آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

اعدام رئیس گروه ربایش پنج مرزبان در سراوان



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , گروه جیش العدل
دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که بامداد امروز حکم مجازات یکی از سرکرده‌های وابسته به گروه جیش العدل در سیستان و بلوچستان اجرا شده است. 

به گزارش ایسنا، روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

 

«بامداد امروز، حکم مجازات یکی از سرکرده‌های گروهک وابسته به جیش الظلم به نام "جاوید دهقان خلد" معروف به محمد عمر به سبب محاربه از طریق کشیدن سلاح و حمله مسلحانه به مامورین سپاه و عضویت و همکاری با گروهک جیش الظلم و جیش النصر اجرا و به دار مجازات آویخته شد.

 

در تاریخ ۱۵ خرداد ۹۴ در پی تحقیقات و اقدامات انجام شده در جهت شناسایی و دستگیری افراد شرور و گروهک‌های تروریستی متهم "جاوید دهقان خلد" معروف به "محمد عمر" از سرکرده‌های گروهک وابسته به جیش الظلم که در ربایش پنج نفر از مرزبانان در سراوان بعنوان رئیس گروه اقدام کرده بود، دستگیر شد.

 

پس از تفهیم اتهام اقدام مسلحانه علیه کشور و عضویت و همکاری موثر با گروهک‌های تروریستی پرونده نامبرده با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان ارسال شد.

 

دادگاه پس از انجام رسیدگی‌های قضائی نسبت به متهم "جاوید دهقان خلد" اقدام به صدور رأی کرد و بر اساس حکم دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد.

 

در نهایت، پس از قطعیت حکم در دیوان عالی کشور و طی تشریفات قانونی، "جاوید دهقان خلد" بامداد امروز در محوطه زندان به مجازات رسید.

 

تشریفات قانونی پرونده قضایی وی از سال ۹۴ تاکنون طی شده است.

 

شرکت در عملیات تروریستی در کوه بیرک ایرانشهر که منجر به شهادت دو تن از نیروهای سپاه گردید و ربایش پنج نفر از مرزبانان در سراوان از جمله اقدامات تروریستی این فرد بوده است؛ بنابراین گزارش، در پی وقوع یک حادثه تروریستی درظهرروز ۲۰ فروردین ماه سال ۹۴ دو نفر از پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنگام پایین آمدن از کوه بیرک در کمین تیراندازی تروریست‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

 

در ماجرای ربایش پنج نفر از مرزبانان کشورمان نیز "جاوید دهقان خلد" در نقش سرکرده تروریست‌ها اقدام کرد؛ در جریان این ماجرا، یکی از مرزبانان کشورمان به نام «جمشید دانایی فر» که در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۲ به همراه ۴ سرباز دیگر در منطقه مرزی نگور چابهار توسط اشرار منطقه ربوده شده بود، توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------