آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

افشاگری ذوالنوری درباره وزیر احمدی نژاد /نیکزاد با نمایندگان تماس گرفته بود که به من رای ندهند



 ذوالنوری,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم گفت: اقای نیکزاد نایب رئیس مجلس شخصا با اعضای کمیسیون امنیت ملی تماس گرفته است و از انها درخواست کرده تا به اقای جلال زاده رای بدهند. 

به  گزارش برنا ؛ «مجتبی ذوالنوری»، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در  مجلس یازدهم، در رابطه با "طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران آمریکایی به ایران که در فروردین ۱۴۰۰ در صحن علنی اعلام وصول شد" گفت: چنین طرحی تاکنون در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیامده و مطرح هم نشده است. 

 

طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران آمریکایی به ایران در کمیسیون امنیت ملی مطرح نشده  است

نماینده مردم قم در پاسخ به این سوال که آیا امکان تصویب چنین طرحی توسط نمایندگان وجود دارد، گفت: امکان اینکه شما اکنون نصف مردم را با بمب بُکشید و یا شهر را خراب کنید وجود دارد اما بحث وقوع مطرح است، چنین طرحی در کمیسیون مطرح نشده است. در رابطه با طرحی که ندیده ام نمی توانم اظهار نظر کنم. 

 

مجلس نمی تواند در خصوص مذاکره با آمریکایی ها قانون گذاری کند

او در پاسخ به این سوال که آیا طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان ایرانی با آمریکایی ها در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته است؟ گفت: این طرح در صحن مجلس اعلام وصول شده اما تاکنون به کمیسیون ارجاع نشده است.

 

ذوالنور در پاسخ به این سوال که آیا مجلس در این زمینه می تواند تصمیم گیرنده باشد، مطرح کرد: خیر، در این زمینه مجلس نمی تواند قانون گذاری کند زیرا قانون نمی تواند تصمیم بگیرد که مذاکره با کشوری انجام شود یا خیر. بحث مذاکره با مقامات آمریکایی تصمیم فرا قوه ای است و در حد تصمیم کلیت نظام است. اینکه چنین طرحی در مجلس منجر به نتیجه بشود را بعید می دانم. 

 

طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان ایرانی با امریکایی ها در کمیسیون رای نمی آورد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که باتوجه به فرا قوه ای بودن این تصمیم چرا نمایندگان اصرار به ارائه چنین طرح هایی در صحن علنی مجلس دارند، بیان کرد: نماینده می تواند در هر زمینه ای طرح و پیشنهاد ارائه دهد اما اینکه این طرح تصویب شود یا خیر بحث دیگری است. قطعا این طرح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شود ممکن است تصویب نشود. در اواخر مجلس دهم طرحی به کمیسیون ارجاع شد تحت این عنوان که در زمان تحریم ایران هر کشوری با آمریکا همکاری کند ۲۰ سال از خرید نفت ایران محروم و مجازات میشود اما این طرح به نوعی کمک به آمریکایی ها بود، زیرا امریکا، با تحریم نفت ایران تلاش داشت تا نفت کشورمان به فروش نرسد اینکه خودمان تحریم را دور بزنیم و به کشوری نفت را بفروشیم که به نفع خودمان است چرا باید ممنوع اش کنیم؟!

 

او بیان کرد: کشورها با یکدیگر ارتباط دارند مهم این است که بتوانیم این کشورها را به سمت خودمان بکشانیم. چنین طرحی که  کشوری را بیست سال از خرید نفت ایران محروم کنیم یعنی با دست خود طرح آمریکا را به نتیجه رسانده ایم و خود تحریمی کرده ایم. با رعایت اصول مبانی منافع ملی و با یک جامع نگری و عقلانیت باید تصمیم بگیریم. طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان ایرانی با امریکایی ها در کمیسیون مطرح نشده است و در صورت مطرح شدن بعید است که رای بیاورد زیرا تصمیم فرا قوه ای است. 

 

نیکزاد با نمایندگان تماس گرفته بود که به من رای ندهند

او در پاسخ به این سوال که شما در این دوره از انتخابات هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی نتوانستید رای لازم را برای ریاست کمیسیون کسب کنید آیا صحبت های شما در مورد سعید جلیلی منجر شد تا نتوانید در این دوره هم رییس کمیسیون بمانید، گفت: خیر، سر سوزنی چنین بحثی در رای نیاوردن من برای جایگاه رئیس کمیسیون تاثیر نداشته است.

