آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

راغفر: بسته‌‎های حمایتی دولت جوابگوی زیان کرونا نیست



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , راغفر
استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا گفت: اعداد و ارقامی که از سوی دولت برای حمایت از آسیب دیدگان کرونا مطرح می شود به هیچ وجه جوابگوی واقعیت های جامعه و زیان ناشی از این ویروس نخواهد بود. 

به گزارش  تسنیم، «حسین راغفر» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: زیان ناشی از کرونا بیش از آن چیزی که قرار است پرداخت شود در ضمن کشور همواره با مشکل چگونگی توزیع منابع نیز مواجه بوده است.

 

وی اظهار داشت: افزون بر 400 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی طی سال های گذشته در سطح کشور پرداخت شده که وجه قابل ملاحظه ای از آن لازم به پرداخت نبوده است.

 

این استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا گفت: خیلی از افراد جامعه استحقاق دریافت این یارانه را ندارند ولی همچنان دریافت می کنند.

 

وی افزود: واقع مطلب اینکه در شرایط کنونی خیلی ها به شدت آسیب دیده اند به نظر می رسد این افراد به هیچ وجه قابل شناسایی برای دولت و نظام حمایتی کشور نباشند.

 

راغفر به رادیو بیان داشت: خیلی از این افراد در خیابان ها برای فروش عرضه نیروی کار خود حضور پیدا می کنند.

 

وی ادامه داد: بخش عمده ای از این اشخاص مثل دستفروشان، کارگران روز مزد و غیره ساختار بازار کار غیر رسمی کشور را تشکیل می دهند.

 

استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا گفت: اسم این گونه افراد در هیچ کجا ثبت نیست؛ دولت چگونه می خواهد از آنان حمایت کند.

 

وی افزود: به نظر می رسد این افراد باید در خط مقدم حمایت دولت قرار گیرند چون روزمرگی زندگی می کنند.

 

راغفر بیان داشت: متاسفانه بانک اطلاعاتی جامع و کامل مربوط به رفاه خانوارها در کشور وجود ندارد تا بتوان نیازهای خانوارها را بصورت دقیق شناسایی کرد.

 

وی با بیان اینکه چنین بانک اطلاعاتی در بسیاری از کشورهای صنعتی دنیا وجود دارد، گفت: قانون نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور سال 1383 اصلاح شد و در این قانون به صراحت آمده که بایستی بانک اطلاعاتی مربوط به رفاه ایرانیان تشکیل شود.

 

استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا افزود: ناگفته نماند بانک اطلاعات رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل و اطلاعات متنوعی از خانوارها در این سامانه بارگذاری شده است حال اینکه این اطلاعات چقدر به روز است خود بحث دیگری دارد.

 

وی با اشاره به این جمله که بخش قابل توجهی از جمعیت ایران حساب بانکی ندارد، اظهارداشت: واقعیت اینکه خیلی از گروه ها که به آنها مادون طبقه می گویند کسانی هستند که هیچ حسابی ندارند.

 

راغفر ادامه داد: این اشخاص اصلی ترین کسانی هستند که در شرایط کنونی باید به معنای واقعی به آنها رسیدگی شود.

 

وی گفت: سال های 97 و 98 آسیب های رفاهی خانوارها فوق العاده زیاد بوده است.

 

استاد اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ضمن اشاره به خط گرسنگی در ایران افزود: کسانی که زیر این خط قرار می گیرند برای سال 96 نزدیک به هفت درصد جمعیت کشور است.

 

وی اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که کل مخارج زندگی شان هزینه های غذایشان را تامین نمی کند.

 

راغفر یادآورشد: همه می دانند آدم ها فقط با غذا زند گی نمی کنند حمل و نقل، مسکن، درمان، آموزش و غیره هم نیاز دارند در ضمن داده های مرکز آمار هم داده های جامع و کاملی نیست یعنی خیلی از مولفه ها را در خود ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------