آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

صوفی: محسن رضایی شاید وعده یک پُست مهم را از رئیسی بگیرد و کناره‌‌گیری کند/میرلوحی: اصولگرایان توهم این را داشتند که کنار گذاشتن نامزدهای پوششی راحت است



صوفی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کاملاً قابل پیش‌بینی بود که اصولگرایان به اجماع نخواهند رسید ولو اینکه چهره‌ای شاخص مانند آقای رئیسی را وارد صحنه انتخابات کنند باز هم با تعدد کاندیدا مواجه خواهند بود بنابراین واضح است که کاندیدا‌های پوششی در عرصه باقی خواهند ماند و آقای رئیسی به عنوان کاندیدای واحد اصولگرایان نخواهد بود.  

به گزارش دیده بان ایران؛ علی صوفی در خصوص رفتار انتخاباتی مردم در روز ۲۸ خرداد، اظهار کرد: هیچ اتفاق جدیدی فراتر از سال ۹۸ نیفتاده است که مردم رفتارشان عوض شود. مردم در همان شرایطی به سر می‌برند که در سال ۹۸ به سر می‌بردند البته در سال ۹۸ امید به مذاکره وجود داشت که امروز وجود ندارد. بنابراین مردم از وضع موجود ناراضی هستند و کاملاً اعتماد خود را نسبت به همه چیز از دست داده‌اند.

 

وی افزود: من فضای امروز را انتخاباتی نمی‌بینم به نظر من همانطور آقای مصلحی هم اعتراف کرد یک مصلحت سیاسی در نظر گرفته شده است تا یک مصلحت انتخاباتی؛ بنابراین در این فضا باید یکسری کارها انجام شود و به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که همان کار به سرانجام برسد.

 

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه رفتار مردم قابل پیش‌بینی نیست، گفت: ظاهراً برنامه‌ریزی شده است که در صورت بروز هر اتفاقی، نتیجه‌ای را که انتظار دارند، حاصل شود بنابراین میزان مشارکت مردم بی‌تأثیر است.

 

وی ضمن اشاره به کاندیداهای پوششی، بیان کرد: کاملاً قابل پیش‌بینی بود که اصولگرایان به اجماع نخواهند رسید ولو اینکه چهره‌ای شاخص مانند آقای رئیسی را وارد صحنه انتخابات کنند باز هم با تعدد کاندیدا مواجه خواهند بود بنابراین واضح است که کاندیدا‌های پوششی در عرصه باقی خواهند ماند و آقای رئیسی به عنوان کاندیدای واحد اصولگرایان نخواهد بود.

 

صوفی گفت: البته ممکن است صحنه انتخابات تغییر کند به هر حال در سال ۸۴ در صورتی که سه روز به انتخابات باقی مانده بود و آقای قالیباف در حال تبلیغات انتخاباتی بود، ناگهان صحنه تغییر کرد و قرار شد که آقای احمدی‌نژاد حضور پیدا کند.

 

وی ادامه داد:‌ امروز نیز ممکن است عرصه انتخابات تغییر کند؛ شاید مصلحت این بود که آقای رئیسی همچنان در قوه قضاییه حضور داشته باشد و فعالیتش را در همان قوه ادامه دهد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: محسن رضایی نیز ممکن است وعده یک پست مهمی را از آقای رئیسی بگیرد و کناره‌‌گیری کند یا ممکن است تا آخر در عرصه باقی بماند.

 

میرلوحی :

شورای نگهبان در جایگاهی است که الزامی برای پاسخگویی نمی‌بیند/ اظهارات مصلحی بی‌طرفی این شورا را زیر سوال برد/ اصولگرایان این توهم را داشتند که کنار گذاشتن نامزدهای پوششی راحت است 

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصولگرایان نباید فکر کنند که تک جناحی شدن و تکصدایی کشور دوام دارد و راه حل مسائل است. اجماع ملی راه حل است و اگر این اصل را بپذیرند، از بسیاری از تصمیمات و اقدامات منصرف فعلی خود می‌شوند.

 ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با  ایلنا، در خصوص روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات شوراها و رفتار هیات هیات نظارت و اظهارات اخیر میرسلیم  اظهار کرد: هیأت نظارت در این دوره از اساس مسیر غیرقانونی و سلیقه‌ای را در پیش گرفت. به نظر می‌رسد که آنها از درون درگیر شدند اما بیش از درگیری‌های داخلی‌شان مسأله این است که این‌ها بدعتی در این دوره گذاشتند و نیروهای سالم، پاکدست و نشاندار رقیب را در همه مراکز استان‌ها حذف کردند و نظارت استصوابی که در انتخابات شوراها مرسوم نبود را تسری دادند. این افراد فراتر از مراجع چهار‌گانه گام برداشتند و الان به راحتی نماینده مجلس و عضو هیات نظارت می‌گوید مراجع پنج گانه و یک مرجع جدیدی را که رفتار سیاسی دارد و نیروهای فعال سیاسی را به خودی و غیرخودی تقسیم می‌کند و هر اصلاح‌طلبی را برای ورود به عرصه انتخابات رد صلاحیت می‌کند به این مراجع اضافه کرده‌اند.

