فضاپیمای روسیه به زمین بازگشت



فضاپیمای روسیه،اخبار علمی،خبرهای علمی
کپسول باری پروگرس ام‌اس-۱۹(Progress MS-۱۹) روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و به درون اقیانوس آرام افتاد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، آژانس فضایی روسکاسموس روسیه بامداد امروز اعلام کرد که فضاپیمای باری پروگرس ام‌اس-۱۹ از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده و پس از چند ساعت در قسمتی از اقیانوس آرام که در آن کشتیرانی انجام نمی‌شود، فرود آمده است.

 

فضاپیمای باری پروگرس ام‌اس-۱۹ که هشت ماه به ایستگاه بین‌المللی فضایی متصل و به فعالیت پرداخته بود، امروز، ۲۴ اکتبر(دوم آبان) در ساعت ۰۱:۴۵ به وقت مسکو(۰۲:۱۵ بامداد به وقت تهران)، از ماژول تحقیقاتی پویسک جدا شده و این ایستگاه را ترک کرد.

 

این کپسول پس از ورود به جو زمین و روشن شدن موتورهایش در ساعت ۰۴:۵۱ به وقت مسکو(۰۵:۲۱ به وقت تهران)، در منطقه‌ای خالی از سکنه در اقیانوس آرام جنوبی سقوط کرد.

 

بدین ترتیب پروگرس درگاه اتصالی را که قرار است طی پرتابی در ۲۶ اکتبر(چهارم آبان) میزبان کپسول فضایی جدیدی شود را تخلیه کرد.

 

کپسول پروگرس ام‌اس یک فضاپیمای خودکار روسی است که به طور خاص برای سرویس‌دهی به این ایستگاه مداری ساخته شده است. از این کپسول برای رساندن سوخت، تجهیزات علمی، اکسیژن، آب، غذا و سایر موارد به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود. این کپسول نقش تنظیم مدار ایستگاه فضایی را نیز بر عهده دارد.

 

کپسول پروگرس در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۵ دی ماه ۱۴۰۱) حدود ۱۶۰۰ کیلوگرم محموله که شامل تجهیزات، سیستم‌های پشتیبانی حیات، تجهیزات درمانی و بهداشتی، لباس و غذا برای فضانوردان، سوخت برای ایستگاه، آب آشامیدنی و نیتروژن فشرده می‌شد را به ایستگاه فضایی تحویل داد. علاوه بر این موارد شش نانوماهواره با این کپسول به فضا رفتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------