برنامه بزرگ امارات برای رسیدن به ماه



سفر به ماه،اخبار علمی،خبرهای علمی
سلطان‌ النیادی، نخستین فضانورد امارات متحده عربی که مدت طولانی در فضا بوده است، می‌گوید که کشورش ممکن است انسانها را دورتر از زمین به پرواز درآورد.

به گزارش ایسنا، «سلطان‌ النیادی»(Sultan Al Neyadi) روز ۱۲ سپتامبر درباره رکوردشکنی پرواز شش‌ماهه خود به «ایستگاه فضایی‌ بین‌المللی»(ISS) صحبت کرد. او در مصاحبه با اسپیس گفت که امیدوار است «آژانس فضایی امارات»(UAESA) نیز با برنامه «آرتمیس»(Artemis) ناسا به ماه برسد.

 

النیادی طی یک نشست مطبوعاتی از «مرکز فضایی جانسون» ناسا در هیوستون که به صورت زنده از تلویزیون ناسا پخش شد، درباره اکتشاف ماه گفت: امارات متحده عربی، توافق‌نامه آرتمیس را امضا کرده است و امیدواریم که در آینده بخشی از آن باشد.

 

این توافق‌نامه، کشورهایی را شامل می‌شود که قصد دارند به همراه ناسا به ماه پرواز کنند و به هنجارهای اکتشاف فضایی صلح‌آمیز همسو با این آژانس متعهد هستند.

 

در ماموریت «کرو-۶»(Crew-۶) شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) علاوه بر النیادی، یک گروه بین‌المللی از خدمه نیز حضور داشتند. «وارن هوبرگ»(Warren Hoburg) و «استفان بوون»(Stephen Bowen) فضانوردان ناسا و «آندری فدیایف»(Andrey Fedyaev) از آژانس فضایی روسیه در این ماموریت حضور داشتند و سپس به زمین بازگشتند.

 

النیادی یک فضانورد پیشگام اماراتی به شمار می‌رود. پیش از النیادی، تنها یک نفر دیگر از امارات برای یک اقامت کوتاه به فضا پرواز کرده که «هزاع علی المنصوری»(Hazzaa Ali Almansoori) است.

 

النیادی دو نقطه عطف کلیدی را در مأموریت خود رقم زد. او به اولین شخص از امارات تبدیل شد که یک ماموریت بلندمدت را در فضا سپری کرد و اولین پیاده‌روی فضایی را انجام داد. همچنین، النیادی اولین شخصی بود که جوجیتسو را در فضا تمرین کرد و مهارت رزمی خود را در یک ویدیو شش دقیقه‌ای در ایکس (توییتر سابق) به نمایش گذاشت.

 

النیادی گفت که دوست دارد دوباره به فضا پرواز کند و سه شهروند دیگر از امارات متحده عربی را نیز نام برد که می‌توانند به فضا بروند. این سه نفر، هزاع علی المنصوری و «محمد الملا»(Mohammad Al Mulla) و «نورا المطروشی»(Nora Al Matrooshi) اعضای کلاس فضانوردی دسامبر ۲۰۲۱ هستند.

 

النیادی ادامه داد: ما فضانوردانی را داریم که آموزش آنها سال آینده به پایان می‌رسد. این ادامه پرواز فضایی انسان است. من خوشحالم که بخشی از آن هستم و امارات متعهد است که بیشتر به فضا برود.

 

اقامت ۱۸۰ روزه کرو-۶ برای خدمه ایستگاه فضایی، یک امر رایج به شمار می‌رود اما فرمانده استیو بوون که سه پرواز را در دوران شاتل فضایی انجام داده است، گفت که امکان دارد با تکامل یافتن ایستگاه فضایی، ماموریت‌های کوتاه‌مدت رایج‌تر شوند.

 

بوون در مورد ماموریت‌های کوتاه‌تر گفت: پروازهای فضایی طولانی، دشواری‌های خاص خود را دارند. از آنجا که وظایف تعیین‌شده برای این ماموریت‌های طولانی، برنامه‌ریزی دقیقی ندارند، تغییراتی که در بدن خود مشاهده می‌کنید، تغییراتی را در طول مسیر به وجود می‌آورند.

 

وی افزود: من فکر می‌کنم هر یک از این مدل‌ها در آینده جایگاه خود را خواهند داشت. در آینده دور، ماموریت‌های فضایی ممکن است سال‌ها طول بکشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------