آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

روحانی:مدارس درمناطق کم‌خطر بازگشایی می‌شود/ممکن است داروی کرونا کشف شود



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
رییس جمهور اعلام کرد که با همکاری مردم و تلاش بخش درمان کشور به نقطه مطلوب نسبی در مورد کنترل بیماری کرونا رسیده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امیدواریم دعا و توسل مردم مورد قبول خدا قرار بگیرد، اظهار کرد: امیدواریم زحمت‌ها در درمان به ثمر بنشیند و به نقطه ای برسیم که زندگی بر ما آسان تر شود.

 

وی با تقدیر از همراهی مردم در موضوع کرونا، گفت: امروز وزارت بهداشت اعلام کرد که در مجموع ۸۳ درصد از پروتکل های اعلامی برای مردم و صنوف رعایت شده است که این میزان نشان از همکاری مردم با مسئولان بهداشتی و توجه آنها به سلامت جامعه است.

 

رئیس جمهوری با اشاره به مشارکت اقشار مختلف در تهیه و توزیع بسته های معیشتی برای اقشار آسیب پذیر خاطر نشان کرد: در طی ماه‌های اخیر نیروهای ما در درمان با تمام وجود به صحنه آمدند و کار بزرگی انجام دادند. آماری که امروز اعلام شد مراجعه کننده به بیمارستان در طول ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰۰  نفر بوده است که این نشان از همکاری مردم و تلاش ها در درمان کشور است که ما را به این نقطه مطلوب نسبی تا امروز رسانده است.

 

روحانی با تاکید بر اینکه تا نقطه مطلوب هنوز فاصله است، افزود: اقداماتی در کشور های مختلف انجام شد اما در ایران این موضوع بارزتر مورد توجه قرار گرفت؛ امروز اعلام شد که در نوبت اول غربالگری در کشور ۷۸ میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که کاری مهم و عظیم است. امروز همچنین اعلام شد که ۳۰ میلیون نفر تخت پوشش غربالگری مرحله دوم قرار گرفته اند.

 

وی گفت: در این مدت شرکت‌های دانش‌بنیان وتولیدگران برای کمک به بخش درمان همه به صحنه آمده اند و امروز می‌توانیم بگوییم که هزار دستگاه تنفسی نسبت به اول اسفند ۹۸ اضافه شده است و تا کنون بیش از ۱۴۰۰ تخت مراقبت ویژه اضافه شده است.

 

رئیس جمهوری اظهار کرد: چون پایان کرونا برای ما روشن نیست و با وجود اینکه تعداد زیادی از مراکز مختلف معتبر در دنیا روی داروی درمان کرونا فعالیت می‌کنند، مشخص نیست که داروی درمان کرونا کدام است؛ هم چنین با توجه به اینکه هم اکنون بیش از ۸۰ مرکز بزرگ و معروف جهانی در تلاش برای دستیابی به واکسن هستند، اما برای ما زمان آن روشن نیست، باید خود را برای شرایط بد آماده کنیم و با بد بینی به موضوع نگاه کنیم؛ باید به دو بخش تجهیزات و نیروی انسانی درمان گر توجه کنیم. باید در بخش تولید اقلام مورد نیاز و پرستاران مورد نیاز با بدبینی به موضوع کرونا نگاه کنیم. روز دوم اسفند نیز برای آماده کردن خود برای ایام عید با بدبینی تصمیم گرفتیم که نیروهای مسلح بیمارستانهای سیار خود را برپا کنند و در برخی مناطق نقاهت گاه تشکیل دهند. در آن ایام ما با بدبینی خود را آماده کردیم اما این آمادگی پشتوانه و آرامشی برای مردم ایجاد کرد.

 

روحانی با بیان اینکه الان هم باید خود را برای یک روز سخت آماده کنیم، به بیان جزئیات تصمیمات امروز ستاد ملی کرونا پرداخت و گفت: امروز تصمیم گرفتیم برای ۱۳۲ شهرستانی که شرایطی کم خطر دارند از فردا مساجد باز شوند و نماز جمعه در آنها برگزار شود.  رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد دارایی دو زیبایی معنوی و نظم است؛ نمازگزار با رعایت فاصله عمل واجب را رعایت میکند و اینکه به مسجد میرود عمل مستحب انجام میدهد؛ وقتی این مستحب و واجب در کنار هم قرار میگیرد، خیلی زیباتر است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین بر اساس تصمیمات امروز در برخی از صنوف نظیر آرایشگاه ها و مراکز ورزشی حتی در مناطق قرمز بازگشایی هایی بصورت پلکانی و با آرامش خواهیم داشت، اما در عین حال فراموش نمی‌کنیم که کرونا همچنان هست و ممکن است روزی با اوج بیماری مواجه شویم.

 

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برای این اوج از امروز باید فکر کنیم، افزود: تا کنون در زمینه مقابله با کرونا تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم و همه انصافا کمک کردند. من در مقاطعی نگران دوقطبی بودن جامعه بودیم که الحمدالله این دوقطبی صورت نگرفت؛ زمانی درباره عدم تجمعات نگران ایجاد دوقطبی دین و علم بودم؛ امام علما و مراجع نگذاشتند این دوقطبی ایجاد شود. زمانی هم که بازگشایی ها را آغاز کردیم ممکن بود دو قطبی بین جان و نان ایجاد شود، اما این دو قطبی شکل نگرفت و همه فهمیدند که هم باید جان را حفظ کنیم و هم نان را تامین کنیم. هم وزارت بهداشت و هم وزارت کشور و همه ارگان ها در کنار مردم و جناح های سیاسی، هیچ کس نگذاشت دوقطبی ایجاد شود. این درحالیست که امروز در آمریکا مشاهده میکنیم که چه دو قطبی بزرگی ایجاد شده است.

