آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات،…

روحانی: افزایش قیمت خودرو به این شکل قابل پذیرش نیست/دستور رئیس جمهور برای تسهیل شرایط واگذاری سهام عدالت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رییس جمهور گفت: افزایش قیمت خودرو به این شکل خلاف مصوبه ستاد اقتصادی دولت بوده و قابل پذیرش نیست.

 طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی روز جمعه درگفت‌وگو تلفنی با رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: باید همه بخش‌ها و دستگاه‌های مسئول تلاش کنند تا با کنترل قیمت کالا‌های مورد نیاز مردم، آنان در مضیقه قرار نگرفته و دچار مشکل نشوند.

 

‏‎رییس جمهور رسیدگی فوری در رابطه با موضوع افزایش قیمت خودرو را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تا کنون ۲ بار در جلسات ستاد اقتصادی دولت این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر ضرورت نظارت و کنترل دقیق بر قیمت خودرو تاکید شده است.

 

وی تاکید کرد: افزایش قیمت خودرو به این شکل خلاف مصوبه ستاد اقتصادی دولت بوده و قابل پذیرش نیست و وزارت صمت موظف است سریعا برای کنترل این موضوع ورود کرده و با هرگونه اقدام متخلفانه در افزایش قیمت خورد مقابله کند.

 

 دستور روحانی برای تسهیل شرایط واگذاری سهام عدالت

رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر اقتصاد از وی خواست روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به‌راحتی و سهولت هرچه سریع‌تر در زمینه عرضه سهام عدالت در بورس اقدام کنند.

 

به گزارش ایسنا، حسن روحانی روز جمعه با اشاره به اهمیت موضوع آزادسازی سهام عدالت در اقتصاد کشور، خطاب به دژپسند، وزیر اقتصاد و دارائی گفت: باید در راستای تسهیل شرایط برای آن گروه از افرادی که می‌خواهند سهام خود را در بورس عرضه کنند، روش و ساز و کاری مشخص در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند به‌راحتی و سهولت هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

 

رئیس‌جمهور ادامه داد: باید با همکاری کارگزاری‌های بورسی در بانک‌ها سیستمی برای راهنمایی مردم در زمینه نگهداری یا عرضه سهام با روشی مشخص و قابل دسترس و فهم ایجاد شود.

 

روحانی همچنین به وزیر امور اقتصادی و دارائی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور دستور داد تا زمینه های لازم برای عرضه و توسعه سهام شرکت های معدنی را فراهم و برنامه ریزی ها و اقدامات لازم در راستای تسریع و تسهیل در این زمینه را انجام دهند.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: باید ساز و کاری در نظر گرفته شود تا کسانی که امتیاز بهره‌برداری از معادن در بخش خصوصی به آنان واگذار شده و معادن آنها غیر فعال هستند، یا با مشوق های لازم معادن را فعال کنند یا امتیاز آنها واگذار شود.

 

روحانی همچنین دستور داد تا بررسی های لازم برای ایجاد بورس املاک و مستغلات کشور برای عرضه سهام املاک انجام و ساز و کار مربوط به آن تدوین شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------