آخرین اخبار سیاسی

سعید لواسانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

واکنش‌ها به تصمیم زاکانی برای ساخت مسجد در پارک قیطریه

سید سعید لواسانی از تصمیم زاکانی شهردار تهران برای ساخت مسجد در پارک قیطریه انتقاد کرد. به گزارش دیده بان ایران، سید سعید لواسانی امام جمعه…

روحانی: صندوق آرا تضمین حفظ نظام است؛ هرکسی هر نوع تغییری می‌خواهد، پای صندوق آراست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , روحانی
حسن روحانی رئیس‌جمهوری در مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران گفت: صندوق آرا تضمین حفظ نظام است. هرکسی هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آراست. شما راهتان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام می‌کنید و مردم فرد مورد نظر را در شوراها و سایر کرسی‌ها برمی‌گزیند و انتخاب می‌کند. صندوق رای و انتخابات یکی از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. اگر این صندوق نبود، اگر صف طولانی پای صندوق آرا نبود دشمن می‌توانست توطئه‌های مختلفی را طراحی کند. 

رئیس‌جمهور گفت: حضور مردم در خیابان‌های سراسر ایران اسلامی و در تهران به این معناست که نقشه‌های یک ساله دشمن نقش برآب شده است.

 

به گزارش  انتخاب ، حسن روحانی در اجتماع راهپیمایان تهرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی اظهار کرد: خداوند را حمد و سپاس می‌گویم که ملت ایران را در ۴۰ سال پیش از استبداد، استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشد.

 

وی افزود: ۲۲ بهمن امسال ویژگی های خاص خود را دارد. از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران یعنی ملت ایران امروز وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب می‌شود و از طرف دیگر امسال ایام دهه فجر ما عطر و بوی فاطمی دارد؛ همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدر، همسرش و فرزمندانش، ملت ما توانست دربرابر همه قدرت ها بایستد و پیروزی را بدست آورد.

 

روحانی تاکید کرد: از طرف دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می کنیم که آمریکای جنایتکار، صهیونیسم و ارتجاع منطقه مردم ما را در فشار و منگنه تحریم قرار داده اند. بنابراین امروز حضور مردم در خیابان های سراسر ایران اسلامی و در این شهر بزرگ، عاصمه ایران، به این معناست که نقشه‌های یک ساله دشمن نقش برآب شده است.

 

رئیس‌جمهور گفت: دشمن هرگز به اهداف شوم خود نخواهد رسید. راه ما و مسیر ما به همان صورت که چهل سال پیش انتخاب کرده بودیم ادامه خواهد داشت.

 

روحانی افزود: اولا انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز انجام شد. مردم ما به خوبی می دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد و ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین جدا کردند.

 

رئیس جمهور ادامه داد: ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب ایران جدا شد. ۱۶۳ سال پیش نیز بخش بزرگی از شرق ایران از ما جدا شد و ۱۳۸ سال قبل هم بخشی از شمال شرق ایران از کشور جدا گردید و بعد در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران از کشور جدا شد.

 

وی گفت: ۴۷ سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب کشور ایران (بحرین) که همواره در جغرافیا آن را به عنوان استان چهاردهم ایران می‌آموختیم به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.

 

روحانی گفت: شما ببینید در عرض این چند دهه و در دوران شاهان سست‌عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم ایران را جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته ما علاوه بر اینکه بر دین، فرهنگ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران نیز خیانت کردند.

 

رئیس‌جمهور افزود: برخی از مردم یادشان هست و یا تاریخ را خوانده‌اند که در جنگ جهانی اول چگونه شمال، غرب و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در ۷۷ سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم، علی‌رغم بی‌طرفی ایران، متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کرده و بر کشور ما مسلط شدند و به شاه دستور دادند که از ایران خارج شود؛ او نیز همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه پس از او، پسرش شاه ایران شود.

 

وی تأکید کرد: این خیانت‌های آشکار پادشاهان نسبت به ملت بزرگ ایران بود، اما ۳۸ سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی تصمیم گرفتند و صدام را تحریک کردند که با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و با سربازان بسیاری از کشورهای دیگر، به ایران حمله کنند، به صدام وعده دادند ظرف یک هفته خواهد توانست نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کرده و ۷ روز بعد در تهران مصاحبه کند.

 

روحانی تصریح کرد: در این شرایط ملت ایران با فرزندان دلاورش، از ارتش و سپاه و بسیج در برابر همه جهان ایستادند، ۸ سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند. به دستور امام(ره) حصر آبادان را شکستند و خرمشهر و مناطق بزرگی از ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و قدرت دشمن را در هم شکستند.

 

رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران به دنیا اعلام کردند که امروز ایران با زمان شاهنشاهی تفاوت پیدا کرده و امروز ایران اسلامی ستقرار یافته است و جوانان طبق وظیفه دینی و ملی خود در برابر همه دنیا با قدرت خواهند ایستاد.

 

وی اظهار داشت: مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه‌ها، تانک‌ها و هلی‌کوپترها را دنیا در اختیار صدام قرار داد اما در نهایت شکست نهایی نصیب دشمنان ایران شد و رزمندگان ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای ساختن انواع موشک‌های ضدزره و انواع موشک‌های پدافند هوایی و انواع موشک‌های زمین به زمین و دریا به دریا و انواع موشک‌های هوا به هوا از کسی اجازه نگرفته و نخواهیم گرفت، تصریح کرد: ما همان راه و قدرت نظامی را ادامه می‌دهیم. قدرت نظامی ما در طول این 40 سال و بویژه در 5 سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است. از صنایع نظامی و دفاعی ما از موشک‌های ما جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها و ناوچه و زیردریایی‌ها  نفربرها و سلاح‌های انفرادی و هر آنچه نیروهای مسلح ما نیاز دارند ساختیم و همه اینها شگفت‌انگیز بوده است.