 

نماینده مردم قم در پاسخ به این سوال که پس دلیل رای نیاردن شما در این دوره از انتخابات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی چه بود، بیان کرد: طبع مجلس همین طور است، امسال به دوستان گفتم که مطلقا هیچ تلاش و صحبتی با نمایندگان برای انکه به من رای بدهند نخواهم کرد. استدلال من این بود که یک سال در کمیسیون کنار هم نشسته ایم و هر نماینده شناخت لازم را در مورد من پیدا کرده و نیازی به لابی، رایزنی و خواهش نیست لذا مطلقا به هیچ کس نگفتم به من رای بدهد، فقط بیان کردم که براساس وظیفه اعلام کاندیداتوری کرده ام.  

 

جلال زاده یک ماه برای ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تلاش کرد

او ادامه داد: طرف مقابل من آقای جلال زاده که رای آورد چند ماه است که به طور جد برای کسب ریاست کمیسیون کار می کند و نفر به نفر رایزنی کرده و به صورت چند نفری برای کسب ریاست کار کردند. اقای نیکزاد نایب رئیس مجلس شخصا با اعضای کمیسیون امنیت ملی تماس گرفته  است و از انها درخواست کرده تا به اقای جلال زاده رای بدهند و چون ایشان ممکن است معاون اول رئیس جمهور جدید بشود حرف هایش برای برخی از آقایان اهمیت پیدا کرده است و جایگاه نیکزاد در نظر و رای نمایندگان، تاثیر گذاشته است. 

 

صحبت هایم در مورد جلیلی در رای نیاوردنم برای ریاست کمیسیون تاثیری نداشت 

ذوالنور گفت: فداحسین مالکی هم بنا داشت تا در این دوره کاندیدا ریاست کمیسیون شود اما آقای نیکزاد با او صحبت کرد و نهایتا فداحسین مالکی به نفع جلال زاده کناره گیری کرد. این اتفاقات در کمیسیون افتاد، من هم ناراضی نیستم، این حق اعضای کمیسیون است که بنا بر تشخیص خودشان به افراد رای بدهند، رئیس نشدنم سر سوزن در نوع کار من در کمیسیون تاثیر نخواهد داشت و هر کاری که از دست من بربیاید برای موفقیت اقای جلال زاده و اعضای جدید هیئت رئیسه دریغ نخواهم کرد و به عنوان یک عضو به صورت منظم در کمیسیون حضور پیدا خواهم کرد. 

 

احمدی نژاد پیشنهاد سه وزارت خانه را به من داد 

او در پاسخ به این سوال که زمزمه هایی مبنی بر حضور شما در دولت اقای رئیسی مطرح میشود ایا تاکنون با شما صحبتی در این زمینه صورت گرفته و مایل به حضور در دولت ایشان هستید، گفت: من افتخار میکنم که سرباز نظام و ولایت هستم و از اول زندگی اجتماعی خود تاکنون تکلیف محور حرکت کرده ام، هیچ گاه محاسبه اینده و رشد در زندگی من نبوده و از این به بعد هم نخواهد بود. خدا را برای سربازی ولایت و مردم شاکر هستم. یک روز هم نسبت به انکه در دولتی مشغول بشوم، فکر نکرده ام. 

 

برای حضور در دولت رئیسی تماسی نداشته  ام 

ذوالنور بیان کرد: احمدی نژاد در دور اول دولت خود پیشنهاد چند وزارت خانه را به من داد ولی من به دلایلی نپذیرفتم. برای حضور در دولت رئیسی نه با کسی صحبت کردم و نه تاکنون کسی از جانب اقای رئیسی با من صحبت و یا تماسی در این زمینه داشته است. آنچه در رسانه ها مطرح شده گمانه زنی است و تاکنون هیچ بحثی مطرح نشده است. 

 

نماینده مردم  قم در پاسخ به این سوال که احمدی نژاد کدام وزارت خانه ها را به شما پیشنهاد داد، گفت: در دور اول دولت احمدی نژاد یعنی دولت نهم شخص احمدی نژاد که در مجلس قدیم برای چینش کابینه اش مستقر شده بود شخصا با من صحبت کرد و پیشنهاد وزارت دفاع، وزارت کشور و وزارت اطلاعات را به بنده داد که بعد از آن مطرح کرد اگر وزارت دفاع را یک نظامی عهده دار شود، بهتر است. اما در دور دوم یعنی در دولت دهم یک واسطه از سوی احمدی نژاد پیشنهاد وزارت اطلاعات را به من داد و من نپذیرفتم و از ابراز لطف ایشان تشکر کردم. 

 

او در پایان در پاسخ به این  سوال که چرا این پیشنهاد را نپذیرفتید، گفت: هرکس برای خود حساب کتابی دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------