همراهی جوان‌ترین فضانورد تاریخ با جف بزوس در سفر به فضا



سفر جف بزوس به فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی
خریدار بلیت 28 میلیون دلاری سفر به فضا توسط شرکت "بلو اوریجین" که از میان 7600 متقاضی برگزیده شده و قرار بود با موسس این شرکت یعنی "جف بزوس" و برادرش و همچنین یک بانوی 82 ساله اسطوره خلبانی راهی فضا شود، به دلایلی در این سفر شرکت نخواهد داشت و بجای وی یک جوان 18 ساله که جوان‌ترین مسافر فضا لقب خواهد گرفت، به فضا خواهد رفت.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، برنده مزایده بلیت نخستین سفر فضایی سرنشین‌دار شرکت "بلو اوریجین" به دلایلی که از جمله آنها مشکلاتی در برنامه‌ریزی عنوان شده است، نمی‌تواند در اولین پرواز فضایی تجاری این شرکت حضور داشته باشد و بجای وی یک جایگزین تاریخی در نظر گرفته شده است.

 

شرکت "جف بزوس" فاش کرده است که اولین مشتری-مسافر پرواز موشک "نیو شپرد" یک دانشجوی فیزیک به نام "الیور دیمن"(Oliver Daemen) است که در 18 سالگی تبدیل به جوان‌ترین انسان خواهد شد که به فضا سفر می‌کند.

 

این در حالی است که "والی فانک"(Wally Funk) 82 ساله، خلبان اسطوره‌ای آمریکایی نیز در این به عنوان مسن‌ترین فضانورد تاریخ شرکت خواهد داشت.

 

این پرواز برای 20 ژوئیه برنامه‌ریزی شده است.

 

گفتنی است که برنده بلیت 28 میلیون دلاری "بلو اوریجین" همچنان خواسته که ناشناس باقی بماند، اما به دلیل مشکلاتی در برنامه‌ریزی سفر، به یکی از سفرهای بعدی این شرکت ملحق خواهد شد.

 

مشخص نیست که "دیمن" برای این سفر چقدر هزینه پرداخت کرده است، اما احتمالاً مبلغ کمی نبوده است. چرا که وی توانسته صاحب دومین بلیت صندلی سفر به فضای "بلو اوریجین" شود.

 

"جوز دیمن" پدر وی، مدیر عامل یک صندوق سرمایه‌گذاری است. در حالی که او احتمالاً مجبور نبوده مبلغ 28 میلیون دلار را بپردازد، اما قیمت نهایی آنقدر کافی بوده که دیگر مشتریان ثروتمند را از تصاحب بلیت دوم دور نگه دارد.

 

"بلو اوریجین" تاکنون ۱۵ پرواز آزمایشی با موشک "نیو شپرد" و کپسول‌های مخصوص طراحی شده برای این سفر انجام داده است که همگی جز یک مورد موفقیت آمیز بوده‌اند.

 

اکنون این اولین پرواز سرنشین‌دار تجاری این شرکت خواهد بود که حدود ۱۲ دقیقه به طول خواهد انجامید و مسافران به مدت ۳ دقیقه حالت بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و از مناظر خارق العاده سیاره زمین از فضا لذت خواهند برد و سپس به زمین باز خواهند گشت.

 

 با توجه به اینکه نخستین پرواز فضایی تجاری هفته گذشته توسط شرکت "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) و به همت "ریچارد برانسون" میلیاردر بریتانیایی انجام شد، این پرواز تاثیر مد نظر را نخواهد داشت.

 

با این وجود، هنوز هم تاریخی محسوب می‌شود. چرا که می‌تواند اولین پرواز در نوع خود باشد که از نظر فنی واقعا وارد فضا می‌شود. در حالی که پرواز "ویرجین گلکتیک" فقط تا لبه فضا و خط کارمان یعنی ارتفاع 62 مایلی بالا رفت، "بلو اوریجین" مشتاق است که از این خط نمادین عبور کند.

 

در هر صورت به نظر می‌رسد که پرواز 20 ژوئیه "بلو اوریجین" را باید به عنوان شروع یک مسابقه بین شرکت‌های فضایی خصوصی در نظر گرفت که بعید است به این زودی پایان یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------