 

روحانی گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز مشروعیت سیاسی داریم، امروز از همه از مقام معظم رهبری تا رئیس‌جمهور تا نمایندگان مجلس تا خبرگان و شوارها همه و همه با رای مردم و با صندوق آرا مسند مسئولیت را بر عهده می‌گیرند. همه ما باید حواسمان جمع باشد. اگر در این 40 سال در برابر انواع  توطئه‌ها پیروز شدیم به خاطر اسلام و جمهوریت بوده و اسلامیت و جمهوریت ما را حفاظت و حراست کرد. ایمان شور و اعتقاد و فرهنگ جهاد و فرهنگ شهادت و ایثار مردم مار را پیروز کرده است.

 

وی ادامه داد: صندوق آرا تضمین حفظ نظام است. هرکسی هر نوع تغییر می‌خواهد پای صندوق آراست. شما راهتان را در تبلیغات انتخاباتی اعلام می‌کنید و مردم فرد مورد نظر را در شوراها و سایر کرسی‌ها برمی‌گزیند و انتخاب می‌کند. صندوق رای و انتخابات یکی از نعمت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران است. اگر این صندوق نبود،  اگر صف طولانی پای صندوق آرا نبود دشمن می‌توانست توطئه‌های مختلفی را طراحی کند.

 

رئیس جمهوری با اشاره به این که ما در کشورمان آزادی احزاب، رسانه و بیان داریم در این باره اظهار کرد: ما رژیم گذشته نیستیم که می‌گفت در مملکت یک حزب وجود دارد و آن هم رستاخیز است و هر کسی که نمی‌خواهد پاسپورتش را بگیرد و برود. ما روزنامه ها و احزاب و رسانه‌های مختلفی داریم و هر چه که مسئولان نیز راه را برای حضور افکار، عقاید و جناح‌های مختلف در انتخابات فراهم کنند، نظام ما مستحکم‌تر خواهد شد.

 

وی در ادامه اظهاراتش، تصریح کرد: مسئولان باید با سعه صدر بیشتری با صندوق‌های رأی برخورد کنند و امیدواریم با تصویب لایحه جامع انتخابات در مجلس شورای اسلامی که از سوی دولت تدوین و تنظیم شده است، شاهد برگزاری پر شورتر انتخابات باشیم.

 

رئیس جمهور رفاه اجتماعی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیش از انقلاب جمعیت ما 38 میلیون بود و امروز 82 میلیون است. یعنی 2.28 درصد به جمعیت ما اضافه شده است و اگر این جمعیت بیش از دو برابر شده است، حداقل باید کار، محصول و پیشرفت‌های ما هم نسبت به 40 سال گذشته دو برابر باشد، اما وقتی آمارها را نگاه می‌کنیم وضع ما بسیار بیشتر از این بهتر شده است.

 

روحانی در ادامه صحبت‌های خود به تولیدات کشاورزی اشاره و در این رابطه اضافه کرد: قبل از انقلاب با این که متخصصان آمریکایی و متأسفانه اسرائیلی را برای کشاورزی ما آورده بودند، کل محصولات کشاورزی در سال آخر رژیم گذشته 26 میلیون تن بود و امروز 122 میلیون تن است. یعنی بیش از پنج برابر به تولیدات کشاورزی ما افزوده شده است و برای این که مردم بدانند می گویم که روند پیشرفت چنان کشور سرعتی داشته است که در همین پنج سال اخیر محصولات کشاورزی ما 25 میلیون تن بوده است و این‌ در حالی است که کل محصولات کشاورزی رژیم گذشته 25 میلیون تن بود. بنابراین این میزان نشان دهنده این است که مهندسان و فعالان کشاورزان ما در طی این 40 سال گذشته کار بزرگی انجام داده‌اند.

 

روحانی خاطرنشان کرد:  40 سال پیش کل محصول گندم ما چهار میلیون تن بود، امروز این میزان به 12.6 میلیون تن رسیده است و نشان دهنده بیش از سه برابری محصول نان و گندم که غذای اصلی مردم کشور ما است را دارد. همچنین صادرات محصولات کشاورزی ما نسبت به قبل از انقلاب 20 برابر شده است، یعنی در حالی که قبل از انقلاب 285 میلیون دلار ارزش کل صادرات محصولات کشاورزی ما بود، امروز این میزان بیش از پنج میلیارد دلار شده است و همه این پیشرفت‌ها نشان می‌دهد که مسیر ما درست انتخاب شده است.

 

رئیس جمهور با اشاره به آمار سامانه‌های آبرسانی به زمین‌های کشاورزی، توضیح داد: پیش از انقلاب کل زمین‌های کشاورزی که تحت آبرسانی قرار می‌گرفت، 38 هزار هکتار بود و امروز دو میلیون و 80 هزار هکتار زمین زیر آبیاری قرار گرفته است. همچنین امروز در بخش صنعت نسبت به 40 سال پیش وقتی مقایسه‌ای را انجام می‌دهیم، می‌بینیم که وضعیت صنایع ما حتی با 10 سال پیش هم قابل مقایسه نیست. پیش از انقلاب محصولات فولاد ما 400 هزار تن بود و امروز بالای 20 میلیون تن است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------