آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

ند پرایس: مایل به مشارکت در دیپلماسی هدف‌دار برای پایبندی دوجانبه به برجام هستیم



ند پرایس ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بر تمایل دولت این کشور برای در پیش گرفتن یک رویکرد دیپلماتیک سازنده در راستای احیای پایبندی به توافق هسته ای تاکید کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در پاسخ به این سوال که گام بعدی دولت آمریکا درباره ایران چه خواهد بود و آیا منتظر ایران خواهد ماند تا به میز مذاکره بازگردد و یا فشار بیشتری از جمله تحریم بر ایران اعمال خواهد کرد یا نه، گفت: ما هنوز مایل به مشارکت در یک دیپلماسی هدف دار برای کمک به بازگشت دو طرفه به پایبندی به تعهدات برجامی هستیم.

 

برنامه داریم در ارتباط نزدیک با شرکایمان در گروه ١+۵ و حتما با شرکای اروپایی مان باشیم. موضعمان را به وضوح بیان کرده ایم. آماده ملاقات با ایران برای پرداختن به راهی رو به جلو در زمینه بازگشت به پایبندی دو جانبه به برجام هستیم. همچنین می دانیم که بازگشت دو جانبه به پایبندی نمی تواند بدون مشارکت تمام طرف های توافق در یک دیپلماسی سازنده حاصل شود. 

 

 

پرایس ادامه داد: این دیپلماسی سازنده به دقت از طرف ما با شرکا و متحدان اروپایی هماهنگ خواهد شد. این دیپلماسی اصولی خواهد داشت و در آن آگاهی خواهد بود و یک هدف را دنبال خواهد کرد که اطمینان یافتن از این خواهد بود که ایران هیچ گاه به یک سلاح هسته ای دست پیدا نکند و محدودیت های قابل راستی آزمایی را در برنامه هسته ای اش اعمال کند. 

 

ایران همواره لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران را شرط بازگشت به تعهدات برجامی اعلام کرده است. سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش تر گفته بود: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام ننموده است.

 

وی گفت: اجرای تعهدات همه طرف‌ها در برجام موضوع مذاکره و بده‌بستان نیست و همه بده‌بستان‌ها ۵ سال پیش انجام شده است. مسیر پیش رو بسیار روشن است: آمریکا باید به تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه خود خاتمه دهد و به تعهدات برجامی خود بازگردد. این امر نه به مذاکره احتیاج دارد نه به قطعنامه در شورای حکام!

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------