آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه‌های خارجی: اسرائیل به اصفهان حمله کرده است

شبکه فاکس نیوز مدعی شد: نیروی هوایی اسرائیل انجام چندین حمله هوایی به شهر اصفهان را تایید کرد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه فاکس نیوز…

واعظی : سفر مقامات کره جنوبی به ایران ربطی به توقیف نفتکش ندارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , واعظی
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: سفر مقامات کره‌ای به تهران مربوط به بحث کشتی نبوده بلکه مربوط به روابط اقتصادی دو کشور است و اتفاقی که در مورد کشتی رخ داده، ممکن است یکی از موضوعات فیمابین باشد. 

به گزارش مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با سفر مقامات کره جنوبی و ارتباط آن با توقیف نفتکش کره‌ای اظهار داشت: این سفر در رابطه با بحث کشتی نبوده بلکه در رابطه با همکاری‌های اقتصادی و طلب ما که در بانک کره‌ای بلوکه شده، است.

 

واعظی گفت: این اتفاقی که در ارتباط با کشتی رخ داده، تبدیل به یکی از موضوعات فیمابین شده است. هر فعالیتی باید ضابطه فنی خودش را داشته باشد، اگر یکی کشتی در منطقه‌ای فعالیت می‌کند، باید مسائل مربوط به محیط زیست را رعایت کند.

 

مساله بررسی FATF را سیاسی نکنیم

واعظی در رابطه با FATF  عنوان کرد: این مساله مربوط به دو لایحه از چهار لایحه‌ای است که دولت برای مبارزه با پولشویی و شفافیت در مسائل مالی و بانکی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و مجلس نیز هر چهار لایحه را تصویب کرده است، دو لایحه نهایی شده و دو لایحه نیز به دلیل اختلافات با شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است.

 

وی گفت: من هفته گذشته هم عرض کردم که به هرحال باید به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرصت دهیم تا این دو لایحه با کار کارشناسی و سوالاتی که اعضای مجمع می‌کنند، بدون اینکه این موضوع به یک موضوع سیاسی و تبلیغاتی تبدیل شود، بتواند مسیر خودش طی کند.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: تصویب این دو لایحه هم به نفع شفافیت در کشور است، هم جلوی پولشویی را می‌گیرد و هم اینکه روابط بانکی ما را با کشورهای مختلف بعد از رفع تحریم‌ها روان کرده و محدودیت‌های ما را کم می‌کند. این به نفع مردم، روابط خارجی، روابط تجاری و بانکی ماست.

 

واعظی گفت: چون در این زمینه کشور نفع می‌برد، بنابراین ما نباید موضوع را به یک مساله جناحی، سیاسی و تبلیغاتی تبدیل کنیم، این یک مساله ملی است و ان‌شالله مسائلش در مجمع تشخیص پیش می‌رود.

 

رسانه‌ای شدن اختلاف نظر وزارت اقتصاد و صمت کار خوبی نبود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اختلاف نظر وزیر صمت و وزیر اقتصاد بر سر قیمت فولاد خاطرنشان کرد: اختلاف نظر بر سر ریال نیست. وزارت اقتصاد می‌گوید مسئول قیمت گذاری بورس است و وزارت صمت می‌گوید کالای تولید شده ما باید با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

 

وی گفت: به نظر من وزیر صمت نباید بحثی که می‌توانست در جاهای دیگر مطرح شود را در جلسه‌ای که خبرنگاران بودند مطرح می‌کرد. این کار خوبی نبود. ما به همکاران می‌گوییم نتایج را در اختیار مردم قرار دهند. مردم نباید شاهد اختلاف‌های ما باشند بلکه باید شاهد هماهنگی‌ها باشند.

 

آمریکایی‌ها می‌خواهند مردم ایران را از جنگ نگران کنند

واعظی در رابطه با تحریکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه تصریح کرد: دولت آقای ترامپ روزهای پایانی عمرش را می‌گذراند. ترامپ از روز اولی که بر سر کار آمده است، همه همتش با تحریک رژیم صهیونیستی و با واسطه‌گری دامادش این بوده است که در داخل ایران یک فشار ایجاد کند.

 

وی تاکید کرد: این یک ماه آخر، مرتب تولید خبرهایی می‌شود که به نوعی بوی جنگ بدهد. ضمن اینکه نیروهای نظامی ما با جدیت آمادگی کامل برای مقابله با هر اقدامی دارند، اما همانند گذشته هدف آنها جنگ روانی است تا مردم را نگران یک جنگ کنند.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: آنها نگران این بودند که در سالگرد شهادت شهید سلیمانی، ایران یک اقدامی انجام دهد بنابراین یک موضع دفاعی گرفتند. من براساس داده‌ها و چیزهایی که دریافت کردیم، این نیست که نگران باشیم از اینکه اتفاق نظامی بیافتد.

 

واعظی تصریح کرد: الان در آمریکا انقدر گرفتاری دارند و امروز جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به جان هم افتادند و یک رئیس‌جمهوری هم بدون توجه به اصول دموکراسی و با وجود اینکه ۸ میلیون رأی کمتری از رقیبش آورده است، می‌گوید من نمی‌روم.

 

وی تاکید کرد: حرف‌هایی که آمریکایی ها می‌زنند برای فرافکنی است. ما که ۴ سال[در دوره ترامپ] صبر کردیم، این ۱۲ روز هم صبر می‌کنیم.

