آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: تحریم نتوانسته ما را تسلیم کند و مردم عزیز از این مشکلات عبور خواهند کرد!



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
رییس دولت دوازدهم گفت: این روزها همان‌طور سختی‌هایی به دلیل فشار تحریم بر زندگی مردم وجود دارد. اما در عین حال کارهای بزرگی هم در حال انجام است. تحریم گرچه مردم را اذیت کرده و در فشار قرار داده است اما نتوانسته ما را بشکند.

به گزارش  ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در سی امین برنامه از پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید» در آیین آغاز بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو در استان های تهران و هرمزگان گفت: کار بزرگی است که ظرف دو تا سه ماهه آینده حدود یک میلیون نفر از مردم تهران احساس خواهند کرد کیفیت آب آشامیدنی که در اختیار آنها قرار گرفته، بهتر شده و این تصفیه خانه بعد از تصفیه خانه هفتم که سال گذشته افتتاح شد، جزو افتخارات دولت است که امروز به بهره برداری می رسد.

 

رییس جمهوری اجرای ۵٢ کیلومتر رینگ آبرسانی تهران را کاری ارزشمند توصیف کرد و گفت: اگر در شرایط سخت آبرسانی در تهران ایجاد مشکل شود، می‌توانیم آب را منتقل کنیم.

 

وی تصریح کرد: در سال ٩٢ و سال اول فعالیت دولت در شرق تهران دچار مشکل آبرسانی شدیم که اقداماتی در اولین بخش تصفیه خانه هفتم و سد ماملو انجام شد و الان شرایط بهتر شده و اگر در بخشی از تهران دچار مشکل شویم، می توانیم آب را از یک بخش به بخش دیگر تهران بزرگ منتقل کنیم.

 

رییس جمهوری گفت: بسیار خوشحالم که به طور منظم در هفته های سال ٩٩ علیرغم همه مشکلات و فشار در سی امین هفته برای مردم عزیز هرمزگان و تهران طرح های مهمی با سرمایه گذاری ٣ هزار و ٣۴٠ میلیارد تومان افتتاح می شود.

 

روحانی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تامین آب تهران گفت: حدود ٩ هزار کیلومتر لوله کشی آب در تهران انجام شده است تا برای مردم آبرسانی شود. علاوه بر این تصفیه خانه های بزرگی در تهران افتتاح شده است برای این که مردم تهران بیش از یک میلیارد متر مکعب آب مصرف کنند که رقم بزرگی است.

 

رییس جمهوری افزود: بیش از ٧٠ درصد از آب تهران از آب های سطحی است و کیفیت آب تهران از با کیفیت ترین آبها استفاده می شود و کمتر در شهرهای دنیا سراغ داریم که مردم از چنین آب با کیفیتی برخوردار شوند.

 

روحانی افزود: آبهایی که از تصفیه خانه ها برای مصرف مردم  وارد شبکه می شود، حتی بهتر از کیفیت آبهای بطری در فروشگاه هاست، خیلی مهم است که بهترین آب در اختیار مردم تهران قرار بگیرد 

 

وی با بیان اینکه تهران از لحاظ تاریخی و فرهنگی امتیازات بزرگی دارد که شاید در دنیا کم نظیر باشد، گفت: آب تهران یکی از با کیفیت ترین آب ها در سطح دنیاست معمولاً هم در دنیا آب با کیفیت را به این صورت در اختیار نمی گذارند و برای مصرف نوشیدنی و بهداشتی از این آب استفاده کنند و باید قدردان این نعمت باشیم.  

 

وی تاکید کرد: باید برای مصرف آب حتماً برنامه‌ریزی کنیم و فرهنگ «خوب مصرف کردن» یا «کم مصرف کردن» آب باید مد نظر قرار دهیم و این حرکت های فرهنگی می تواند زحمات مسئولان را تکمیل کند.  

 

وی اضافه کرد: در اطراف تهران سدهایی که احداث شده است، آب را در تصفیه خانه ها جمع آوری و تصفیه کرده و با پمپاژ های مختلف به سطح شهر منتقل می‌شود تا در اختیار مردم قرار گیرد.

 

روحانی گفت: شهرهایی در دنیا هستند که چند ساعت در روز قطعی آب دارند و گاهی فقط چند ساعت آب در روز دارند. اما در تهران آب با کیفیت خوب در طول روز در اختیار مردم است که انشالله مردم قدردان خواهد بود و با فرهنگ بلندی که دارند انشاءالله بهترین مصرف را نسبت به این آب مدنظر قرار می‌دهند.  

 

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم سرمایه‌گذاری ویژه بر روی آب است، گفت: می توان در یک جلسه تمام توانمندی‌هایی که بخش دولتی و خصوصی در حوزه آب آشامیدنی، آب صنعتی، آب کشاورزی به کار گرفتند؛ توضیح داد تا معلوم شود در طول این دولت چه کارهای عظیم و بزرگی برای آب، چه برای آشامیدن، چه برای امنیت غذایی که آب کشاورزی است و چه برای بخش صنعتی کشور و چه برای محیط زیست انجام شده است.  

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اقدام دولت برای انتقال آب از خلیج فارس به فلات قاره ایران گفت: انتقال آب از خلیج فارس به فلات قاره ایران احتمالا هفته‌های آینده افتتاح می شود. این اقدام از کارهای عظیم و بزرگی است که آب شیرین شده و به سمت سیرجان و کرمان و یزد  منتقل می شود.

