آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

رئیس‌جمهور: ارتش همواره فداکاری کرده است/ توهین به نیروهای مسلح، توهین به ملت ایران است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , مراسم رژه ارتش
رئیس‌جمهور با اشاره به رشادت‌های ارتش در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی ایران تاکنون گفت: در طول این ۴۰ سال ارتش همواره در کنار ولایت و مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی و استقلال کشور و نظام بوده و در این مسیر فداکاری کرده است. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، صبح امروز (پنجشنبه‌) در مراسم رژه سالروز ارتش اسلامی طی سخنانی با تبریک چهل و یکمین سالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد:   ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی قبل از پیروزی این انقلاب و 22 بهمن داشته است.

 

وی افزود: آن زمان که دولت جائر وقت فرودگاه‌های کشور را در اوایل بهمن ماه بر روی پرواز انقلاب و بازگشت امام بزرگوار بست ، این هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد با تمام توان فرودگاه را باز نگه می داریم و از بازگشت امام خمینی (ره) استقبال می‌کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که «این پرسنل نیروی ارتش بود که در روزهای انقلاب در حالی که امام خمینی (ره) بازگشته و مردم آماده تصرف آخرین سنگرهای رژیم سابق بود در کنار مردم ایستادگی کرد»، گفت‌: ارتش نقش ارزشمند خود را در پیروزی انقلاب ایفا کرد و از زمان آغاز شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران همواره مورد توجه امام بزرگوار ما قرار داشت. پیش از پیروزی هم اگر به سخنرانی امام مراجعه کنیم. می بینیم که امام برای عزت نیروهای مسلح کشور احترام خاصی قائل است.

 

رییس‌جمهور با تاکید بر این که «بعد از پیروزی انقلاب و اعلام "12 فروردین" به نام "روز جمهوری اسلامی ایران " روزی که از سوی امام خمینی (ره) نامگذاری شد 29 فروردین به عنوان "روز ارتش" بود»، در این باره اظهار کرد: 40 سال از این روز می گذرد و در طول این 40 سال همواره ارتش در کنار ولایت و مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی کشور فداکاری کرده است. امروز هم می بینیم در بلای سیل در بسیاری از استان‌های کشورمان از آنجا که مردم نیاز به کمک دارند ارتش ، سپاه و بسیج در کنار مردم هستند.

 

وی با اشاره به این‌که «ارتش این روزها در کنار مردم بوده  و مثل افراد عادی جامعه بدون این که شانیت و مقام و منزلت خود را در نظر بگیرد برای کمک به مرد م و بازگشایی راه‌ها و عبور سیلاب‌ها تمام توان و امکانات خود را مورد استفاده قرار داده است»، خاطرنشان کرد: بعد از 30 سال از جنگ تحمیلی امروز روز ظهور و تبلوور یکپارچگی نیروهای مسلح و مردم است. فکر نمی‌کنم در هیچ کشوری بتوانیم شاهد این وحدت تا این حد باشیم.

 

وی افزود: نیروهای مسلح جزو این ملت هستند و عزت خود را از ملت می‌دانند و ملت نیز استقلال خود را در کنار نیروهای مسلح می‌بیند. من در ایام سختی که در روزهای اخیر پیش روی بخشی از مردم بود و در روزهای آینده نیز همچنان ادامه‌ خواهد داشت، نیروهای مسلح را به عنوان کسانی که برای خدمت و همکاری در جهت کمک به مردم به شدت به همکاری پرداختند می‌بینم.

 

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: جز این توقعی از نیروهای مسلح نبود و پیداست روزی که نیروهای مسلح نیازمند حمایت و کمک مردم باشند مردم هم در کنار آن‌ها قرار می‌گیرند. همان‌طور که در این اعلام زشت دولت فریبکار آمریکا در تروریست خواندن نیروی فداکار سپاه دیدید که همه مردم در کنار سپاه بودند و خواهند بود. به همین دلیل که سپاه نیز همواره در کنار مردم بوده و خواهد بود.

 

وی در ادامه اظهاراتش با بیان این‌که «دشمنان فکر می‌کنند صرفا سپاه بخشی از نیروهای مسلح است»، در این‌باره خاطرنشان کرد: آنان در این زمینه  تصوری اشتباه دارند، چراکه سپاه در سراسر کشور و در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارند و مردم سپاه را از خود و خود را از سپاه می‌دانند. توهین به سپاه و نیروهای مسلح، توهین به ملت ایران محسوب می‌شود و در مقطع حساس فعلی جایگاه نیروهای مسلح از هر زمان بارزتر است.

