استفاده از میکروب های خاک برای جلوگیری از انتشار متان در جو زمین



اخبار,اخبار علمی
همزمان با آب شدن یخ های قطبی که ناشی از انتشار گسترده گاز متان و دی اکسیدکربن در جو کره زمین است، محققان به فکر استفاده از میکروب های خاک برای مقابله با این روند افتاده اند.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران آمریکایی می گویند برخی میکروب های موجود در خاک می توانند برای مقابله با انتشار گسترده گاز متان در جو کره زمین به کار گرفته شوند.

 

میکروب هایی که بدین منظور قابل استفاده هستند، گروهی از باکتری ها به نام متانوتروف ها هستند که به علت مصرف متان به عنوان یک منبع غذایی می توانند به کاهش گرمایش کره زمین کمک شایانی نمایند.

 

متانوتروف ها در زمین های خیس و مرطوب قطبی به اندازه کافی موجود هستند و البته میزان انتشار گاز متان در جو کره زمین در سال های اخیر بسیار بیشتر از میزانی است که با استفاده از مقداری میکروب قابل مهار باشد، اما گونه هایی جدید از این باکتری در برخی معادن مرتفع قطب شمال شناسایی شده که خاک خشک تری دارند و متان کمتری از آنها متصاعد می شود. این گونه ها می توانند گاز متان را در حین تصاعد در هوا نیز جذب کنند و لذا کارآیی بیشتری دارند.

 

این گروه از باکتری ها از متان متصاعد شده در هوا به عنوان منبع انرژی بهره می گیرند و می توان آنها را برای مقابله با انتشار شدید گاز مذکور به کار گرفت. در حال حاضر مدل سازی برای بررسی تاثیر استفاده گسترده از این میکروب به منظور مهار گاز متان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------