آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

محمود احمدی نژاد از مجمع تشخیص حذف می شود؟



  محمود احمدی نژاد,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
برخی معتقدند که احمدی‌نژاد خودش را در نقش رهبر اپوزیسیون داخلی می‌بیند و کنش‌های سیاسی‌اش را هم بر همین مبنا تعریف می‌کند. 

به گزارش شرق، محمود احمدی‌نژاد در ادعایی جنجالی و جدید گفته بود که حسن خجسته، معاون اسبق صدا، ۱۲ سال پیش قصد سفر به تل‌آویو را داشت، اما پس از نشت این خبر، از سمتش عزل شد.

 

در همین راستا، عزت‌الله ضرغامی، رئیس وقت صداوسیما، در توییتی نوشت: «جابه‌جایی آقای خجسته از معاونت صدا به معاونت برنامه‌ریزی رسانه ملی هیچ ربطی به شایعات اخیر ندارد. آنها را تکذیب می‌کنم. مصاحبه منتشرشده‌ منسوب به من هم هیچ ارتباطی با من ندارد! و از آن بی‌اطلاعم! تو این مملکت چه خبره؟».

 

احمدی‌نژاد در واکنش به توییت حسن خجسته که او را بابت تحریم انتخابات تلویحا حرامی خطاب کرده بود، نوشت: «فردی که هم‌زمان با دولت نهم، رئیس رادیوی جمهوری اسلامی بود و با سوءاستفاده از رسانه ملی، به‌شدت علیه این‌جانب تخریب می‌نمود، اخیرا و صرفا به دلیل پافشاری این خادم ملت، بر حقوق مردم و ضرورت برگزاری انتخابات آزاد و مردمی، در فضای مجازی این‌جانب را حرامی نامید. ظاهرا او فراموش کرده است که به مدت دو هفته، به اتفاق خانواده‌اش، میهمان یک شرکت اسرائیلی در هند بوده است و قرار می‌شود در سفر بعدی، ازطریق ترکیه به تل‌آویو برود. پس از اطلاع این‌جانب به‌عنوان رئیس‌جمهور از این ماجرا و دستور جلوگیری از سفر به اسرائیل و نجات او از این رسوایی و منجلاب، از ریاست رادیو عزل شد؛ اما بنا بر مصالحی به مسائل ایشان رسیدگی نشد. حالا حرامی کیست؟!».

 

اما دعوت به تحریم انتخابات ازسوی احمدی‌نژاد واکنش‌های زیادی داشته است؛ ازجمله سخنگوی ستاد زاکانی هم گفته بود روسیاهی این انتخابات به احمدی‌نژاد ماند. مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس و سخنگوی ستاد علیرضا زاکانی، کاندیدای مستعفی انتخابات ریاست‌جمهوری، در صفحه توییتری خود در انتقاد از رفتار محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اصولگرا و سابق ایران، نوشته بود: «روسیاهی این انتخابات به چهره احمدی‌نژاد ماند، مهدی کروبی، بهزاد نبوی و... رأی دادند؛ اما او رأی نداد. کاندیدای روکشی وضع موجود قطعا به‌مراتب بر تحریمی روکشی شرف دارد. کاری که احمدی‌نژاد در این انتخابات کرد، روکش حمله هواداران پهلوی و رجوی به رأی‌دهندگان ایرانی خارج از کشور بود».

 

احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای بعد از انتخابات گفت: «باید در آینده نزدیک منتظر تحولات بزرگی در مناسبات و نظم جهانی باشیم. در ایران نیز به‌همین‌ترتیب. در ایران هم تحولات بزرگ و اصلاحی اتفاق خواهد افتاد؛ اما به نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت تغییرات چندانی در سیاست خارجی اتفاق بیفتد؛ اما همراه با تحولات انسانی در آینده نه‌چندان دور مناسبات جهان کلا تغییر خواهد کرد و به تبع آن مناسبات ایران هم تغییر می‌کند».

 

برخی معتقدند که احمدی‌نژاد خودش را در نقش رهبر اپوزیسیون داخلی می‌بیند و کنش‌های سیاسی‌اش را هم بر همین مبنا تعریف می‌کند. هرازگاهی زمزمه کنارگذاشتن محمود احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به گوش می‌رسد.

 

خودش در گفت‌وگو با «مجله گرچک حیات ترکیه» در پاسخ به این سؤال که «آیا فکر می‌کنید دوره شما در مجمع تشخیص مصلحت نظام تمدید خواهد شد؟» گفت: «به نظرم خیلی اهمیتی ندارد، باید صبر کنیم». خبرگزاری فارس در مطلبی نوشته بود چطور کسی که انتخابات را تحریم می‌کند و شرکت در آن را گناهی بزرگ می‌شمارد، صلاحیت تصمیم‌گیری برای مصلحت این نظام و کشور را دارد. احمدی‌نژاد باید از عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام کنار گذاشته شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------