ابداع چکمه‌های رباتیک برای لمس بهتر دنیای واقعیت مجازی



اخبار,اخبار علمی,چکمه رباتیک
یک جفت چکمه رباتیک جدید ممکن است آینده رابط کاربری دنیای واقعیت مجازی (VR) باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از آی ای، یک شرکت به نام "Ekto VR" با ابداع یک جفت چکمه رباتیک موسوم به "Ecto One" به کاربران اجازه می‌دهد بدون اینکه در اتاق به صورت واقعی حرکت کنند و گام بردارند، در محیط واقعیت مجازی راه بروند.

 

این شرکت می‌گوید چکمه‌های "Ekto VR" طی دو تا چهار سال آینده وارد بازار خواهند شد.

 

این چکمه‌های جدید رباتیک به پوشندگان این امکان را می‌دهد تا در حالی که به هیچ رشته یا تسمه‌ای متصل نیستند و در یک مکان فیزیکی ثابت هستند، در محیط واقعیت مجازی حرکت کنند و مانور دهند.

 

این چکمه‌ها از مواد الیاف کربنی ساخته شده‌اند که شرکت سازنده ادعا می‌کند سبک است. این چکمه‌ها از حسگرهای ثبت حرکت موجود در عینک‌ها یا هدست‌های واقعیت مجازی HTC Vive استفاده می‌کنند.

 

در زیر این دستگاه دو صفحه گردان وجود دارد که می‌توانند هنگام حرکت در دنیای مجازی همراه با حرکت کاربر بچرخند و هنگامی که کاربر قدم بر می‌دارد، یک سری چرخ پای وی را به عقب بر می گردانند و احساس راه رفتن بدون حرکت واقعی را برای کاربر ایجاد می‌کنند.

 

این دستگاه برای اطمینان از عدم لغزش و افتادن کاربر در حالت ایستاده از ترمز استفاده می‌کند. با این حال، اشکالاتی در این دستگاه جدید وجود دارد. کاربران علاوه بر پاهای خود مجبورند مقدار زیادی وسایل مربوط به واقعیت مجازی را به سر خود ببندند که باعث می شود کاربران احساس کنند داخل یک کنترل کننده ایکس باکس هستند.

 

علاوه بر این، عملکرد کاربر با این چکمه‌ها کند و همراه با احتیاط فراوان است. این در حالی است که غالباً باید واکنش طبیعی کاربران به تحولات درون محیط VR اعم از خم شدن برای پنهان شدن یا حتی خزیدن روی زمین، فوری باشد که با وجود اتصال چکمه و کلاه به بدن کاربر، تبدیل به کاری دشوار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------