آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن هاشمی: فساد سیستماتیک عموماً از تاثیرات تصمیمات حاکمیتی آغاز می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران می‌گوید: فساد اداری عمدتاً از قوانین و آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های موجود در کشور و تناقض‌های…

کدخدایی: شورای نگهبان برای بررسی بودجه 98 جلسات فوق العاده دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , کدخدایی
سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا برای بررسی لایحه بودجه سال 1398 کل کشور این هفته جلسات فوق العاده ای دارد و امیدواریم در این هفته بتوانیم درمورد مصوبات بودجه اعلام نظر کنیم.

 به گزارش ایرنا، «عباسعلی کدخدایی» امروز - شنبه - در نشست خبری اظهار داشت: شورای نگهبان به دلیل لوایح و مصوبات مفصل در جلسات گذشته وقت زیادی را به آنها اختصاص داد و هنوز وارد بررسی لایحه بودجه سال آتی به صورت کامل نشده است.

 

وی افزود: بررسی قسمت هایی از مصوبات لایحه بودجه سال 98 کل کشور را در شورای نگهبان آغاز کرده ایم و این هفته جلسات فوق العاده ای برای بررسی لایحه بودجه سال آتی داریم و امیدواریم این هفته در مورد این لایحه اعلام نظر کنیم.

 

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه به تشریح مصوبات اخیر این شورا پرداخت و گفت: لایحه ادغام شرکت ها و تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، طرح دو فوریتی اصلاح ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف در جلسات گذشته مورد بررسی قرار گرفتند که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشدند.

 

کدخدایی افزود: اعضای این شورا در جلسه 10 بهمن ماه نیز ضمن بررسی لایحه حفاظت از خاک دو ایراد به این لایحه گرفتند، ایرادات شورای نگهبان درباره مبهم بودن بندهایی از این لایحه بود.

 

کدخدایی یادآور شد: همچین اعضای شورای نگهبان 11 ایراد به لایحه پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان گرفتند که عمده این ایرادات مربوط به محتوای این لایحه است.

 

وی بیان کرد: اعضای شورای نگهبان طرح اصلاح قانون بودجه سال 97 کل کشور را نیز مورد بررسی قرار دادند ولی به دلیل تغییرات زیادی که در درآمدها و هزینه های دولت از سوی مجلس در این طرح ایجاد شده بود آن را مورد ایراد قرار دادند، از این رو شورای نگهبان نیاز دانست که دولت لایحه متممی برای این موضوع ارائه کند.

 

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد:این شورا ایرادات در مورد این طرح را کماکان به قوت خود باقی دانست.

 

کدخدایی تصریح کرد: همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات زیادی به طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی گرفتند که این ایرادات محتوایی و به دلیل ابهامات زیاد در این طرح است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------