اولین پرواز آزمایشی یک بالن به لبه فضا با موفقیت انجام شد



پرواز موفقیت آمیز یک بالن به لبه فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی
شرکت گردشگری فضایی هالو اسپیس اولین پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز خود را انجام داد و یک بالن فضایی را به لبه فضا در ارتفاع ۲۳ مایلی (۳۷ کیلومتر) از زمین فرستاد.

به گزارش ایسنا نقل از دیلی‌میل، شرکت مادریدی هالو اسپیس(Halo Space) یک نمونه‌ی اولیه بدون سرنشین از بالن‌های فضایی خود را به مدت چهار ساعت و ۱۰ دقیقه به پرواز در آورد و سپس فرودی ایمن در منطقه‌ای معین انجام داد.

 

این شرکت فضایی قصد دارد از سال ۲۰۲۹ پروازهای تجاری خود را با انتشار صفر کربن با استفاده از یک کپسول مدور شیک متصل به یک بالن آغاز کند و از آن پس سالانه ۳۰۰۰ مسافر را طی ۴۰۰ سفر فضایی به لبه فضا ببرد.

 

اگر دوست دارید به تماشای منظره‌ای ۳۶۰ درجه از زمین در فضا بنشینید، باید بلیت ۲۰۰ هزار دلاری این سفر را تهیه کنید.

 

پرواز موفقیت آمیز یک بالن به لبه فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی

به گفته کارلوس میرا (Carlos Mira)، مدیر عامل هالو اسپیس می‌گوید که پرواز آزمایشی هفته گذشته در مقر موسسه تحقیقات بنیادی تاتا(TIFR) در حیدر آباد هند انجام شد و دقیقاً طبق برنامه پیش رفت.

 

او افزود: هدف ما از این پرواز اولیه، ‌آزمایش سیستم‌های ایمنی و همچنین سیستم ناوبری و کنترل بود که دو مورد از حیاتی‌ترین بخش‌های برنامه پروازهای هالو اسپیس هستند. این سیستم‌ها نه تنها دقیقاً مطابق انتظار عمل کردند، بلکه توانستیم داده‌های مهمی از حسگرها، ابزارها و دوربین‌های موجود جمع‌آوری کنیم که در ادامه توسعه این سیستم‌ها و آماده‌سازی برای پرواز آزمایشی بعدی در چند ماه آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

آلبرتو کاستریو(Alberto Castrillo)، مهندس هوافضا و مدیر ارشد فناوری هالو، گفت که در پروازهای معمول، چتر نجات در فاصله‌ی حدود ۱۲ مایلی(۲۰ کیلومتری) از زمین باز می‌شود. در این پرواز آزمایشی می‌خواستیم نشان دهیم که حتی در بالاترین ارتفاع یعنی فاصله ۳۷ کیلومتری هم می‌توانیم آن را باز کنیم و به سلامت فرود بیاییم و با افتخار گزارش می‌دهیم که این کار انجام شد.

 

پرواز موفقیت آمیز یک بالن به لبه فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی

میرا می‌گوید: از این راضی‌تر نمی‌توانستیم باشیم. ما نشان داده‌ایم که عملیات مفهومی که در دو سال گذشته توسعه داده‌ایم، قابلیت اجرا دارد.

 

این کپسول فضایی که هشت مسافر به اضافه یک خلبان را در هر سفر جابه‌جا می‌کند، دارای پنجره‌های پانورامایی است که امکان مشاهده ۳۶۰ درجه از سیاره ما را در ارتفاع ۲۵ مایلی(۴۰ کیلومتری) فراهم می‌کند.

 

این شرکت ادعا می‌کند که مشتریان می‌توانند انحنای زمین را در طول بین چهار تا شش ساعت تماشا کنند.  

 

پرواز موفقیت آمیز یک بالن به لبه فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی

هالو اسپیس ادعا می‌کند کپسول‌های تحت فشار آن بدون انتشار گاز دی‌اکسیدکربن بالا می‌روند و این موضوع آنها را به زیست‌سازگارترین راه برای بازدید از فضا تبدیل کرده است.

 

میرا افزود: تیم ما از دستاوردهای به دست آمده در سال اول بسیار خشنود است، اما آنچه که به سویش می‌رویم هیجان‌انگیزتر است و آن ارسال هزاران مسافر به لبه فضا برای تجربه‌ای متحول‌کننده است.

 

در حال حاضر دومین پرواز آزمایشی این شرکت برای پایان نیمه اول سال ۲۰۲۳ در سویل، اسپانیا برنامه ریزی شده است، در آن جا هالو اسپیس هدایت بالن را در هنگام کاهش ارتفاع و فرود با استفاده از یک پارافویل آزمایش می‌کند.

 

کاستریو می‌گوید: هدف ما پرتاب موفقیت آمیز کپسول، رسیدن آن به ارتفاع ۳۵ کیلومتری و در نهایت فرود و بازیابی نمونه اولیه است.

 

در این فرآیند، ما الگوریتم‌های شبیه‌سازی پرواز را تایید می‌کنیم، ارتباط بین کپسول و مرکز کنترل پرواز را آزمایش می‌کنیم و همچنین هزاران نقطه داده را از حسگرهای نصب شده روی کپسول جمع‌آوری می‌کنیم.

 

پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایشات، هالو اسپیس سفرهای تجاری خود را آغاز خواهد کرد. این شرکت قصد دارد پایگاه‌های پروازی خود را در چهار قاره در سراسر جهان نصب کند.

 

پرواز موفقیت آمیز یک بالن به لبه فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------