 

رییس جمهوری گفت: این اقدام یکی از برنامه‌ریزی‌های بسیار مهمی بوده که دولت در این زمینه به بخش خصوصی کمک کرده است. طرح شیرین کردن آب بر عهده بخش خصوصی است اما دولت و صندوق به این بخش کمک کرده اند.

 

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه همین امسال به افتتاح خواهد رسید، توضیح داد: از یک تونل بسیار عظیمی آب این دریاچه وارد می‌شود و ما می‌توانیم به مردم قول بدهیم که این دریاچه به نقطه مطلوب خود می‌رسد.  

 

روحانی ادامه داد: در ماه‌ها و سال های آینده در زمینه آب کار بسیار عظیم و بزرگی انجام گرفته و خواهد گرفت. دیروز وزیر جهاد کشاورزی به من اطلاع داد که ۲۵ هزار هکتار زمین در غرب کشور با تصمیماتی که امسال گرفته شد برای کانال کشی اقدام شده است. البته کانال کشی  برای ۵۰ هزار بوده است که ۲۵ هزار هکتار آن آماده افتتاح است.

 

تحریم موجب نشد ما توسعه را زمین بگذاریم

رییس دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنانش گفت: این روزها همان‌طور سختی‌هایی به دلیل فشار تحریم بر زندگی مردم وجود دارد. اما در عین حال کارهای بزرگی هم در حال انجام است. تحریم گرچه مردم را اذیت کرده و در فشار قرار داده است اما نتوانسته ما را بشکند.

رییس جمهوری افزود: تحریم در بخش کشاورزی و طرح های آب و برق البته نه به طور کامل اما تقریباً می‌توان گفت بی‌تاثیر بوده است. در طول این ۷ سال ما طرح های مهمی مدنظر داشتیم که با سختی و تأخیر به افتتاح رساندیم و این یک افتخار بزرگی برای صنعت آب و برق است.

 

وی با یادآوری اینکه در صنایع معدنی، راه آهن، جاده، بندر و مسکن طبق چارچوب هایی که مدنظر ما بوده با همه سختی ها پیش آمدیم، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که تحریم نتوانست از ما را تسلیم کند. تحریم موجب نشده است که ما توسعه را زمین بگذاریم؛ با سختی این طرح ها را ادامه دادیم و مطمئنم مردم عزیز ما از این مشکلات عبور خواهند کرد.

 

روحانی تصریح کرد: امروز بالاترین خیانت به مردم ایران در وسط میدان جنگ در برابر آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع، منطقه سخنانی است که بخواهد مردم را ناامید کرده یا روحیه آن ها را تخریب کند. این بالاترین خیانت است همه باید همدیگر را یاری وکمک کنیم.

 

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: دولت در خط مقدم و در میدان است و  این کار عظیم و بزرگ را انجام می‌دهد. آنهایی که نسبت به دولت ایراد و نقدی دارند، حتماً خدمات دولت را هم مدنظر قرار دهند.  ممکن است دولت اشکال یا ایرادی داشته باشد اما فراموش کردن خدمات نمی تواند با اخلاق و انصاف سازگاری داشته باشد.

 

بیش از ١٩ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش آب و برق در پایتخت

وی افزود : در طول این چند سال بیش از ١٩ هزار میلیارد تومان برای بخش آب و برق در تهران سرمایه گذاری  شده است. کار بزرگی هم برای احداث تصفیه خانه آب و فاضلاب در کشور و تهران انجام شده است.

 

 ٢۵٠ میلیون متر مکعب آب در اختیار کشاورزان قرار داده می شود 

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت حفاظت از منابع آب گفت : آب یک نعمت برای ما است. به دلیل خشکسالی کشور ما، باید قدردان این نعمت باشیم که یکی از راه‌ها استفاده درست از پسابها است. 

 

وی افزود : تصفیه خانه هایی که برای فاضلاب ایجاد می شود بسیار اهمیت دارد در تهران اگر همه پسابها مورد بهره برداری قرار گیرد و طرح های فاضلاب تکمیل شود، ٢۵٠ میلیون مترمکعب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و  در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

 

رییس جمهوری ضمن قدردانی از وزارت نیرو برای افتتاح طرح‌های آب و برق در هر هفته گفت: امروز سه افتتاح بزرگ و مهم انجام شد که دو طرح مربوط به تهران و یک طرح هم مربوط به هرمزگان بود و این روند و تلاش را در هفته های آینده هم ادامه می دهیم .

 

دولت بی اعتنا به حاشیه سازی ها به کار خود ادامه می دهد

روحانی گفت: علیرغم اینکه شرایط کنونی با شرایط در سال های ٩۴ و ٩۵  متفاوت است اما دولت با همان روحیه روز اول آغاز کار  و بی اعتنا به حاشیه سازی ها کار را ادامه می دهد و همه و بخش خصوصی باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم طرح‌های توسعه کشور طرح «جهش تولید» را که مد نظر است اجرایی و عملیاتی کنیم. 

 

رییس جمهوری خطاب به وزارت نیرو و سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی تاکید کرد: باید بخش خصوصی را برای کار  و تلاش و فعالیت دعوت کنیم، امروز بسیاری از  کارها و خدمات توسط بخش خصوصی انجام می شود. امروز ما صادر کننده برق و خدمات مهندسی سدسازی و نیروگاهی هستیم و از افتخارات بزرگ کشور است.

 

روحانی تصریح کرد: مسیر توسعه کشور را  با کمک مردم تا پایان این دولت و در دولت های بعدی هم ادامه خواهیم داد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------