آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

اگر توافق نشود نارضایتی عمومی و موج مهاجرت شدت می‌گیرد



  مذاکرات وین,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
بعد از پنج ماه انتظار، مذاکرات وین خیلی کوتاه بود. چهار روز بعد از شروع مذاکرات، هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا به پایتخت‌های خود برگشتند. اروپا که ابتکار عمل را در دست گرفته و پیش‌نویسی را به طرفین پیشنهاد داده، معتقد است متن پیش‌نویس، توافق نهایی است و قرار هم نیست تغییری در آن اتفاق بیفتد. ایران این ادعای اروپا را تکذیب کرده و می‌گوید هنوز مسائل حل نشده‌ای زیادی باقیمانده است. 

به گزارش رویداد۲۴؛ از حمید حسینی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق و رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی درباره احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات و امضای توافق احیای برجام سوال کرده است. حسینی معتقد است مذاکرات این دوره به توافق ختم خواهد شد.

 

او می‌گوید: اعتقاد دارم کار به مرحله‌ای رسیده که چاره‌ای جز توافق نداریم. ضمن اینکه ایران امتیازاتی گرفته که به نظر غرب به خاطر این امتیازات، بهانه‌ای برای عدم امضای برجام ندارد و پیشنهادهای اتحادیه اروپا هم امتیازاتی برای ایران در بر داشته است. الان مشکل اصلی پادمان است. ایران اصرار دارد پرونده سه سایتی که مشکوک به فعالیت هسته‌ای است، در مذاکرات با ۵+١ بسته شود و این مساله در آژانس حل نشود. ایران فکر می‌کند یا این مساله الان برطرف شود یا فعلا روی بقیه موارد توافق کنند و اجرای برجام را به جلسه ایران و آژانس و بسته شدن پرونده با همکاری اروپا و آمریکا در آژانس موکول کند. به این ترتیب از روزی که پرونده پادمان بسته شود، برجام اجرایی خواهد شد.

 

او با بیان اینکه برگشت به برجام اینطور نیست که بلافاصله قابل اجرایی شدن باشد، می‌گوید: فرصتی لازم است که ایران تعهداتش را انجام دهد و آمریکا نیز به تعهداتش برگردد. با توجه به اینکه اروپا از تامین نفت خیالش راحت شده و مشکلی برای تامین نفت ندارد، بیش از این نمی‌خواهد میانجی‌گری کند و برای توافق وقت تلف کند بنابراین اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، اروپا ممکن است به سراغ استفاده از مکانیزم ماشه برود و ما نیز به فصل هفت منشور سازمان ملل و تحریم‌های سخت سازمان ملل برگردیم.

 

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر برخی کشور‌ها حاضر نیستند تحریم‌های آمریکا را اجرایی کنند، اما در صورتی که تحریم سازمان ملل شویم، قطعا شرایط اقتصادی ایران سخت‌تر خواهد شد و نارضایتی عمومی، نا امیدی و مهاجرت شدت خواهد گرفت و تورم افزاش پیدا می‌کند و رشد اقتصادی کشور که از سال گذشته علائم مثبت شدنش وجود داشته دوباره منفی خواهد شد.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------