آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

حسين کروبي: بعد از 4 سال حصر، پدرم به خانه خودشان منتقل شدند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,حسين کروبي

 

احمدي‌نژاد براي رفع حصر 2 بار به رهبري نامه نوشت  

به دنبال انتشار گفت‌وگوي عبدالرضا داوري درباره شيخ مهدي کروبي که در آن ادعا کرده است که ‌آقاي کروبي سال‌هاست ديگر در حصر نيست. حسين کروبي با اشاره به شرايط کنوني حصر مهدي کروبي و اظهارات مشاور سابق محمود احمدي‌نژاد گفت: اولين نامه‌اي که آقاي کروبي از حصر نوشتند بعد از انتخاب رياست‌جمهوري سال 92 بود که ايشان خطاب به آقاي روحاني، رئيس جمهوري دولت يازدهم نوشتند: « دادگاه علني من را پيگيري کنيد و از حاکميت بخواهيد تا دادگاه علني من را برگزار کند.»

 

اين در حالي است که آقاي داوري در همان ايام به دليل آنکه مي‌خواستند به نوعي خوش‌خدمتي کند با انتساب اتهامي به آقاي کروبي از ايشان خواستند که درباره مذاکره با اسرائيلي‌ها در زمان جنگ به مردم توضيح بدهند! درست مانند همين اظهارات کذبي که بيان کرده‌اند که بايد ديد دنبال چه هستند که راجع به حصر اين موارد را مطرح کرده‌اند. حسين کروبي در گفت‌وگو با سايت خبري مدآرا تصريح کرد: آقاي کروبي تا شش ماه پس از آغاز حصر از ملاقات با فرزندان و بستگان درجه يک محروم بودند و بعد از 6 ماه هفته‌اي يک بار اجازه ديدار داشتند که در همين ايام پيامي از آقاي کروبي منتشر شد که در پي آن مجددا ايشان را ممنوع الملاقات کردند.

 

وي ادامه داد: سال 1393 در حالي‌که 4 سال از حصر گذشته بود آقاي کروبي از منزل وزارت اطلاعات به منزل خود در جماران نقل مکان کردند که همين موضوع باعث شد تا قدري ملاقات‌ها منظم شود و هفته‌اي يک بار کل اعضاي خانواده مي توانستند جمع شوند و با آقاي کروبي ملاقات کنند. فرزند مهدي کروبي خاطرنشان کرد: بعد از عمل قلب آقاي کروبي که ايشان به منزل منتقل شد گفتند که بچه‌ها مي‌توانند هر موقع خواستند با حاج آقا ديدار کنند که اين موضوع ادامه داشت تا اينکه بعد از يک بيانيه باز گشايش‌ها و ديدارهايي که با برخي از دوستان و خانواده شهدا به صورت هفتگي صورت مي‌گرفت لغو شد.

 

ديدار با سياسيون

تا اينکه مجددا طي يک ماه اخير ماموران گفتند که حاج آقا مي‌تواند هفته‌اي يکبار با برخي از دوستانشان ديدار داشته باشند که اين ديدارها در دو مرحله با آقايان، عليخاني، جماراني، بجنوردي، دوستي، عباسي‌فر و در مرحله بعد با آقاي کرباسچي برگزار شد. حسين کروبي خاطرنشان کرد: آقاي داوري تصور مي‌کند اگر کسي را در حَصر کردند بايد حتما دست‌هاي او را آويزان کنند و روزي يک لقمه نان به او بدهند و بگويند که شما در حَصر هستي! وي افزود: شرايطي که در حصر براي محصورين در اين سال‌ها به وجود آمده است هيچ شباهتي به حصر ندارد و من خودم با فرزند مرحوم آيت‌ا... منتظري که صحبت مي کردم، خود احمدآقا مي‌گفت: پدر من 5 سال در حصر بود ولي شرايطي که آقايان کروبي و موسوي و خانم رهنورد دارند هيچ شباهتي به حصر ندارد، چون از روز اول همه اقوام مي‌توانستند به ديدن مرحوم منتظري بيايند. حتي در اين بين برخي از دوستان هم مي توانستند با ايشان ديدار کنند اما اين حصر (آقايان کروبي و موسوي و خانم رهنورد) چنين نيست.

 

نامه‌هاي احمدي‌نژاد

حسين کروبي با اشاره به آنچه درباره مخالفت محمود احمدي‌نژاد رئيس دولت‌هاي نهم و دهم در خصوص حصر آقايان کروبي و موسوي و خانم رهنورد در رسانه‌ها مطرح مي‌شود هم گفت: حَصر اگر با مصوبه شوراي عالي امنيت ملي انجام شده باشد آقاي احمدي‌نژاد رئيس اين شورا بودند، اما اگر ايشان مدعي است که با مصوبه شوراي‌عالي امنيت ملي نبوده و از سوي مقامات عالي رتبه ديگر نظام صورت گرفته است، بنده هم دقيقا از اين موضوع اطلاعي ندارم، اما من هم شنيده‌ام که شوراي عالي امنيت ملي مصوبه خيلي محکمي در خصوص حصر محصورين ندارد، البته قابل ذکر است که بنده هم شنيده‌ام و در همين حد اطلاع دارم که بعد از قضاياي اعتراضات سال 88 آقاي احمدي‌نژاد درباره موضوع رفع حصر دوبار به رهبري نامه نوشته‌اند و درخواست کردند که حصر پايان يابد.

 

 آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------