برنامه یک استارت‌آپ استرالیایی برای پرورش گیاهان در کره ماه!



پرورش گیاهان در کره ماه،اخبار علمی،خبرهای علمی
یک استارت‌آپ استرالیایی برنامه‌ای برای رشد گیاهان در کره ماه در اوایل سال ۲۰۲۵ دارد. این پروژه برای بررسی این امر است که آیا حیات گیاهی می‌تواند در سطح ماه وجود داشته باشد یا خیر.

به گزارش تسنیم، یک استارت‌آپ استرالیایی روز جمعه برنامه‌ای برای رشد گیاهان در ماه در اوایل سال 2025 دارد. استارت‌آپ Lunaria One پروژه خود را برای بررسی اینکه آیا حیات گیاهی می‌تواند در سطح ماه وجود داشته باشید یا خیر، راه‌اندازی کرده است.

 

"کیتلین بیرت" دانشیار دانشگاه ملی استرالیا (ANU) و مشاور علمی این استارت‌آپ گفت که این مأموریت فرصتی منحصر‌به‌فرد برای استفاده از دانش انعطاف‌پذیری جوانه‌زنی گیاهان برای شناسایی گیاهانی است که می‌توانند در ماه زنده بمانند.

 

گیاهان برای این پروژه براساس سرعت جوانه زدن و تحمل آنها در شرایط سخت انتخاب خواهند شد. این تیم امیدوار است که این تحقیق روش‌های جدیدی را برای تولید پایدار غذا باز کرده و امنیت غذایی را تقویت کند. 

 

وی در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: اگر بتوانیم سیستمی برای رشد گیاهان در ماه ایجاد کنیم، آنگاه قادر خواهیم بود سیستمی برای رشد مواد غذایی در برخی از چالش برانگیزترین محیط‌های روی زمین ایجاد کنیم.

 

دانه‌ها و گیاهان خفته بی‌آب برای این مأموریت در یک اتاقک ویژه طراحی‌شده در فضاپیمای Beresheet 2 به ماه فرستاده می‌شوند. پس از فرود بر روی ماه، آنها جوانه زده و از طریق آبیاری دوباره فعال می‌شوند. رشد و سلامت آنها به مدت 72 ساعت تحت نظارت قرار می‌گیرد و داده‌ها در اختیار دانشمندان سراسر جهان قرار می‌گیرد. این تیم شامل دانشمندانی از استرالیا، آفریقای جنوبی و ایالات متحده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------