آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صدیقه وسمقی آزاد شد

صدیقه وسمقی آزاد شد. در پی تشدید بیماری صدیقه وسمقی که پیشتر منجر به نابینایی او شده بود ساعتی قبل با آزادی وی موافقت و او از زندان اوین…

نجفی: سیاست من شفاف‌سازی مسایل وزارت علوم است



اخبار,اخبار سیاسی,وزارت علوم

 

 اخبار سیاسی - محمدعلی نجفی:

 سیاست من شفاف‌سازی مسایل وزارت علوم است

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم ختم پدر اکبر ترکان - مشاور رییس‌جمهور - در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال معرفی شما به‌عنوان وزیر علوم به مجلس وجود دارد؟ گفت: در عالم هستی احتمال همه‌چیز وجود دارد. سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این پرسش که آیا تغییراتی در این وزارتخانه انجام می‌دهید؟ اظهار کرد: اگر لازم باشد تغییراتی در وزارت علوم اعمال می‌شود.

 محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا احتمال معرفی شما به‌عنوان وزیر علوم به مجلس وجود دارد؟ گفت: در عالم هستی احتمال همه‌چیز وجود دارد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون تغییراتی در وزارت علوم انجام داده‌اید و آیا برنامه‌ای برای اعمال تغییرات در این وزارتخانه دارید گفت: تاکنون تغییراتی در این وزارتخانه اعمال نشده است، چنانچه تغییراتی لازم باشد حتما اعمال می‌شود. 

 

سرپرست وزارت علوم همچنین با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های اعطایی با بیان اینکه هنوز گزارشی از این کمیته ارایه نشده است، تاکید کرد: یکی از سیاست‌های بنده در وزارت علوم، شفاف‌سازی مسایلی است که در گذشته اتفاق افتاده و در آینده نیز اتفاق می‌افتد. هرگاه این کمیته گزارشی ارایه داد توضیحات لازم داده می‌شود. وی با اشاره به سمت قبلی خود در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نیز گفت: من دیگر فرصت نمی‌کنم که به‌عنوان دبیری این ستاد ادامه فعالیت دهم.

 

انشاءالله که آقای رییس‌جمهور گزینه‌ای برای این سمت معرفی کنند. نجفی ‏همچنین در چهل‌وهفتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی با اشاره به برخی چالش‌های آموزش‌عالی و انتظارات جامعه از دانشگاهیان گفت: مسوولان آموزش‌عالی و مدیران دانشگاه‌ها باید در این مسیر از خود تلاش و جدیت بیشتری نشان دهند.

 

وی اظهار کرد: یکی از چالش‌های موجود آموزش‌عالی موضوع افزایش کیفیت دانشگاه‌هاست چراکه در سال‌های گذشته کمیت بر کیفیت سیطره یافته است که این کمیت‏‌گرایی خود را در مواردی از قبیل افزایش شعب دانشگاهی، افزایش رشته‌های تحصیلی و ظرفیت پذیرش دانشجویان نشان می‌دهد.

 

وی تمرکزگرایی را دیگر چالش موجود در آموزش عالی برشمرد و با اشاره به اینکه همواره موضوع استقلال‏ دانشگاه‌ها مطرح بوده است بر ضرورت تبیین دقیق اختیارات دانشگاه‌ها و واگذاری این اختیارات به آنها تاکید کرد. سرپرست وزارت علوم افزود: در گذشته علاوه بر اینکه شاهد سلب برخی اختیارات از دانشگاه‌‏ها بودیم، برخی از اختیارات وزارت علوم نیز سلب شده که باید با تعامل و گفت‌وگو این اختیارات را به وزارت علوم برگردانیم.

 

 اخبار سیاسی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------