آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

روحانی: طرف‌های مذاکره موارد باقیمانده را هم بپذیرند/ هر درصد غنی سازی را هر وقت بخواهیم انجام می دهیم



روحانی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس جمهور گفت: نیروهای دریایی و هوایی تنها نیروهایی بودند که در سال پایان جنگ مستقیم با ارتش آمریکا درگیر شدند. این دو نیرو در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا مواجه شدند. این ارتش آبدیده است. 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع و الحاق ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز کار بسیار بزرگی را وزارت دفاع به پایان رساند، اظهار کرد: نیروی دریایی یک نیروی پرتوان از آغاز انقلاب تا الان بوده و مردم ما به یاد دارند که در جنگ ظرف ماه‌های اولیه نیروی دریایی ارتش به طور کلی نیروی دریایی عراق را منهدم کرد و دیگر شناور عراقی در دریاها نمی‌دیدیم.

 

وی افزود: نیروی دریایی و هوایی تنها نیروهایی بودند که در سال پایان جنگ مستقیم با ارتش آمریکا درگیر شدند. این دو نیرو در خلیج فارس با نیروی دریایی و هوایی آمریکا مواجه شدند. این ارتش آبدیده است و حدود ۳۳ سال است از آبهای سرزمینی ما محافظت می‌کند.

 

روحانی با بیان اینکه امروز نیروی دریایی تعلق به خلیج فارس و دریای عمان ندارد، اظهار کرد: همه اقیانوسها محل فعالیت این نیرو در چارچوب مقررات بین‌المللی است. امروز این نیرو در اقیانوس اطلس حرکت می‌کند و قادر است بدون نیاز به پهلو گرفتن در بندری، با خودکفایی کامل و لجستیک همراه، آبهای بین‌المللی را بپیماید.

 

رییس جمهوری یادآور شد: امروز دولت جمهوری اسلامی ایران در خدمت ایران و نیروهای مسلح است. ما شاهدیم برخلاف جنگ اقتصادی سه ساله که هر کشوری بود به زانو درمی‌آمد، ملت و دولت ما ایستاده و مقاومت می‌کند و توانسته نیازهای ضروری مردم و نیروهای مسلح را تامین کند.

 

وی تاکید کرد: در دوران کرونا و جنگ اقتصادی به طور توامان و با تمامی مشکلات این دولت قدرتمند دست از توسعه و توانمندی نیروهای مسلح برنداشت.

 

روحانی با بیان اینکه این دو ناو در دولت دوازدهم ساخته شده است، اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه سواحل مکران و نیازمندیهای بندر جاسک را که تبدیل به بندر مهمی شده است و اینکه این دولت توانسته گاز را به استان‌های شرقی برساند و آب را شیرین کند و به کویرهای شرق کشور برساند و این توسعه که در این مناطق شاهدیم، و اینکه بندر جاسک به زودی بدل به بندر نفتی ما خواهد، همه این کارها از امور استراتژیک انجام شده توسط دولت فعلی است.

 

رییس جمهوری گفت: قدرت پدآفندی ما از هر زمان در این دوره قدرتمندتر شده است و اس۳۰۰ وارد کشور شد. مدرنترین سلاح‌های پدافندی ساخته شد و توان موشکی ما چندین برابر شد و موشک کروز دریایی ما از ۳۰۰ کلیومتر به هزار کیلومتر افزایش برد یافت. در زمینه نیرو هوایی ساخت جنگنده کوثر و موتور هواپیما و در زمینه هوانیروز و نیروی زرهی امروز نیروهای مسلح ما خودکفا هستند و بدون نیاز به کشورهای خارجی می‌تواند از کشور دفاع کند.

 

روحانی با تاکید بر اینکه توان نیروهای مسلح صرفاً برای بازدارندگی و دفاع پشیمان‌کننده است، اظهار کرد: ما هیچ وقت قصد حمله یا جنگ با کشوری را نداشته‌ایم و نداریم. قدرت نیروهای مسلح ما علیه همسایگانمان نیست بلکه پشتیبان آنان هم هست و نیروی مسلح ما حافظ امنیت دریای عمان و خلیج فارس و دریای سرخ و مناطق دیگر است و ما امنیت منطقه را برای خود و همسایگان خود تامین می‌کنیم.

 

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از حاکمیت ملی کشورهای منطقه حمایت می‌کند، تصریح کرد: در عراق، سوریه، یمن و هرجای دیگر که تروریست‌ها خواستند حاکمیت پیدا کنند، این نیروهای مسلح ما بودند که به درخواست دولت آن کشورها به کمک این‌ها آمده‌اند و تروریسم را عقب زدند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما نه به دنبال به دست آوردن سلاح کشتار جمعی و شیمیایی هستیم و نه آن را مجاز می‌دانیم، یادآور شد: این فتوای فرمانده کل قوای ماست که به کارگیری این سلاح‌ها را خلاف موازین اسلامی می‌دانند. ما قربانی سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی در جنگ هستیم که از سوی عراق و با تجهیز قدرت‌های غربی علیه ما استفاده شد.

 

روحانی خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکا اظهار کرد: ما برای صنعت داخلی و توانمندی داخلی خودمان دنبال انرژی هسته‌ای هستیم. اروپا و آمریکا این را به خوبی بداند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای در صنعت هسته‌ای خود نیستیم. بله، ما می‌توانیم غنی‌سازی بالاتر هم داشته باشیم اما در عین حال دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم بلکه برای مصارف انرژی، صنعت پزشکی و دیگر بخش‌ها نیازمند هسته‌ای هستیم.

 

وی ادامه داد: ملت ما قدرت ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ را دارد. دیدید که آن روز که لازم بود در برابر بزرگترین قدرت خارجی یعنی آمریکا ایستادیم و پهپاد آمریکایی را سرنگون و پایگاه آن‌ها را بمباران کردیم. ما قصد تنش و جنگ نداریم اما در برابر قدرت‌های خارجی هم سر فرود نخواهیم آورد.

 

رییس جمهوری در پایان گفت: اگر کشورهای ۱+۵ به تعهدات خود عمل کنند ما هم بعد از راستی‌آزمایی این موارد به تعهدات خود باز می‌گردیم. پس آن‌ها همانطور که انجام بخشی از تعهدات خود را پذیرفتند مابقی را هم بپذیرند تا ما نیز به تعهدات خود بازگردیم و شاهد افزایش تعامل در سطح جهانی باشیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------