آخرین اخبار سیاسی

حوزه علمیه کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

مقایسه حوزه علمیه کاظم صدیقی و مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

دیده بان ایران | حوزه علمیه امام خمینی تحت مدیریت کاظم صدیقی با مدارس کپری در سیستان و بلوچستان

روحانی: تحریم و کرونا نتوانست ما را متوقف کند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
رئیس‌جمهور با اشاره افزایش دو برابری تولید فولاد و افزایش تولید محصولات خانگی، گفت: تحریم و کرونا نتوانست ما را متوقف کند. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاح طرح‌های صنعتی در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان، اظهار کرد: امسال باید سال پرکار و پر شتابی برای همه ما و مسئولان باشد زیرا امسال، سال جهش تولید است و باید همه توان خود را به کار گیریم و به گونه‌ای حرکت کنیم که سال پر افتخاری برای ملت ما باشد.

 

وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم، تولید فولاد به دو برابر تولید در تاریخ ایران رسیده است و ما در حال نزدیک شدن به رتبه هشتم در تولید فولاد هستیم. این یعنی همه سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و مهندسین ما شبانه روز در حال فعالیت هستند.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه زنجیره فولاد یعنی مواد معدنی، کنستانتره، گوندوله، آهن اسفنجی و شمش فولاد منظم و کامل شده است، گفت: باید کاری کنیم که زنجیره بعدی هم تکمیل شده و سریع‌تر به محصول نهایی برسیم.

 

روحانی خاطر نشان کرد: امروز ایران به یک کارگاه عظیم تبدیل شده است. در بخش صنعت و معدن ۳۸۰۰ طرح مشغول فعالیت هستند و تا پایان سال ۲۰۰ طرح مهم به افتتاح می‌رسد. هر هفته طرح‌های مهمی افتتاح می‌شود. ارزش طرح‌هایی که امروز افتتاح شد ۴۸۲۶ میلیارد تومان است. افتتاح این طرح‌ها پاسخ بسیار خوبی به کسانی است که می‌خواستند کشور را به زانو درآورند. در سال ۹۸ تولید لوازم خانگی نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافت. این یعنی تحریم نتوانست ما را از پا درآورد. از امروز تولید یخچال فرزیر ۳۰۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد. تحریم به ما فشار می‌آورد و کار را ساخت می‌کند، اما دشمن نتوانست ما را تسلیم کند. فشارها بی‌تأثیر نیست اما ما راه خود را ادامه داده‌ایم. البته ممکن است مسیر ما کند شده باشد اما آن را ادامه می‌دهیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مواد اولیه فناوری و صادرات در بخش صنعتی برای ما مهم است، تأکید کرد: در دولت بارها توصیه کرده‌ام که باید معادن را آزاد کنید. معادن اکنون روی کاغذ واگذار شده، ولی آن‌ها حبس شده‌اند و ما باید معادن را از حبس نجات دهیم. اگر نتوانستند از معادن بهره‌برداری کنند، واگذاری آن را ابطال کرده و آن را به مردم واگذار کنند. حتی می‌توانیم معادن را در بورس عرضه کنیم. در این دولت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع جدید برای اکتشاف معدن کار شده است. معادن بزرگترین سرمایه برای اقتصاد کشور هستند.

 

روحانی در اشاره با بیان اینکه در زمینه فناوری در حال خودکفایی هستیم، تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد صنایع ما داخلی هستند. وقتی بخش خارجی به خاطر کرونا نتوانست در زمینه فولاد فعالیت کنند، جوانان ما این طرح‌ها را به افتتاح رساندند. این طرح‌ها افتخار بزرگی برای ما است که در شرایط تحریم جدید و کرونا به دست آمد. در فروردین و اردیبهشت امسال که شدت کرونا وجود داشت، تولید لوازم خانگی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش داشت. این یعنی کرونا و تحریم ما را متوقف نکرد و امروز شاهد حرکت خوبی در این زمینه هستیم.

 

رئیس جمهور همچنین تأکید کرد: باید کاری کنیم که صنایع تولیدی صادر شوند، زیرا در صادرات است که کیفیت بهتر شده و قیمت متعادل می‌شود. اما وقتی مثل صنعت خودرو، تولید را فقط به مردم خودمان بفروشیم هم کالا را گران می‌کنیم و هم کیفیت آن پایین می‌آید اما اگر تولیدات صادر شود هم قیمت متعادل می‌شود و هم کیفیت بالا می‌رود. صادرات موجب وارد شدن به دنیای رقابت می‌شود.

 

روحانی با بیان اینکه امسال باید تولید ملی را افزایش دهیم، اظهار کرد: کرونا در زمینه گردشگری و خدمات مشکلاتی را برای ما درست کرد و ما باید تولید ملی را در سایر بخش‌ها افزایش دهیم. اگر مردم هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تمام مشاغل بازگشایی و مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد و تالارها فعال می‌شود اما اگر مردم فکر کنند که دوران کرونا تمام شده است، دچار مشکل می‌شویم.

 

وی با بیان اینکه باید دنبال اشتغال پایدار باشیم، تصریح کرد: صادرات مستمر هم باید تداوم یابد زیرا اگر صادرات مستمر نباشد، گاهی به سابقه بد تبدیل شده و مشتری از دست می‌رود. کیفیت خوب هم اهمیت دارد. از سویی باید کارها را هم به مردم واگذار کنیم و دولت زمینه تولید را فراهم کند تا بخش خصوصی در این زمینه فعال شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------