آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

ابراهیم فیاض: خبر شکایت مردم قم از خودم را در رسانه‌ها، شنیدم/ در دادگاه پاسخگو اظهاراتم خواهم بود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ابراهیم فیاض
جامعه‌شناس اصولگرا که اظهاراتش درباره زنان قم با واکنش‌های زیادی مواجه شد، درباره خبر شکایت از وی گفت: در دادگاه پاسخگو اظهاراتم خواهم بود. 

به گزارش برنا؛ اخیرا تبلیغاتی تحت عنوان چند همسری آن هم به همراه کارگاه آموزش مهارت چند همسری در شبکه‌های اجتماعی منتشر و سوژه ای برای کاربران فضای مجازی شد.  چندی پیش صداو سیما در یکی از برنامه‌های خود به ترویج چند همسری پرداخته بود که این برنامه با واکنش و مخالفت های زیادی همراه شد و کاربران بر این امر تاکید داشتند، ترویج چنین موضوعی باعث هدف گرفتن کانون خانواده می شود.

 

پوستری که برای ترویج چند همسری طراحی شده به این موضوع پرداخته است که خانواده چندهمسری خانواده‌ای شاد محسوب می‌شود. مطرح کردن چنین موضوعی آن هم با وجود شرایط سخت اقتصادی به همراه معضلاتی که در جامعه برای ازدواج جوانان وجود دارد، مانند آمار پایین ازدواج در بین جوانان، سوال‌های زیادی را در ذهن افکار عمومی بوجود آورد.

 

نکته حائز اهمیت در نام موسسه‌ای است که این امر را تبلیغ می‌کند، موسسه‌ای به‌نام «حیات حسنی بدون اعراب» و این ایهام را بوجود می‌آورد که حیات حُسنی یا حیات حَسنی زیرا در برخی کتب به تعدد ازدواج‌های امام حسن (ع) اشاره شده ولی اگر این امر صحت داشت، باید نسل امام حسن مجتبی (ع) پرجمعیت ترین نسل ائمه باشد درحالیکه شاهد کمترین جمعیت حَسنی هستیم. 

 

برخی این امر را اینگونه توجیح می‌کنند که قرآن مشوق چند همسری است درحالیکه در آیه سوم سوره نساء چنین آمده است: «با زنان پاک ازدواج نمائید، دو یا سه یا چهار همسر و اگر می‌ترسید عدالت را (درباره همسران متعدد) رعایت نکنید، تنها یک همسر بگیرید.

 

مقام معظم رهبری هم درخصوص چند همسری این گونه مطرح کرده اند که بنده اصلا فتوایی در زمینه استحباب تعدد زوجات در شرایط کنونی جامعه ندارم و اصلا هم‌چنین چیزی را قبول ندارم. آقایان حتی به شوخی هم نباید درباره تعدد زوجات حرف بزنند که باعث دلسردی خانم‌ها می‌شود.

 

در هم رابطه «ابراهیم فیاض»، جامعه‌شناس اصولگرا، در گفت و گویی  در خصوص «چند همسری» گفته بود: ترویج چندهمسری اشاعه فحشا در جامعه است، همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند این شهر را پر از فاحشه کردند. دخترانی که صیغه آقایان شده‌اند فکر می‌کنند که چرا پول در نیاورند.

 

او همینطور گفته بود امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا، چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل. چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم فاحشه با چادر و مقعنه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود.

 

این اظهارات فیاض حاشیه‌های زیادی در پی داشت. جمعی از مردم قم نیز در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین غریب، دادستان این استان، خواستار پیگیری قضایی به اظهارات این جامعه‌شناس به دلیل توهین،‌ افترا و نشر اکاذیب نسبت به قم شدند. روابط عمومی دادستانی قم نیز در واکنش به این امر گزارش داد: «پیرو گزارشات و شکایات واصله تشکیل پرونده قضایی برای این فرد تشکیل شده‌ است.»

 

«ابراهیم فیاض»، پس از منتشر شدن خبر شکایت از او، در مصاحبه ای کوتاه به خبرنگار سیاسی برنا گفت: صحبت‌هایم را دادگاهی کردند، باید بروم و در دادگاه جوابگو باشم. خبر شکایتم را در خبرگزاری‌ها دیدم. 

 

او در پاسخ به این سوال که «اظهارات شما بر چه اساس بود» گفت: صحبتی است که کرده‌ام، در دادگاه جوابگو هستم و تا زمان دادگاه صحبتی نخواهم کرد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------