعی دست مفسدان و رانت خواران را قطع کند و مردم بدانند که دولت مصمم است تا ساختار فسادزا را اصلاح کند. با قدرتی که نشات گرفته از حضور مردم است جریان قدرت و ثروت را از سفره مردم و اقتصاد کشور قطع کنیم.

 

وی با بیان اینکه از مشکلات معیشتی و سفره های مردم مطلع هستیم، افزود: هر لحظه در فکر رفع مشکلات معیشتی مردم هستم ما در کنار مردم هستیم و این همراهی بزرگ مردم در ناکام گذاشتن معاندین مثال زدنی است.

 

رئیسی گفت: دشمن فکر می‌شود با بلندگوهای تبلیغاتی خود می تواند کاری از پیش ببرد اما مردم با بصیرت آذربایجان و ایران نشان دادند که دشمن در این عرصه ناکام است.

 

وی همچنین به اولین حضورش در اجتماع مردمی در دوران پسا کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از غدغه های من حضور در اجتماعات مردمی و پاسخ به ابراز محبت های مردمی بود اما چنین مقدر شده بود که این اتفاق در تبریز بیافتد که امیداورم برای تبریز و ایران خوش یمن باشد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری مردم افتخار می کند، گفت: روزی که دولت کار را آغاز کرد 700 خانواده ایرانی داغدار می شدند که امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که روز بدون فوتی را گذراندیم.

 

‌رئیسی، با قدردانی از خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان و فعالان این عرصه، افزود: امروز بعد از روزی 700 کشته به خاطر ویروس کرونا، روزی بدون فوتی را گذارند.

 

وی با اشاره به سرود «سلام فرمانده» قرادت شده در این مراسم به زبان آذری اظهار داشت: این سرود با زبان آذری پیام زیبایی را به همه مردم استان، کشور، جهان اسلام و همه کشورها و ملت ها به عنوان دهه نودی ها اعلام کرد که آماده دفاع از حریم حرم جمهوری اسلامی و ادامه راه شهیدان سلیمانی و باکری هستیم.

 

 در دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها دقت کامل نشد

رئیس جمهور با اشاره به انتقاد یکی از نخبگان از دقت ناکافی در دهک بندی پرداخت یارانه ها اظهار داشت: من هم موافق هستم که در دهک بندی ها دقت کامل نشده لذا تاکید کرده ام مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دهک بندی ها تا حد مقدور دقت کنند و حتما کسانی که معترض هستند یارانه به حسابشان ریخته شود.

 

رئیس جمهور استفاده از ظرفیت بانوان در سطوح مختلف مدیریتی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: سخن از نقش آفرینی بانوان در جامعه مربوط به اشتغال نیست بلکه نیاز به این ظرفیت و استعدادها است.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بوم گردی و توسعه صنعت گردشگری در استان، اظهار داشت: در بوم گردی باید فرهنگ بومی، روستایی و عزت ملی حفظ شود و نباید فرهنگ شهدا به حاشیه برود.

 

رئیسی استفاده از ظرفیت نیروی انسانی بومی را در توسعه استان مهم برشمرد و گفت: مشورت با نخبگان و دلسوزان خوب است اما مسئولان و استانداران باید تصمیم گیرنده نهایی باشند.

 

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت قومیت های مختلف در کشور را تهدید نمی داند بلکه این یک فرصت برای کشور است و باید از این فرصت استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------