آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

رییس جمهور: عده‌ای در تلاشند همزمان با مذاکرات نرخ ارز را بالا ببرند



رییس جمهور ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
رییس‌جمهور گفت: عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند.   

به گزارش  ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز سه شنبه در نشست «صریح، شفاف و دانشجویی‌ با رییس جمهور» به مناسبت روز دانشجو و به دعوت پنج تشکل دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف، در سخنانی گفت: خبر دقیق داریم که عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. 

 

رییس‌جمهوری در واکنش به سوال دانشجویی که چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد. 

 

آیت الله رییسی ادامه داد: برخی از این افراد در داخل و برخی هم در خارج از کشور در فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند. 

 

وی خاطرنشان کرد: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم، نگران وضع ارز نیستیم. 

 

رییس جمهور گفت: فروش نفت نیز به رغم تهدیدها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات بیش از گذشته افزایش یافته است.

 

 رییس دولت سیزدهم تاکید کرد: اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم.

 

دولت لایحه حذف ارز ترجیحی را پس نگرفته است

رییسی در ادامه این نشست اظهار کرد: لایحه حذف ارز ترجیحی با مطالعه و حساب شده تدوین و ارائه شده است و برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن آن از مجلس، صحت ندارد و خلاف واقع است. فوریت برسی این لایحه در مجلس رای نیاورده است. 

 

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه ساماندهی یارانه و ارز به‌ویژه ارز ترجیحی و وضعیت بازار با جدیت پییگیری‌ می‌شود، تصریح کرد: اقتصاد ما نیاز به جراحی دارد و حاضریم برای سامان یافتن اقتصاد کشور و زندگی مردم از آبرویمان مایه بگذاریم.

 

وی با بیان اینکه باید زندگی مردم سامان یابد و آرامش بر فضای جامعه حاکم شود، گفت: هر اقدام اقتصادی که دولت بخواهد انجام دهد، مردم و فعالان اقتصادی را در جریان می گذارد.

 وی تصریح کرد: در دوگانه رضایت خواص و رضایت عموم مردم، رضایت مردم را بر رضایت خواص ترجیح می‌دهیم.

 

رییس دولت سیزدهم درباره برنامه دولت برای حمایت از تولید داخل هم گفت: به هیچ شرکت دولتی اجازه واردات کالاهایی را نمی‌دهیم که مشابه ‌آن با کیفیت مناسب در داخل کشور تولید می‌شود.

 

رییس جمهور با بیان اینکه اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد و جرم سیاسی با جرم امنیتی متفاوت است، گفت: نقد و نقدپذیری را زمینه‌ساز رشد کشور می‌دانیم و به نقدها توجه می‌کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------