آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

سران کشورهای اروپایی در سازمان ملل با ایران دیداری نخواهند داشت



مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا احتمال دیدار وزررای خارجه کشورهای اروپایی و ایران در سازمان را ملل رد کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:  وزیران انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه این هفته در سازمان ملل متحد با ایران دیدار نخواهند کرد تا در مورد بازگشت به مذاکرات هسته‌ای مذاکره کنند.

 

وی در ادامه گفت: مهم برگزاری یا عدم برگزاری این نشست نیست، مهم اراده همه طرف‌ها برای از سرگیری مذاکرات در وین است.

 

خطیب‌زاده:نشستی با اعضای ۱+۴ در دستور کار نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برگزاری نشست کمیسیون مشترک در دستور کار نیست و نشست‌ها با اعضای ۱+۴ به صورت دوجانبه خواهد بود.

 

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده روز سه‌شنبه در حاشیه نشست جمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در واکنش به اظهاران وزیر خارجه فرانسه مبنی براینکه جلسه مشترک درباره توافق هسته‌ای ایران برگزار می‌شود، گفت: قبلا هم وزیران خارجه نسبت به این امر اظهار علاقه کرده بودند.

 

وی ادامه داد: برجام یکی از موضوعات مورد بحث وزیران خارجه خواهد بود که در اینجا حضور دارند اما نشستی با اعضای ۱+۴ در دستور کار نیست و نشست با اعضای برجام دو جانبه خواهد بود.

 

اولیانوف: روابط ایران و آژانس تحت تاثیر سیاست فشار حداکثری آمریکا قرار گرفته است

سازمان ملل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ما صادقانه امیدواریم که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به روابط ثمربخش خود همانند زمانی که این روابط به طور منفی تحت تاثیر سیاست فشار حداکثری آمریکا قرار نگرفته بود، بازگردند و آن را توسعه دهند.

 

وی همچنین در این پیام، توئیت جدید رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره دیدارش با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را بازنشر داده و نوشت: تمام مسائل باقیمانده می تواند و باید از طریق همکاری بر مبنای رویه های استاندارد حل وفصل شود.

 

گروسی نیز در پیام خود نوشت: از اینکه از محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست کنفرانس عمومی آژانس استقبال کردم، خرسند هستم تا به تقویت بیانیه مشترکی که اخیرا در تهران به دست آمد، بپردازیم.

 

وی افزود: اکنون کارهایی داریم که باید با یکدیگر انجام دهیم.

 

تاکید وزیر خارجه آلمان بر لزوم ازسرگیری هرچه سریع تر مذاکرات وین

سازمان ملل ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

 هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان پیش از سفر به نیویورک برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بیانیه ای منتشر و برنامه های خود در جریان این سفر را اعلام کرد.

 

وی در بخشی از بیانیه خود تاکید کرد: وقت برای توافق هسته ای با ایران تنگ است و دعوت از تهران برای بازگشت به مذاکرات وین نمی تواند همیشگی باشد.

 

ماس ادامه داد: اکنون دولت جدید (ایران) باید سریع راه خود را برای بازگشت به میز مذاکره بیابد. در این خصوص نیز در روزهای آینده گفت وگوهایی خواهیم داشت.

 

وزیر امورخارجه آلمان همچنین رسیدگی به اوضاع افغانستان و لیبی را از مهم ترین موضوعات در نشست امسال مجمع عمومی برشمرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------