 

روحانی با بیان اینکه کرونا تنها مسأله بهداشت، جان و سلامت انسان نیست بلکه کرونا کل عالم را تغییر داده است، اظهار کرد: در پسا کرونا سیاست، صادرات و واردات و سرمایه گذاری مانند پیش از کرونا نیست و حتما تغییر می‌کند. امروز می‌بینیم در دنیایی که ادعا می‌شد تنها راه راه زندگی اتحادیه های بزرگ منطقه ای و جهانی است، به سمت ملی گرایی رفته آمد؛ حتی در آسمان هم دو کشوری که با ظاهر دوست هستند، ماسک را می‌قاپند. امروز هیچ کشوری تا زمانی که به کالاهایی نیازی دارد، اقلام مورد نیاز دیگران را به آنها نداد.

 

وی افزود: امروز ملی گرایی از نو تقویت شد و اتحادیه ها تضعیف شدند و سیاست های جهانی بطور آشکار زیر سوال رفت و اگر روزی بود که تحریم های آمریکا با زبان نرم محکوم می‌شد، امروز با زیان آمریکا در سراسر دنیا محکوم می‌شود.

 

رئیس جمهوری گفت: بر اساس تغییرات ایجاد شده در دنیا از دولت خواستم که روی سرمایه گذاری های زود بازده توجه کنند؛ چرا که امروز نیازهای جامعه و همچنین رنگ و بوی صادرات تغییر کرده است.

 

روحانی همچنین با اشاره به افزایش خدمات ارائه شده در سامانه های دولت الکترونیک گفت: اگرچه کرونا هزار گرفتاری برای ما ایجاد کرد، اما سرعت لکوموتیو دولت الکترونیک را افزایش داد؛ ما باید برای شرایط پسا کرونا خود را آماده کنیم.

 

رئیس جمهور با انتقاد از روند درمان در برخی کشورها گفت: درمان در این کشورها هم پولی است، هم صفشان شلوغ است، هم دیر جواب می دهند و هم پر مدعا هم هستند. ما در کشورمان نسبت به درمان نگاه نمی‌کنیم بیمار ایرانی‌ یا غیر ایرانی است، مذهبش چیست، برای کدام شهر است؛  حتی اتباع خارجی را هم رایگان درمان می کنیم. حالا در آمریکا فرق می گذارند بین سفید پوست و سیاه پوست و کسانی که تازه به امریکا رفتند.

 

وی ادامه داد: این عدالت در کشور ما به خاطر ایمان و معنویت ماه رمضان است. ما می رسیم به نقطه ای که در اول انقلاب گفتند نه شرقی نه غربی ، می رسیم به نقطه ای که به ما گفتند اقتصاد مقاومتی به درد ما می خورد. به ما گفتند جوری بایستید که تکانه ها مضطربتان نکند. ما به خودمان اتکا کردیم و بر مبنای تولید داخلی خودمان حرکت می کنیم.

 

روحانی با اشاره به آخرین تصمیمات دولت برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی گفت: گشایش در امر آموزش در مدارس در جلسه امروز مطرح شد.

گفته شد در مناطق سفید با حفظ پروتکل های بهداشتی از ۲۰ اردیبهشت مدارس باز شود. من مقدار کمی نگران بودم که آیا می توانیم به خوبی این موضوع را اداره کنیم؟ اولا زمان را به تا بیست و هفتم به تاخیر انداختیم. دوما گفتیم وزارت بهداشت و آموزش و پرورش باز هم هماهنگی کنند مطالعه کنند، صدا و سیما کمک کند، نگرانی برای مردم نباشد. پروتکل های بهداشتی حتما مورد مطالعه قرار بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مصوبات دیگری هم درباره شماره گذاری و مستاجرین داشتیم که تصمیمات خوبی گرفتیم که به صورت مصوبه ابلاغ می شود.

 

رئیس جمهوری یادآور شد: ما در این شرایط به سه چیز نیاز داریم؛ صبر، آموزش و امید. شرایط آسانی نیست. همه تلاشمان را می کنیم برای  تمام شغل ها و کارگرانی که تحت فشار قرارگرفتند کاری کنیم. روزی است که باید کمک کنیم؛ عده ای در معیشت گرفتارند، عده ای در تولید گرفتارند.

 

وی افزود: ببینید کشورهای تک بعدی که فقط متکی به نفت یا گردشگری بودند چه مشکلی پیدا کردند. خوبی کشور ما این است که تک بعدی نیست.

 

روحانی ادامه داد: ما صبر نیاز داریم، سخت است تفریح نرفتن، سخت است مراکز گردشگری و سینمایی نیست. سخت است با پروتکل ها در بازار رفت و آمد کردن؛ اما سخت تر آن است که کسی شغلش را از دست داده است.

 

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: همه مردم نیاز به آموزش دارند. همه مردم باید بدانند کرونا چیست. بعضی متخصصین نرم و آسان و ساده به مردم آموزش می‌دهند. خدا این متخصصین را زیاد کند. یکی از مصادیق تقوا این است که حواسمان باشد دستمان را در این شرایط به صورتمان نزنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------