آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

نماینده مجلس خطاب به رییسی: فقر ستون فقرات مردم را شکسته، چرا متوجه این شکستن نمی‌شوید؟



فقر  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده کرج گفت: برادران و خواهران، میلیون میلیون خانوار به زیر خط فقر رفته اند، فقر یعنی ستون فقرات مردم شکسته است، چرا متوجه این شکستن نمی شوید؟ 

به گزارش خبرآنلاین، نماینده کرج در نطق خود در صحن علنی مجلس با انتقاد از سیاست اقتصادی دولت گفت: یکی از مسائل حذف ارز ۴۲۰۰ کالاهای حیاتی است که این با ارز جهانگیری متفاوت است چرا که ارز جهانگیری سال ۹۷ شامل ۱۲۰۰ قلم کالای غیر ضروری می شد امروز درباره ارز ترجیحی ۵ قلم کالای اساسی به علاوه گندم و دارو صحبت می کنیم که در لایحه بودجه حذف شده است.

 

مهدی عسکری، ادامه داد: مارپیچ تورم و تجربه ۳۰ سال گذشته نشان داده که تورم از طریق شوک های وارداتی اتفاق می افتد. قیمت حامل های انرژی، قیمت کالاهای اساسی و نرخ ارز شوک های انفجاری به اقتصاد ما در طول ۳۰ سال گذشته وارد کرده است. آنگاه چطور دولت می خواهد در چنین شرایطی این تصمیم را اجرایی کند؟‌

 

او افزود:برادران و خواهران، میلیون میلیون خانوار به زیر خط فقر رفته اند، فقر یعنی ستون فقرات مردم شکسته است، چرا متوجه این شکستن نمی شوید؟ مردم تحمل فشار جدید را ندارند لذا نمی توان شوک جدید قیمتی به مردم وارد کرد، سفره مردم از برنج خالی شده است. با این وجود شما ارز ترجیحی برنج را حذف کرده اید و گوشت قرمز نیز حذف شده اکنون می خواهید نان و پنیر را هم نیز حذف کنید؟ 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------