آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

کریمی ‌قدوسی:توقف کشتی‌های ایرانی کمک‌ به یمن پس از تماس جان کری/نمایندگان مجلس در کشتی بودند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,کریمی ‌قدوسی
نام جواد کریمی‌قدوسی بیش از آنکه به عنوان نماینده‌ای اصولگرا سر زبان‌ها افتاده باشد با هزار و یک ادعای اثبات نشده‌اش شناخته می‌شود.

 به گزارش اعتماد، نام جواد کریمی‌قدوسی بیش از آنکه به عنوان نماینده‌ای اصولگرا سر زبان‌ها افتاده باشد با هزار و یک ادعای اثبات نشده‌اش شناخته می‌شود. او که در زمره باسابقه‌ترین نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد، طول سال‌های حضورش در ساختمان هرمی‌شکل میدان بهارستان بارها و بارها مطالبی را علیه اصلاح‌طلبان و حسن روحانی و سیدمحمد خاتمی و البته محمدجواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده که هر کدام در نوع خود و توسط نهادهای مختلف از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی گرفته تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهاد ریاست‌جمهوری و ... تکذیب شده است.

 

این نماینده مجلس حالا و در جدیدترین اظهاراتش به روزگار حضورش در مجلس نهم اشاره کرده و انتقاداتی را نسبت به سبک و سیاق تعامل دولت یازدهم با دولت پیشین امریکا و جان کری، وزیر امور خارجه سابق این کشور مطرح کرده است.

 

این نماینده مجلس در جریان اظهاراتی که خبرگزاری خانه ملت خبرگزاری رسمی مجلس آن را منتشر کرده، اعزام سفیر جدید ایران را به صنعا قدرت‌نمایی توصیف کرد و گفت که «یمن از نظر تجاری تحریم‌پذیر نیست و سفارت ایران در یمن هیچ‌گاه خالی از دیپلمات نبوده است.»

 

«پشتیبانی» جمهوری اسلامی از ابزارهای «دفاعی» یمن دیگر نکته مورد اشاره کریمی‌قدوسی است؛ او که همواره جزو طیف به اصطلاح خودی مقامات ایران قرار داشته، گفته که «جمهوری اسلامی ایران توانست از مردم مظلوم و تحت محاصره یمن حمایت کند و توانمندسازی آنها را در دستورکار قرار دهد، همچنین سیستم‌های دفاعی آنها را پشتیبانی کرده است؛ لذا امروز جوانان متخصص یمنی قادرند پهپاد بسازند و موشک‌های اسکاد را که از قبل داشتند، ارتقا دهند.»

 

نقطه اوج اظهارات کریمی‌قدوسی اما آنجا بود که او انتقاداتی را به دولت یازدهم وارد کرد و گفت که «آنچه توانستیم در یمن انجام دادیم و بیشتر هم می‌توانستیم اما در گذشته غفلت شد؛ از جمله حرکت چند کشتی برای ارسال کمک‌های مردمی به یمن که با تماس جان کری این کشتی‌ها متوقف شد. در مجلس نهم نمایندگانی از مجلس انتخاب شدند و همراه کشتی به سمت الحدیده حرکت کردند، اما به باب‌المندب که رسیدند از طرف دولت ایران به آنها دستور بازگشت داده شد.»

 

تایید یا تکذیب بازگشت کشتی‌های ایرانی راهی یمن پس از تماس وزیر امور خارجه امریکا امری است در اختیار نهادهای مسوول به ‌ویژه وزارت امور خارجه اما از قرار معلوم نمایندگان مجلس یازدهم  خواستار کمک‌های بیشتر به یمن هستند؛ چنانکه کریمی‌قدوسی به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در همین زمینه گفته است: «اگر کشتی‌ها به الحدیده رسیده بود، امروز این منطقه در محاصره قرار نمی‌گرفت. لذا ما در آینده باید بیش از آنچه صورت گرفته کمک‌هایی را برای ملت یمن برسانیم. بیانیه‌ای هم از سوی نمایندگان مجلس یازدهم برای راه‌اندازی مجدد کشتی‌های نجات و ارسال کمک‌های مردمی به یمن صادر شده است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------