موفقیت چین در نخستین پروژه اینترنت اشیا مبتنی بر فضا



اخبار,اخبار علمی,پروژه اینترنت اشیا مبتنی بر فضا
نخستین پروژه اینترنت اشیا مبتنی بر فضای چین، وظایف خود را برای مرحله ۱ به پایان رسانده است.

به گزارش فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، تلویزیون مرکزی چین روز دوشنبه از ششمین فروم تجارت بین‌المللی هوافضای چین که در پایتخت این کشور برگزار شد، گزارش داد: نخستین پروژه اینترنت اشیا مبتنی بر فضا (IoT) چین که به عنوان «Xingyun» شناخته می‌شود، وظایف خود را برای مرحله ۱ به پایان رسانده است. 

 

این پروژه که هنوز در دست ساخت است، هموار پیش می‌رود. صورت فلکی نهایی که از حدود ۱۰۰ ماهواره در مدار کم ارتفاع تشکیل خواهد شد، انتظار می رود تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شود.

 

ماهواره‌های تولید شده از سوی شرکت شینگیون ستللیت در رابطه با تکنولوژی اینترنت اشیاء بر پایه فضا برای ارتباط لیزری بین ماهواره‌ها نیز آزمایش خواهند شد.

 

تاکنون، دو ماهواره آزمایشی در مدار Xingyun-۲ ۰۱ و ۰۲ آزمایشاتی را بر روی چندین فناوری هسته‌ای انجام داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به ارتباطات اینترنت اشیا-مبتنی بر فضا، ارتباطات لیزری بین ماهواره‌ای و یک سکوی ارزان قیمت تجاری اشاره کرد.

 

آنها همچنین برنامه‌های آزمایشی اولیه اینترنت اشیا را در بخش‌های مختلف، از جمله جمع‌آوری داده‌های تحقیقات علمی، نظارت زمین شناسی و نظارت بر جنگل‌ها در مناطقی که هنوز تحت پوشش اینترنت نیستند، مانند فلات‌ها، اقیانوس‌ها و جنگل‌ها انجام داده‌اند.

 

طبق برنامه توسعه آن، پروژه Xingyun در سه مرحله تکمیل می‌شود؛ تاکنون فاز ۱ به نتیجه رسیده است. فاز ۲ تا سال ۲۰۲۱ تکمیل می شود و تا آن زمان قادر به ارائه خدمات شبکه مبتنی بر ماهواره در مقیاس کوچک است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------