 

کرونای انگلیسی به بیش از ۴۰ کشور منتقل شده است

واعظی در ادامه با اشاره به ماجرای کرونای انگلیسی، گفت: اعلام کردند که یک مورد کرونای انگلیسی پیدا شده است و آن یک مورد و اطرافیانش تحت کنترل هستند. خیلی باید مراقبت کنیم زیرا این نوع از کرونا فقط در انگلستان نماند بلکه امروز این ویروس در بیش از ۴۰ کشور منتقل شده است. وقتی به ۴۰ کشور منتقل می‌شود، ردیابی آن کار سختی خواهد شد.

 

وی گفت: مهمترین کاری که ما باید بکنیم، مراعاتی است که لازم است مرتب انجام دهیم. البته این به معنای آن نیست که ما در ستاد ملی کرونا، قرارگاه عملیاتی و وزارت بهداشت و همه کمیته‌ها کارمان را انجام ندهیم. وظیفه بزرگتر و تاثیرگذارتر را مردم انجام می‌دهند. تا زمانی که ما فاصله اجتماعی را حفظ بکنیم، ماسک بزنیم، شستشوی دست‌ها را انجام دهیم حتی اگر ویروس انگلیسی هم بیاید، نمی‌تواند در داخل ایران فراگیر شود.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم بدانند که مراقبت‌ها به صورت حداکثری انجام می‌شود. گزارش‌های زیادی به دفتر ما می‌رسد که در خیلی از نقاط کشور مراعات‌ها انجام نمی‌شود، مثلا در قم مراعات نشده است. ما که نمی‌توانیم برویم سراغ مردم و بگوئیم فلان تشییع جنازه نروید.

 

واعظی تاکید کرد: ما موفق شدیم از سه موج این بیماری با کمک مردم و تمام ارگان‌ها عبور کنیم. دیروز در تعداد فوتی‌ها نیز دو رقمی شدیم و این خبر برای همه خوشحال کننده بود. اگر ما بتوانیم جان حتی یک نفر از هموطنان‌مان را نجات دهیم تا گرفتار نشوند، این یک توفیق بسیار بزرگی است.

 

واعظی در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: اکثریت نمایندگان فعلی مجلس جدید هستند و یک مقدار زمان می‌برد تا در چارچوب اصلی گام بردارند.

 

وی تاکید کرد: قوانینی که مجلس وضع می‌کند و اختیاراتی که قانون اساسی داده معتبر است و نمایندگان می‌توانند سوال و استیضاح بکنند، اما اینکه بخواهند این موارد را در قوانین وضع کنند در گذشته نه در ایران و نه در خارج ایران نداشتیم. این یک بدعت است.

 

ربیعی در ادامه با اشاره به مساله قیمت کالاها، افزود: در جلسه دولت آقای رئیس‌جمهور دستور دادند که دستگاه های نظارتی دولتی و غیردولتی یک مقدار روی کالاهایی که واسطه‌ها زیاد روی آن کار می‌کنند، حساس باشند. وقتی قیمت‌ها در بازار گران می‌شود باید مراقبت کنیم آنچه تولید و آنچه بدست مردم می‌رسد نباید فاصله قیمتی زیادی داشته باشد.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: قرار شد ان‌شالله روز یکشنبه آینده در جلسه ستاد اقتصادی دولت روی این موضوع خاص و موضوعاتی از این قبیل بپردازیم.

 

واعظی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص ادامه محدودیت‌های کرونایی در رفت و آمدها، گفت: ما با این طرح هوشمند هرجایی که وضعیتش تغییر کند یعنی اگر سفید باشد و سپس زرد شود یک محدودیت خاص اعمال خواهد شد و اگر زرد باشد و سپس نارنجی شود این محدودیت‌ها شدیدتر خواهد شد.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما به صورت هوشمند و هر لحظه کنترل می‌کنیم تا این بیماری گسترش پیدا نکند. ممنوعیت رفت و آمدها از ۹ شب تا ۴ صبح خیلی کمک کرده است. شب نشینی‌ها و دورهمی‌ها خیلی می‌تواند اثر منفی بر مدیریت و مقابله با کرونا بگذارد.

 

وی افزود: دولت و ستاد ملی کرونا همگی مصمم هستیم که این کار انجام شود. ضمن اینکه همزمان ما برای تولید و خرید واکسن اقدامات بسیار خوبی انجام دادیم.

 

واعظی گفت: موضع دولت از سال ۹۲ همواره بر این بوده که آنچه انجام می‌دهد باید در مسیر رهنمودها و سیاست‌های کلانی باشد که رهبر انقلاب ترسیم کرده‌اند و هچنین آنچه که قانون اساسی و قوانین برای ما مشخص کرده‌اند.

 

وی افزود: تا امروز دولت این مسیر را طی کرده است و باز هم طی می‌کند. ممکن است در برخی مسائل دولت اشکالی وارد کند، مانند همین قانونی که اخیرا در مجلس تصویب شد ولی در عین حال حتما تلاش می‌کند که به قوانین کشور احترام بگذارد و آن را عملیاتی کند.

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ریل‌گذاری که دولت انجام می‌دهد، حتما در همان مسیری است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند. البته مخاطب رهنمودهای مقام معظم رهبری فقط دولت نیست بلکه مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان هم مخاطب این رهنمودها هستند.

 

واعظی گفت: وقتی قرار است یک سیاستی در کشور شکل بگیرد و اجرایی شود باید سران سه قوه با هم کار کنند تا بتوانند یک سیاست را اجرا کنند. آنچه که دولت به آن افتخار می‌کند این است که در مسیری حرکت می‌کند که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------