آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صدیقه وسمقی آزاد شد

صدیقه وسمقی آزاد شد. در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین…

باید سراغ جولانگاه "بابک زنجانی"در وزارتخانه‌ها برویم/ چه کسانی باید بدهی های زنجانی را پرداخت کنند؟



اخبار,اخبار سیاسی, پرونده بابک زنجانی


اخبار سیاسی - باید سراغ جولانگاه "بابک زنجانی"در وزارتخانه‌ها برویم

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه اطرافیان بابک زنجانی به جز یک نفر همگی دستگیر شده‌اند، گفت: حالا باید سراغ جولانگاه وی در وزارتخانه‌ها برویم.

به گزارش فارس؛عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر خانه ملت در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در تشریح آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار داشت:‌ اکنون در پرونده بحث این وجود دارد که جولانگاه آقای زنجانی کجا بوده است.

وی اضافه کرد: امروز این سوال مطرح است که کدام وزارتخانه، نهاد و سازمان جولانگاه آقای زنجانی بوده و چرا از جولانگاه وی کسی دستگیر نشده است.
 
رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده بابک زنجانی باید به سمت جولانگاه‌های وی برود، خاطرنشان کرد: اطرافیان بابک زنجانی خارج از دستگاه‌ها به جز یک نفر که زیر نظر است، همگی دستگیر شده‌‌اند، حال باید به سمت جولانگاه‌های وی در وزارتخانه‌ها برویم.
 
یوسفیان‌ملا همچنین تصریح کرد: اکنون باید به سمت وزارتخانه‌ای برویم که جولانگاه آقای زنجانی است که این امر نزدیک است؛ یک وزارتخانه جولانگاه اصلی بابک زنجانی است و البته وی چند جولانگاه دیگر نیز دارد.


                                               .....................................


نزدیکان زنجانی ملزم به پرداخت بدهی های وی هستند

نزدیکان شناسایی شده زنجانی باید بدهی وی را از محل اموال خارج از کشور او بپردازند.نزدیکان وی با ساز و کاری که در اختیار دارند می‌توانند پول‌های بلوکه شده زنجانی را در کشورهای خارجی آزاد و با آن ها بدهی های وی را پرداخت کنند و به این افراد اعلام شده است که باید پول‌های زنجانی را به کشور بازگردانند و در غیر این صورت به دستگاه قضایی معرفی می شوند .

به گزارش جمهوریت؛در میان تمامی بدهکاران بانکی به ارث رسیده از دولت قبل هنوز بابک زنجانی سرآمد و سر شناس است. نامش حاشیه ساز در هر محفلی و بدهی هایش سرسام آور.  عده ای از ابزار بودن وی سخن می گویند و عده ای دیگر در پی ساختن قهرمانی رابین هود مانند از وی هستند که در روزهای تحریم پول نفت را به کشور بازگردانده است. برخی در این بین از پشت پرده می گویند که از وی حمایت کرده اند. در نهایت ام با وجود گذشتن بیش از 6 ماه از بازداشت وی هنوز پرونده هیچ نتیجه ملموسی نداشته است.

پیش از این غلامرضا تاجگردون، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به طرح اتهامی از این دست که بابک زنجانی یادگار دولت اصلاحات و سازندگی است در گفت و گو با جمهوریت یادآور شد که نزدیکان و وزرای سابق در دولت قبل دوستان زنجانی بوده اند و از اساس بابک زنجانی امین احمدی نژاد بوده است

حالا امروز با گذشت بیش از 6 ماه از بازداشت زنجانی و گلایه هایی که از دستگاه قضا به دلیل عدم همکاری وی شنیده می شود، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های درگیر در این پرونده از شناسایی نزدیکان وی خبر می دهد که می توانند بدهی هایش را پرداخت کنند.

محمد علی پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: افراد نزدیک به بابک زنجانی که می توانند برای وی پول فراهم کننده و بدهی های وی را بپرزداند شناسایی شده اند و می توانند بدهی های وی را پرداخت کنند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: از این حیث تمام زمینه‌ها برای بابک زنجانی برای اینکه بتواند پول وزارت نفت را پرداخت کند مهیا است.

پورمختار در پاسخ به این سوال که گفته می شود بابک زنجانی درخواست دارد تا آزاد شده و بدهی ها را پرداخت کند، تصریح کرد: البته بعید به نظرم می رسد چنین امری ممکن باشد علاوه بر این که پردخت بدهی های زنجانی مستلزم آزادی وی نیست.

وی با رد این مسئله که امکان پرداخت این بدهی ها از جانب زنجانی به دلیل این که بخش قابل توجهی از اموال وی خارج از کشور است، نیست، گفت: اگر اراده‌ای از سوی بابک زنجانی برای پرداخت بدهی هایش وجود داشت این پول تا به امروز پرداخت شده بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از عدم همکاری زنجانی تصریح کرد: کمیسیون اصل 90 نیز درباره نحوه اینکه چگونه قرار است این بدهی وصول شود اقدام‌هایی انجام داده و در حال انجام است و تنها مساله همکاری خود زنجانی است.

وی با بیان این که در حال حاضر بابک زنجانی 2.5 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است، افزود: بر اساس آخرین بررسی‌های ما افرادی نزدیک به بابک زنجانی شناسایی شدند که زنجانی با استفاده از این افراد می تواند بدهی های خود را پرداخت کند.

پورمختار در پاسخ به ابهامی مبنی بر این که آیا امکان پرداخت بدهی های زنجانی توسط نزدیکان وی است، گفت: نزدیکان وی با  ساز و کاری که در اختیار دارند  می‌توانند پول‌های بلوکه شده زنجانی را در کشورهای خارجی آزاد و با آن ها بدهی های وی را پرداخت کنند.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس عدم تمکین این امر توسط نزدیکان وی را منجر به معرفی آن ها به دستگاه قضا اعلام و تاکید کرد: به این افراد اعلام شده است که باید  پول‌های زنجانی را به کشور بازگردانند و در غیر این صورت به دستگاه قضایی معرفی می شوند  و هیچ گونه مماشاتی در این خصوص با نزدیکان وی نداریم.
 اخبار سیاسی - فارس,جمهوریت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------