آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

احمدی‌نژاد کجاست؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,احمدی‌نژاد

 

«محمود احمدی‌نژاد» و جمع اندک یاران باقی مانده در حلقه او، پس از پایان دوره پر فراز و نشیب دولتداری‌شان بارها و بارها حاشیه‌ساز شده‌اند. اکنون دو یار نزدیک او یعنی «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی» ماه‌هاست که به دلیل ارتکاب برخی جرائم زندانی شده‌اند و خبر بازداشت رئیس دولت‌های نهم و دهم نیز طی سال‌های اخیر چندین و چند بار در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی منعکس شده، اما هربار این خبر نادرست از آب در آمده است.

 

به گزارش  تابناک ، طی روزهای اخیر به‌ویژه پس از اینکه احمدی‌نژاد در دیدار اخیر مسئولان با رهبر انقلاب حاضر نبود و البته در جریان سیل اخیر نیز خبری از او با کارهای خاص و ویژه‌اش نیست، برخی خبرها بار دیگر در مورد بازداشت احتمالی او منتشر شده است، اما در حالی که برخی رسانه‌های عربی مدعی شده‌اند که «محمود احمدی‌نژاد» بازداشت شده است، برای اولین بار یک منبع نزدیک به وی این خبر را تکذیب کرد.

 

یکی از خبرنگاران نیز پس از فراگیر شدن این شایعه، در صفحه مجازی‌اش نوشت: «یک کانال تلگرامی حامی تروریست‌ها در سوریه که مدتی است اخبار اغتشاشات در ایران را هم پوشش می‌دهد، از بازداشت محمود احمدی‌نژاد، به علت تشویق به تظاهرات خبر داد! که تاکنون هیچ منبع داخلی این خبر را اعلام، تایید یا تکذیب نکرده است. همچنین سایت النشره لبنان نیز در خبری مدعی بازداشت احمدی‌نژاد در شیراز و حصر خانگی او شده بود.

 

تکذیب توسط داوری

البته کانال تلگرامی احمدی‌نژاد در طول این روزها پیام‌هایی از او خطاب به سیل‌زدگان و همچنین پیام تسلیت احمدی‌نژاد در پی درگذشت هنرمند پیشکسوت «جمشید مشایخی» را منتشر کرده و حتی عکسی از رئیس دولت‌های نهم و دهم را در کنار نوه‌اش با اعضای این شبکه به اشتراک گذاشته است، اما همچنان این موضوع مورد ابهام است، اگرچه پس از جدی شدن این ابهام درباره عدم حضور احمدی‌نژاد، یکی از نزدیکان او یعنی «عبدالرضا داوری» به صحنه آمده و موضوع را رسما تکذیب کرده است.

 

عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که اگر اتفاقی نیفتاده است این سکوت آقای احمدی‌نژاد برای چیست به هر حال او معمولا در حوادثی مانند سیل و زلزله خودی نشان می‌دهد، گفت: ایشان پیام داد و این پیام در کانال تلگرامی‌ منتشر شد. فراموش نکنید آقای احمدی‌نژاد امروز موقعیت اجرایی ندارد لذا دسترسی و ابزار لازم را برای حضور در مناطق سیل‌زده هم ندارد، بنابراین به صدور پیام اکتفا کرد.

 

مشاور رسانه‌ای احمدی‌نژاد در واکنش به اینکه رسانه‌ها او را بیشتر سمبل رفتار پوپولیستی می‌دانند تا کاریزما به همین خاطر انتظار داشتند که از این فرصت برای مطرح کردن خود استفاده کند، گفت: «آقای احمدی‌نژاد بعد از سال ۹۲ که رئیس‌جمهور نیست بعد از هیچ حادثه طبیعی مقابل دوربین‌ها قرار نگرفته است. درست است که در سال‌های ریاست جمهوری خود در سوانح طبیعی حضور میدانی داشتند، اما به خاطر آن بود که مسئول اول اجرایی کشور بودند و مسائل را پیگیری و مدیریت می‌کردند. منصفانه نیست که به آن رفتار «رفتار پوپولیستی» بگوییم».

 

بحث عدم حضور احمدی‌نژاد در ماجرای سیل اخیر و تلاش او برای بهره‌برداری از موقعیت به وجود آمده را هم که کنار بگذاریم، یکی از علامت سوال‌ها عدم حضور او در دیدار اخیر مسئولان با رهبر انقلاب است که معمولا او تاکید و تلاش جدی برای حضور در چنین جلساتی داشته است، اما حضور نیافتن احمدی‌نژاد در جلسه اخیر با وجود مطرح بودن شایعه بازداشت او نیز یکی از شبهات دیگری است که در این زمینه وجود دارد. از طرفی احمدی‌نژاد همواره حضور پررنگ و تلاش جدی در استقبال و بدرقه دو یار زندانی خود یعنی «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی» داشته است.

 

نکته قابل توجه در این خصوص این است که رئیس دولت‌های نهم و دهم عکس و فیلمی از دیدار نوروزی خود با این دو منتشر نکرد و حتی در مراسم استقبال و بدرقه شان نیز همچون گذشته حضور نیافت. عکس‌هایی که در این زمینه منتشر شده موید این مساله است. به هرحال حضور احمدی‌نژاد در سال 98 بسیار کمرنگ‌تر از آنچه پیشتر بوده، است. آنهم به‌رغم وقوع اتفاقاتی که اتقافا او به خوبی می‌داند چطور باید از آنها بهره‌برداری کند. خبرهایی در مورد بازداشت او به دلیل عدم حضورش طی روزهای اخیر در چند رسانه عربی، برخی کانال‌های فضای مجازی و همچنین برخی رسانه‌های داخلی منتشر شده است که صرفا با تکذیب داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد مواجه شده است.

 

آرمان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------