آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

کنایه صریح واعظی به سنگ اندازی محسن رضایی در تصویب FATF /برخی کاندیداها سخنان شیرینی می گویند!



محمود واعظی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

 

محمود واعظی به روزنامه ایران گفت: هم افتخار دولت ما و هم افتخار دولت آینده، و اساساً هرکسی که می‌خواهد در دولت بعدی باشد، این است که خدمتگزار این مردم باشد.

 

اهم اظهارات محمود واعظی را در ادامه بخوانید؛ 

*{ درباره هجمه‌ها علیه دولت}: دلیلش این است که ما اعتقاد داریم این دولت، خادم و خدمتگزار مردم است و به همین دلیل تا روز آخر، یعنی تا ۱۲ مرداد که سر کار است، مسئولیت دارد تا برای مردم کار کند. درست است؛ هر نتیجه‌ای که مذاکرات امروز بدهد و هر توافقی که حاصل شود، هیچ منفعتی برای این دولت نخواهد داشت، بلکه منافع آن برای دولت آینده است. اما ما اینطور فکر می‌کنیم که «مگر دولت آینده با دولت ما فرق دارد؟» یا به عبارت بهتر، «مگر قرار است ما برای یک ملت دیگر کار کنیم و دولت آینده هم برای یک ملت دیگر کار کند؟» هم افتخار دولت ما و هم افتخار دولت آینده، و اساساً هرکسی که می‌خواهد در دولت بعدی باشد، این است که خدمتگزار این مردم باشد.

 

*{ درباره نظرات متفاوت مخالفان دولت که در طول سال‌ها مخالف برنامه‌های دولت در حوزه سیاست خارجی و برجام بوده‌اند حالا مدعی تعامل با دنیا و موافقت با برجام هستند}: بالاخره بین جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثالی بزنم. اگر من بخواهم مانند منتقدان خود فکر کنم و به مسائل از زاویه‌ای صادقانه و منصفانه نگاه نکنم، کارهای کشور پیش نمی‌رود. به عبارت دقیق‌تر، اگر صرفاً به این دلیل که فرد دیگری دارد کار خوبی انجام می‌دهد، مانع این کار شوم و صرفاً کارهایی را تأیید کنم که خودم انجام می‌دهم، در این صورت من هم مانند بقیه خواهم شد و میان ما و آنان تفاوتی نخواهد بود. از این‌رو، بر این عقیده هستیم که همه ما، با هر گرایش سیاسی و فکری و در هر دولتی که باشیم، خدمتگزار این مردم هستیم. در این صورت، اگر بتوانیم گره‌ای از کار این مردم بازکنیم، خواه امروز در دولت باشد و خواه روز دیگر در بیرون از دولت، صریح اعلام می‌کنیم که حاضریم این کار را انجام دهیم؛ یعنی تحریم‌ها را برداریم، موافقتنامه را امضا کنیم، فحشش را هم بخوریم و همان‌طور که ۸ سال گذشته انتقادها را تحمل کردیم، در این دو ماه هم انتقادها را تحمل می‌کنیم، اما مسأله ما این است که یک؛ مشکلات مردم برطرف شود و دغدغه دوم ما این است که دولت آینده بتواند در یک جاده صاف و سرراست کار خود را آغاز کند، به این صورت که همه پول‌های بلوکه شده ملت ایران آزاد شده باشد، همه تحریم‌ها برداشته شده باشد تا بتواند با فراغ بال بیشتر، با دستان بازتر و با خیال آسوده‌تری به مردم خدمت کند. ما دنبال این هستیم.

 

* { درباره  این که یکی از نامزدهای انتخابات اخیراً دولت را متهم به کوتاهی و به تعویق افتادن تصویب لوایح «اف. ای. تی. اف» کرده است}: دولت در این زمینه همه تلاش خود را کرده است، اما در مجمع تشخیص مصلحت نظام اراده‌ای وجود داشت که به‌صورت مستمر بررسی این مسأله را به تعویق می‌انداخت و آن را به‌طور دقیق و کامل مطرح نمی‌کرد. همه مردم می‌دانند که لوایح مرتبط با «اف.ای.تی.اف» در مجمع تشخیص مانده بود و کار هم دست همان نامزد محترمی است که این حرف‌ها را گفته است. اما گذشته از اینها، برخی‌ها امروز سخن شیرین و جالبی را می‌گویند. تا آن زمان مرتب مصاحبه می‌کردند یا در جاهای مختلف می‌گفتند که «چه فایده که دو لوایح باقی مانده «اف. ای. تی. اف» را تصویب کنیم، ما که تحریم هستیم و تصویب این لوایح فایده‌ای ندارد.» حالا که بحث برداشته شدن تحریم مطرح شده و امیدها در این زمینه پررنگ شده است، می‌گویند «چه فایده که به «اف.ای.تی.اف» بپیوندیم، اگر تحریم‌ها برداشته شود، وقتی در فهرست خاکستری «اف.ای.تی.اف» هستیم، روابط بانکی ما که تغییر نمی‌کند.» این مواضع متناقض، بسیار عجیب و البته بسیار جالب است. زیرا «اف.ای.تی.اف» را خودتان نگه داشتید. اگر شما در زمان خودش درباره «اف.ای.تی.اف» تصمیم می‌گرفتید و فضا را باز می‌کردید، وقتی که تحریم برداشته می‌شد، هیچ مانعی جلوی راه مبادلات بانکی ما نمی‌بود.

 

* اما برخی، دیروز «اف.ای.تی.اف» را به تحریم گره می‌زدند و امروز هم اینطور این مسائل را به هم گره می‌زنند. به نظر من این کار اشکال دارد و از نظر سیاسی و از دیدگاه مردم پسندیده نیست. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که همان‌طور که شما گفتید، به نظر می‌رسد حالا که از مردم رأی می‌خواهند، می‌گویند ما راه حل مسأله «اف.ای.تی.اف» را بلد هستیم، اما دولت کم‌کاری کرده است، این درحالی است که این دو لایحه از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص آمد، اما وقتی مجمع تشخیص این لوایح را نگه داشت، دولت چه کاری می‌توانست انجام دهد؟ اگر کسی خواب است می‌توان او را بیدار کرد، اما اگر کسی خود را به خواب زده باشد، هرکاری هم که بکنیم، نمی‌توانیم او را بیدار کنیم. بنابراین، آنچه درباره «اف. ای. تی. اف» گذشت، به این دلیل بود که نمی‌خواستند این مسأله حل شود.

 

* ۵۰ روز به پایان کار دولت آقای روحانی باقی مانده است، اما شاهد هستیم که در چنین شرایطی مجلس شکایت از دولت را به قوه قضائیه ارسال کرده است.

 

* این کار درستی نیست. این مجلس دارد اقداماتی انجام می‌دهد که پسندیده‌ شأن مجلس و روابطی نیست که باید میان قوه مقننه و اجراییه باشد. امیدوار هستیم با ارتباط نزدیکی که میان آقای دکتر قالیباف و دکتر روحانی وجود دارد بتوانند با تفاهم این مسائل را حل کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------