پرتاب ماهواره‌های استارلینک به تعویق افتاد



اخبار,اخبار علمی,تاخیر در پرتاب ماهواره‌های استارلینک
پرتاب جدید ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) که پس از چند بار تعویق قرار بود امروز(یکشنبه هفتم فوریه) انجام شود، مجددا به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا، شرکت اسپیس ایکس پرتاب ماهواره‌های استارلینک خود را برای بررسی بیشتر تقویت کننده موشک به تعویق انداخت.

 

 این شرکت با منتشر کردن پیامی در حساب کاربری اسپیس ایکس در توییتر این موضوع را اعلام و اظهار کرد، قبل از پرتاب ماهواره‌ها قصد بررسی بیشتر تقویت کننده‌ها را دارند. این شرکت پایان هفته آینده را برای پرتاب ماهواره‌ها در نظر گرفته است اگرچه تاریخ و زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

 

اسپیس ایکس تقویت کننده‌های موشک خود را پرتاب کرده و پس از از فرود آمدن آنها مجددا آنها را پرتاب می‌کند. استفاده مجدد از موشک‌ها از اولویت‌های اسپیس‌ایکس و بنیانگذار و مدیرعامل میلیاردر آن ایلان ماسک است.

 

اسپیس ایکس در ابتدا روز پنج‌شنبه هفته گذشته را برای پرتاب این گروه از ماهواره‌ها در نظر گرفته بود که آن پرتاب هم به تعویق افتاد و به روز جمعه موکول شد. دومین تعویق هم روز جمعه اعلام شد و آنها پرتاب را به امروز موکول کردند که این بار هم پرتاب انجام نشد. قرار بود امروز این پرتاب در ساعت ۴:۳۱ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳ به وقت ایران) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا انجام شود.

 

هنگامی که این عملیات انجام شود، یک موشک فالکون ۹ نوزدهمین گروه از ماهواره‌های استارلینک شامل ۶۰ ماهواره را به مدار زمین پرتاب خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------