زمین ما درون سیاه‌چاله گیر افتاده‌است؟



زمین ما درون سیاه‌چاله گیر،اخبار علمی،خبرهای علمی
برای زمینیانی که به فضا خیره می شوند، به نظر می رسد منظومه شمسی ما توسط میلیاردها ستاره در کهکشان راه شیری احاطه شده است. اما اگر بیشتر به بیرون نگاه کنیم، آیا می‌توان شواهدی پیدا کرد که نشان دهد ما در چیزی حتی خارق‌العاده‌تر، مانند سیاه‌چاله قرار داریم؟

به گزارش خبرآنلاین، سیاهچاله ها مکان هایی در جهان هستند که گرانش آنقدر قوی است که زمان و فضای اطراف آن را مخدوش می کند. وقتی داخل شوید، هیچ چیز - حتی نور - نمی تواند خارج شود.

 

در یک سناریو، یک سیاهچاله می توانست زمین را مدت ها پیش بلعیده باشد. گاوراو خانا، فیزیکدان سیاهچاله در دانشگاه رود آیلند، گفت:« اما اگر این اتفاق بیفتد، کشش گرانشی فاجعه بار خواهد بود. با نزدیک شدن زمین به سیاهچاله، زمان کند می شود و بسته به اندازه سیاهچاله، ماده می تواند به شکل اسپاگتی مانند کشیده شود.»

 

خانا به لایو ساینس گفت:« حتی اگر این سیاره از این "اسپاگت شدن" جان سالم به در ببرد، زمین به سمت تکینگی متراکم و کوچک محدود می شود.»

 

( تَکینِگی گرانشی یا تَکینِگی فضازمان موقعیتی در فضا-زمان است که طبق پیش‌بینی نسبیت عام، در آن چگالی و میدان گرانشی جسم سماوی بینهایت می‌شوند، به‌طوریکه دیگر این کمیت‌ها وابسته به دستگاه مختصات مورد استفاده نخواهند بود. این کمیت‌ها، همان انحنای فضازمان هستند که شاخصی از چگالی ماده است.)

 

فیلد که روی مدل‌سازی گرانشی کار می‌کند، گفت:« برای مثال، اگر زمین در سیاه‌چاله‌ای به اندازه زمین وجود داشت، مردم متوجه اثرات این نیروهای جزر و مدی می‌شدند، مانند اسپاگت‌شدن و کاهش زمان، زمانی که از نقطه‌ای روی کره زمین به نقطه‌ای دیگر سفر می‌کردند.»

 

فیلد گفت:« بنابراین هر سیاهچاله‌ای که زمین به درون آن کشیده شده‌است، باید عظیم، به اندازه جهان و آنقدر وسیع باشد، که نتوانیم به اندازه کافی دور یا سریع سفر کنیم تا اعوجاج‌های گرانشی را تشخیص دهیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------