 

وی با بیان این‌که  «امروز قدرت‌های بزرگ نمی‌خواهند در این منطقه ثبات و امنیت ، یکپارچگی ، برادری و حفاظت از منافع ملی وجود داشته باشد»، اظهار کرد: گاهی اوقات می‌بینیم که دخالت‌های نظامی دشمنان در منطقه چه نتایجی داشته است و از 18 سال پیش تا الان جنایات ارتش آمریکا در افغانستان ، عراق، لبنان، سوریه و یمن نگاه کنید که جز ویرانی و آدم‌کشی، از آمریکا چیزی برای کشورهای این منطقه به یادگار باقی نمانده است.

 

رییس‌جمهور در ادامه یادآور شد: از زمانی  که آمریکا تصمیم گرفت از قدرت نیابتی خود یعنی تروریست‌ها حمایت کند و خود در کناری بنشیند و از آنان پشتیبانی نظامی و هوایی کند، دیدید که تنها قدرتی که توانست نقشه شوم آمریکا را بر هم بزند، نیروهای مسلح ، ملت‌های منطقه و به ویژه‌ سپاه پاسداران و آمریکا به خاطر 40 سال ایستادگی از ملت ما و سپاه پاسدارن و نیروهای مسلح و نیز از همه نیروهای مردمی منطقه عصبانی است. 

 

وی ادامه‌ داد: آمریکا از حزب‌الله لبنان ، حشد الشعبی عراق و نیروهای مردمی یمن هم عصبانی است. آمریکا از هر قدرتی که تحت سیطره و فرمان او نباشند، عصبانی است. مخصوصا آن‌هایی که نمی‌گذارند آمریکا به اهدافش برسد.

 

وی با اشاره به این‌که آمریکا و اذنابش در منطقه و رژیم صهیونیستی فکر نمی‌کردند  که ملت‌های خاورمیانه با کمک نیروهای سپاه پاسداران،  همه نیروهای نیابتی آنان را که تروریسم بودند از منطقه بیرون کند، در این‌باره خاطرنشان کرد: آمریکا عصبانی است که نقشه‌اش که به عنوان نقشه قرن برای این منطقه طراحی شده بود، به دلیل ایستادگی نیروهای مسلح منطقه نتوانسته است به نتیجه‌ برسد.  سرمداران آمریکا در اوهام خود غرق شده‌اند و تردیدی نیست که نیروهای مسلح ما در حال‌ حاضر از هر زمان دیگر قدرتمندتر هستند  در  دریاها، آب‌های مجاور ما امروز به دلیل حضور نیروی دریایی سپاه و ارتش در این مناطق از هر زمان امن تر است و آسمان ما به همت پدافند هوایی از هر زمان امن تر است. آمریکا باید بداند کشورهای منطقه و ایران تنها امنیت و ثبات منطقه را می‌خواهند و آن چه که هدف ملت‌های منطقه است، امنیت این بخش از دنیا و پایان تروریسم و آغاز ثبات است. 

 

روحانی با بیان این‌که « یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما مبارزه با تروریسم است»، اظهار کرد: سپاه در این زمینه  قدم‌های بزرگی برداشته است و هیچ کسی تردید ندارد که  تروریست در منطقه اگر هر روز قدرتش از دیروز کمتر می‌شود، به دلیل کمک‌های سپاه و خواست دولت‌های منطقه از این نیرو برای چنین کاری بوده است.

 

وی در ادامه سخنان خود، تاکید کرد: من از ارتش تشکر می‌کنم که امروز رژه برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها را به دلیل سیل به رژه خدمت نیروهای مسلح تبدیل کرد.

 

وی با اشاره به این‌که «مردم منطقه کشورهای همسایه، ملت‌های مسلمان باید این را بدانند که نیروهای مسلح ما هیچ گاه برابر آنان و منافع ملی آن‌ها قرار نمی‌گیرد»، اظهار کرد: نیروهای مسلح ما برابر متجاوزان ایستادگی می‌کنند و قدرت نیروهای مسلح ما  قدرت دنیای اسلام و کشورهای منطقه است و اگر امروز مشکلی در منطقه دیده می‌شود یا از رژیم صهیونیستی یا از استکبار آمریکا است. ضمن این‌که این ملت‌ها قرن‌ها با هم زندگی کرده‌اند و مشکلی نداشتند و حسن همجواری خود را می دانند و به آن عمل کرده‌اند.

 

وی در پایان صحبت‌های خود، اضافه کرد: در حال‌ حاضر کشورهای مسلمان منطقه باید بیایند و در کنار هم باشیم و با مبارزه با تروریسم آن را کنار بزنیم و رژیم صهیونیستی  که در منطقه نقش آفرینی می‌خواهد کند را عقب بزنیم و حقوق مردم فلسطین را برای این مردم برقرار سازیم که پیروزی نهایی از آن حق خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------