 

وی افزود:‌ وقتی سلیقه به جای قانون و عدالت در این مرحله حاکم می‌شود و روح قانون اساسی را که بر رقابت تاکید دارد، خدشه‌دار می‌کند، این طور می‌شود که در درون خودشان نیز اختلاف ایجاد می‌شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مسائل کشور و چالش‌های متعدد با این مدل‌های حکمرانی و تصمیم‌گیری قابل حل نیست، گفت: ممکن است جناحی به ظاهر از صحنه حذف شود اما این اختلافات درونی خودشان جای سوال دارد.

 

وی اضافه کرد: امروز در بستن لیست شورای شهر تهران شاهد این اختلافات بودیم. اصولگرایان نباید فکر کنند که تک جناحی شدن و تکصدایی شدن کشور دوام دارد و راه حل مسائل است. اجماع ملی راه حل است و اگر این اصل را بپذیرند، از بسیاری از این تصمیمات و اقدامات منصرف می‌شوند.

 

میرلوحی با بیان اینکه اعمال سلیقه نتیجه‌ای جز این ندارد، افزود: بسیاری از افراد باید امروز در مقابل میز قاضی، پاسخگوی مسائل گذشته باشند اما امروز اشخاصی که سالم بودند و تخلفات این‌ها را شناسایی و مطرح می‌کردند، از ادامه حضور در رقابت انتخابات بازماندند.

 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ادامه داد: دو روز پیش آقای مصلحی با سرفرازی اعلام کرد من بودم که به شورای نگهبان رفتم و موجب رد صلاحیت مرحوم هاشمی شدم؛ دخالت فردی در این زمینه بدون داشتن وظیفه قانونی، جای سوال دارد. در صورتی که این مراکز باید بی‌طرف باشند اما متاسفانه تحت تاثیر سلایق قرار دارند و اظهارات مصلحی این قضیه را زیر سوال برد. اکنون هیأت نظارت مجلس نیز مبتلابه همین قضیه شده و همان کاری که در مجلس می‌کردند امروز در شوراها نیز رخ داده است.

 

میرلوحی ادامه داد: البته این برنامه در مجلس دهم نیز بود اما وجود مجلس و هیات نظارت مجلس دهم مانع شد اما امروز هیات نظارت و دستگاه‌های نظارتی با یکدیگر همسو و هم جهت هستند. سکوت و بی‌عملی وزارت کشور نیز باعث شده که شاهد این اتفاق‌ها باشیم و به نظر می‌رسد که باید منتظر آثار و ضایعات بیش از این نیز بود. مشخص است که اعضای شورای نگهبان وقت و امکان رسیدگی به پرونده‌های گسترده را ندارد.

 

وی ضمن اشاره به بیانیه علی لاریجانی،‌ بیان کرد: طبق ابلاغیه سیاست‌ها توسط مقام معظم رهبری دلیل رد صلاحیت‌ها باید حداقل به نامزد گفته شود اما متأسفانه شورای نگهبان فعلاً در جایگاهی است که احساس می‌کند هیچ الزامی برای پاسخگویی به اینگونه قضایا ندارد.

 

میرلوحی اضافه کرد: شخصی مانند آقای لاریجانی را با سوابق مهم و با وجود اینکه امروز نیز نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است با گزارشی رد صلاحیت کردند. البته در قضیه آقای هاشمی نیز همین اتفاق افتاد. 

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص نامزدهای پوششی در مناظرات نیز بیان کرد: جریان اصولگرای تندرو فکر می‌کند که همه امور آماده برای قبضه کردن همه ارکان قدرت است و چون اتفاقات این دوره حساس است، بنابراین معتقدند که همه جوانب کار را ملاحظه کرده است اما همانگونه که در دولت آقای احمدی‌نژاد و دوره پیش شاهد بودیم، یک دستی و تکصدایی نه تنها مسائل کشور را حل نمی‌کند بلکه ضایعات اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی آن دوره را شاهد بودیم. 

 

وی ادامه داد: امروز نیز چون تخیل و توهم درباره قضایای مختلف وجود دارد،‌ متاسفانه تصمیمات عجیب و غریبی را می‌گیرند اما علی‌الظاهر فکر می‌کردند که راحت است و نامزدهای پوششی را به راحتی کنار می‌گذارند و مسیر آسفالتی به سمت مراحل پایانی دارند؛ اما طبیعی است که درون خودشان چند دستگی مطرح شود و مسیر آسفالتشان با دست‌اندازهای فراوان رو برو شود.

 

میرلوحی با بیان اینکه متاسفانه شورای نگهبان هیچ وقعی به سخنرانی ۱۴ خرداد مقام معظم رهبری نگذاشت، گفت: امروز که وقت تقسیم کیک قدرت است، به نظر می‌رسد که مسائل پشت پرده این جریان خود را نمایان خواهد کرد و قطعاً اینها توانایی مدیریت قضایا را چه در سطح بین‌المللی و چه در سطح داخلی و چه در سطح اقتصادی نخواهند داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------