ایلان ماسک مطمئن است فرود انسان بر مریخ در سال ۲۰۲۶ رخ می‌دهد



اخبار,اخبار علمی,ایلان ماسک
"ایلان ماسک" بنیان گذار و رئیس شرکت فضایی خصوصی "اسپیس ایکس"(SpaceX) و یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا با اعتماد به نفس بسیار زیاد بر این باور است که فرود نخستین فضاپیمای سرنشین دار بر روی سیاره مریخ تا سال ۲۰۲۶ میلادی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا به نقل از آی ای، "ایلان ماسک" مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس در جدیدترین اظهار نظر خود در یک مراسم اهدای جایزه اینترنتی در برلین آلمان اعلام کرده که کاملا مطمئن است که شرکت فضایی وی انسان ها را در سال ۲۰۲۶ یا قبل از آن با موفقیت بر سطح مریخ فرود خواهد آورد.

 

"ماسک" گفت: اگر خوش شانس باشیم، حتی شاید تا چهار سال دیگر به مریخ برسیم. ما می خواهیم ظرف دو سال آینده یک وسیله نقلیه بدون سرنشین را به آنجا بفرستیم.

 

هدف بلند پروازانه "ماسک" برای بردن انسان به مریخ در سال ۲۰۲۶ با آنچه وی قبلاً در کنگره بین المللی فضانوردی در سپتامبر ۲۰۱۶ گفته بود، منطبق است. وی گفته بود اگر همه چیز خیلی خوب پیش رود، رساندن انسان به مریخ می تواند در یک بازه زمانی ۱۰ ساله محقق شود. وی در جریان این رویداد در سال ۲۰۱۶ گفته بود: من نمی خواهم بگویم این زمانی است که این اتفاق قطعا رخ خواهد داد، چرا که ریسک زیادی وجود دارد.

 

"ماسک" همچنین در سخنان خود به برنامه های آتی شرکت اسپیس ایکس برای مریخ صحبت کرد و جدول زمانی در دست برنامه ریزی برای سفر به سیاره سرخ با موشک "استارشیپ"(Starship) را مشخص کرد که فضاپیمای مورد انتظار نسل بعدی اسپیس ایکس است که قرار است همین جمعه یک پرواز آزمایشی را در ارتفاع بالا انجام دهد.

 

بر خلاف مجموعه موشک های قبلی اسپیس ایکس از "فالکون هوی"(Falcon Heavy) گرفته تا "فالکون ۹"(Falcon 9) که می دانیم همگی تا چند بار قابل استفاده مجدد هستند، هدف "ماسک" این است که "استارشیپ" صد درصد و بدون محدودیت قابل استفاده مجدد باشد، چرا که در این صورت هزینه ها به شکل محسوسی کاهش می یابد.

 

"استارشیپ" اولین موشک در نوع خود خواهد بود که در عمل شبیه به هواپیماهای تجاری است، چرا که مانند آنها با زمان استراحت و بازیابی کوتاه مدت، پروازهای متعدد و پشت هم خواهد داشت.

 

به گزارش CNBC، پس از آزمایش و تکمیل و فعال شدن "استارشیپ"، تنها هزینه اصلی در پروازهای آن، هزینه سوخت خواهد بود.

 

"ماسک" همچنین از روند توسعه "استارشیپ" ابراز ناخرسندی کرد و گفت که این کار به همان سرعتی که در ابتدا به آن امیدوار بوده یعنی وقتی اولین نمونه اولیه این موشک در سپتامبر ۲۰۱۹ آماده شده است، پیش نمی رود.

 

"ماسک" هنگامی که از "استارشیپ" رونمایی شد، گفت که ممکن است این موشک تا مارس ۲۰۲۰ به مدار زمین برسد، اما اکنون اولین پرواز مداری آن به سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

 

وی گفته بود که "استارشیپ" ممکن است امسال(سال ۲۰۲۰) مردم را به فضا ببرد، اما سپس اعتراف کرد که توسعه این موشک هنوز کار دارد.

 

در حال حاضر اولویت و برنامه اصلی شرکت اسپیس ایکس، توسعه "استارشیپ" است. توسعه این موشک از زمانی که اسپیس ایکس دو فضانورد ناسا را ​​در اولین مأموریت سرنشین دار خود به ایستگاه بین المللی فضایی برد، به نخستین اولویت این شرکت بدل شده است.

 

"ایلان ماسک" در ماه ژوئن با ارسال رایانامه ای گسترده به همه کارمندان اسپیس ایکس از آنان خواست برنامه "استارشیپ" را به طور چشمگیر و سریع به پیش ببرند.

 

از آن زمان تاکنون، اسپیس ایکس دو پرواز آزمایشی ۵۰۰ فوتی (۱۵۲.۴ متر) را با نمونه های اولیه "استارشیپ" انجام داده است و اکنون در حال آماده شدن برای اولین پرواز مرتفع ۵۰ هزار فوتی (۱۵ هزار کیلومتری) در روز جمعه ۴ دسامبر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------